لمینت دندان، انواع لمینت دندان

آخرین بروزرسانی : 12 آذر 1399

اصلاح طرح لبخند در تهرانسر

دندان پزشکان کلینیک دندانپزشکی مبین، ارائه دهنده خدمات اصلاح طرح لبخند در تهران می باشد. برنامه ریزی صحیح، به کار بردن جدیدترین تکنیک های روز دنیا و استفاده از بهترین مواد باعث می شود که تا به صورت دائم دندان های درخشان و البته لبخندی زیبا داشته باشید. برای اطلاع از قیمت با شماره تلفن ۴۴۵۰۰۰۵۷ تماس بگیرید.

لمینت دندان یک لایه نازک چینی پخته شده و همرنگ دندان است که کاربرد زیادی برای زیبایی و درخشندگی دندان ها و اصلاح طرح لبخند دارد. لمینت یک پوسته ی نازک و مقاوم است که روی سطح دندان قرار می­گیرد و باعث بهبود کیفیت دندان، سفید و مرتب شدن آنها می­شود. این روش بسیار سریع و بدون دردسر است و از این جهت کاربرد زیادی دارد. مشکلاتی مثل شکستگی و ترک خوردگی، بدرنگی دندان، بوی بد دهان و کجی دندان ها و فاصله بین آنها، با لمینت قابل حل است.

لمینت دندان طی یک جلسه انجام می­شود و شدیدترین بهم ریختگی های دندان که در ظاهر نیاز به ارتودنسی دارد را اصلاح می­کند.

انوع لمینت دندان

لمینت دندان ها در دو نوع لمینت سرامیکی دندان و لمینت کامپوزیتی دندان می­باشند که نوع لمینت کامپوزیتی دندان به دلیل انتخاب نوع رنگ و ضخامت که معمولا ۵/۰ میلی متر است و همچنین عدم نیاز به تراش دندان محبوبیت بیشتری دارند. از دیگر محاسن لمینت کامپوزیتی میتوان به اصلاح نوع خنده و فرم دهی آن با توجه به فیزیک صورت اشاره کرد. همچنین شما می­توانید از خدمات ترمیم که به راحتی توسط متخصص انجام می­شود بهره بگیرید.

لمینت سرامیکی دندان یا پرسلن ونیر که قیمت آن نسبتا بالاتر از نوع کامپوزیتی است، در اکثر موارد نیاز به تراش و گاهی فرم دهی دندان دارد و معمولا در لابراتوار ساخته می­شود اما از نظر انتخاب نوع جنس و شفافیت تنوع بیشتری دارد و البته ظاهر زیبای آن که یکی از مهمترین پارامتر های انتخاب توسط افراد است. عامل کیفیت و ماندگاری نیز یکی از محاسن این نوع لمینت است.

لمینت دندان

-در لمینت دندان به چه نکاتی باید توجه کرد؟

بدون شک یکی از مهمترین پارامترهای مورد توجه در انتخاب نوع لمینت دندان، رنگ آن است. اولین موردی که باید توجه داشت این است که رنگ اصلی دندان لمینت شده فوری مشخص نمی­شود و این فرایند نیاز به گذشت حداقل چندین روز و گاهی چند هفته دارد.

میزان روشنی و سفیدی لمینت باید با توجه به فرم صورت و چهره و حتی تناسب اندام، قد و رنگ پوست صورت شما باشد. جنسیت شما نیز عامل مهمی در انتخاب رنگ است که دکتر متخصص در این زمینه میتواند شما را راهنمایی کند. به عنوان مثال رنگ سفید روشن برای صورت هایی با پوست سبزه و تیره بسیار جلوه زیبایی دارد و یا دندان های ریز بیشتر در رنگ های سفید مات( غیر روشن) خودنمایی می­کنند.

چنانچه قصد دارید از لمینت استفاده کنید، پیشنهاد می­شود در ابتدا از تجربه پزشک متخصص انتخابی اطمینان خاطر داشته باشید. زیرا علاوه بر استفاده از مواد خوب و با کیفیت برای ساخت قلب های لمینت ، این تجربه دکتر شما است که می­تواند زیبایی و جلوه خاصی به صورت شما بدهد. در غیر اینصورت دهان و دندان های شما آسیب جدی خواهند دید. همچنین عمر ماندگاری لمینت نیز به این عوامل بستگی دارد که معمولا ۷ تا ۱۰ سال است اما شما می­توانید با مراقبت و رعایت نکات بهداشتی و سلامت دهان و دندان این طول عمر را بیشتر کنید. عدم استعمال دخانیات، گاز نزدن به مواد غذایی سفت، نشکستن تخمه و آجیل و غیره می­تواند در داشتن لمینت های همواره زیبا و ماندگار به شما کمک کند.

 

 لمینت دندان

چسباندن و چیدمان لمینت بر روی دندان چگونه انجام می شود؟

همانطور که گفته شد در ابتدا و با توجه به مشاوره پزشک متخصص، نوع لمینت و رنگ آن انتخاب می­گردد. حال با توجه به نوع آن، چنانچه نیاز به تراش و عملیات ترمیم( پیش مقدمات نصب لمینت) باشد، این کار انجام می­گیرد. سپس دندان ها با دقت توسط مواد مخصوص ضد عفونی شده، شسته، تمیز و خشک می­گردند. سپس چسب مخصوصی که به آن سمان رزینی گفته می­شود، بر روی دندان ها زده می­شود. در مرحله بعد چنانچه لمینت سرامیکی باشد می­بایست قالب گیری انجام شده و با توجه به نیاز بیمار مراحل ساخت لمینت در لابراتوار انجام گیرد که بعد از ساخت، لمینت مورد نظر با دقت و آرامی بر روی چسب ها چیدمان می­گردند. البته در نوع کامپوزیتی که از قبل ساخته شده است این مرحله ( چسباندن و فیکس کردن) کوتاه تر است. از این مرحله به بعد توانایی و تجربه تخصصی و هنری پزشک، بیشتر خود را نشان میدهد. زیرا می­بایست با توجه به فرم صورت بیمار مراحل پرداخت و زیبا سازی را انجام دهد. در برخی موارد از مواد کامپوزیتی برای اصلاح فرو رفتگی های بین لثه و دندان استفاده می­گردد. مرحله فیکس کردن بسیار مهم است زیرا با توجه به ضخامت بسیار نازک لمینت ، این کار حساس بوده و در زیبایی نهایی بسیار تاثیر گذار است.

این نکته را باید توجه داشت، لمینت ها پوشش دائمی نیستند و طول عمری دارند و میتوانند برخی زشتی ها و ناهنجاری های دندان و رنگ دندان های اصلی را بپوشانند. بنابراین تفکر اینکه با لمینت دیگر نیازی به مراقبت از دندان در برابر پوسیدگی و بیماری نیست، اشتباه است. زیرا لمینت در اولین دیدگاه یک روش ترمیمی – زیبایی است و نه درمان قطعی.

 

تاریخ انتشار : 20 آبان 1397 نویسنده : تعداد نظرات : 1 دسته بندی : وبلاگ,خدمات شاخص,طرح لبخند,لمینت دندان,

ارسال نظر

شماره همراه شما منتشر نمی شود.
نظر حاوی تبلیغ یا توهین تایید نمی‌شود.
برای اطلاع از پاسخ نظر خود، شماره همراه واقعی خود را درج کنید.



امیرحسین دیلمی معزی 6 مرداد 1399-08:33
سلام و خسته نباشید به پزشکان محترم کلینیک دندانپزشکی مبین. اینجانب:امیرحسین دیلمی معزی یکی از دندان های دوتای جلویی اینپلنت هستش و میخواهم اپنپلنت دندانم را عوض کنید و لمینیت پرسلن یا همان پرامیکی بشه و رنگ لمینیت بطور طبیعی بشه و رنگ زیاد سفید آن به چشم نزنه و به نحو احصن انجام بشه ممنونم خسته نباشید.

پزشکان ما در تلویزیون

رزرو وقت

شما می توانید بدون مراجعه به مطلب به صورت کاملا آنلاین نوبت خود را رزرو کنید. کافی است فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما نوبت شما را رزرو کنند.

رزرو وقت رایگان

رزرو وقت

انتخاب بخش مربوطه

نام و نام خانوادگی

شماره تماس

انتخاب بازه تاریخ از

انتخاب بازه تاریخ تا