کامپوزیت دندان، بهترین برند کامپوزیت دندان، هزینه و مراقبت ها

آخرین بروزرسانی : 4 اردیبهشت 1401

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت دندان نوعی روش ترمیمی است که در ترمیم شبیه و همرنگ دندان های طبیعی بکار می رود. در دنیای امروز توجه افراد به زیبایی ظاهر، موجب گسترش روش های ترمیم بدشکلی و نامنظمی دندان ها شده است. کامپوزیت دندان نیز یکی از این روش های ترمیمی است که طرفداران زیادی داشته و برای اصلاح طرح لبخند افراد از آن استفاده می شود.

کامپوزیت دندان چیست؟کاربرد کامپوزیت دندان چیست؟مراقبت های لازم بعد از کامپوزیت دندان بهترین برند کامپوزیت دندان چیست؟مزایا کامپوزیت دندان چیست؟عوارض کامپوزیت دندان چیست؟مقایسه کامپوزیت دندان و بلیچینگ دندان مقایسه لمینت دندان و کامپوزیت دندان هزینه کامپوزیت دندان چقدر است؟سوالات متداول کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان لایه نازکی از جنس عموما کامپوزیت ونیر است که همرنگ با دندان­های فرد ساخته شده و روی دندان نصب می شود؛ به طوری که قابل تشخیص با دیگر دندان های طبیعی نیست. در واقع کامپوزیت یک ماده خمیری شکل است که بصورت آماده وجود داشته و یک طیف رنگی دارد که هماهنگ با رنگ دندان های سالم فرد انتخاب می شود.

کاربرد کامپوزیت دندان چیست ؟

کاربرد کامپوزیت دندان اصلاح نامنظمی، بد فرمی، رنگ زرد، پریدگی و فاصله دندان است. یک دندانپزشک ماهر و مجرب می تواند با بهره گیری از بهترین مواد، عیوب دندان های فرد را با این روش به بهترین شکل ممکن برطرف کند. زمانی که پوسیدگی دندان توسط دندانپزشک برداشته می شود، از کامپوزیت دندان می توان برای پر کردن فضای خالی و ترمیم شکل ظاهری آن استفاده کرد.

ونیر کامپوزیتی بیشتر برای ترمیم و زیبایی دندان های جلو به کار می­رود. ممکن است فرد در ظاهر دارای دندان های سالم و منظمی باشد، اما برای تغییر در رنگ دندان، خواهان این روش است تا یک لبخند زیبا و جذاب داشته باشد. دندانپزشک متخصص ترمیمی و زیبایی با بررسی شرایط فرد و ویژگی های صورت و دهان و دندان، بهترین گزینه را پیشنهاد می دهد.

برخی افراد هنگام خندیدن و یا صحبت کردن، لثه هایشان مشخص می شود که به دلیل کوتاه بودن دندان ها این اتفاق رخ می دهد. به این حالت لبخند لثه ای گفته می شود. خوشبختانه امروزه با پیشرفتی که در علم دندانپزشکی روی داده است، این موضوع به راحتی قابل حل است. درمان در مطب دندانپزشکی و تحت بی حسی موضعی انجام می شود. بدین صورت که با بالا بردن اندکی از لثه و سپس با کمک ونیر کامپوزیت، طرح لبخند فرد اصلاح شده و اعتماد به نفس وی حین صحبت کردن و لبخند زدن بالا می رود.

چنانچه علت لبخند لثه ای به دلیل کوتاهی لب باشد، روش های ترمیمی دیگری باید بکار گرفته شود. مثلا می توان با تزریق بوتاکس و جراحی پلاستیک، موقعیت لب بالا را تغییر داد. شما می توانید مطلب لبخند لثه ای چیست و روش اصلاح آن را در این قسمت مشاهده کنید.

کامپوزیت دندان روشی کم هزینه بوده و در آن دندان تراش داده نمی شود. در گذشته برای سفید کردن دندان ها از روکش استفاده می شد که مستلزم تراش قسمت زیادی از دندان بود. اما امروزه با پیشرفت روش های نوین، بخصوص کامپوزیت دندان نیازی به تراش دندان نبوده و کامپوزیت روی دندان فرد چسبانده می شود.

 تمام مراحل آن نیز در داخل مطب انجام شده و نیازی به لابراتوار نیست. به همین دلیل تطابق رنگ کامپوزیت با دندان، بهتر انجام می شود.

اگر بیمار دارای دندان های بهم چسبیده باشد و سن پایینی داشته باشد، بهترین گزینه کامپوزیت است. زیرا اگر فرد با گذشت زمان احساس نارضایتی کند و یا به هر دلیلی پشیمان شود، به راحتی می­توان کامپوزیت را با لمینت تعویض کرد.

چنانچه فک و دندان ها روی هم قرار گرفته باشند( اکلوژن)، ابتدا دندانپزشک ارتودنسی را پیشنهاد می دهد تا نظم دندان ها ایجاد شده و سپس اقدام به دیگر مراحل زیبایی و ترمیم دندان ها می کند.

مراقبت های لازم بعد از نصب کامپوزیت دندان

دندان ها پس از چسباندن کامپوزیت، نیاز به مراقبت بیشتری دارد. لذا بعد از مصرف نوشیدنی های گازدار و غذاهای رنگی، باید دندان­ها مسواک شده و از نخ دندان استفاده شود تا رنگدانه ها به مدت زیادی در تماس با دندان های کامپوزیتی نباشد. باید توجه داشت که کامپوزیت یک روش زیبایی دائمی است که مراقبت فرد برای طول عمر آن لازم و ضروری است. البته چنانچه کامپوزیت در اثر خوردن ماده غذایی سفت و یا ضربه، شکسته و لب پر شود، قابل ترمیم است. اگر فرد نکات بهداشتی دهان و دندان را رعایت کند، کامپوزیت ها دچار تغییر رنگ نمی شوند. اگر هم تغییر رنگ بدهند، با پولیش به حالت اولیه برگردانده می شوند.

بهترین برند کامپوزیت دندان چیست؟

بهترین برند های کامپوزیت، برند های ژاپنی به نام های Gradia DIrect ،  Geanial و  kuraray و برند های آمریکایی به نام های Bisco ، 3M و Cosmedent، همچنین برند های سوئیسی مثل سارمکو از برند های خوب جهت کامپوزیت دندان می باشند. 

البته باید توجه داشت که امری که موجب تفاوت در برند های مختلف کامپوزیت می شود، نوع برن کامپوزیت نیست، بلکه این مهارت و تکنیک دندانپزشک است که موجب مرغوبیت یک برند می شود. زیرا اکثر برندها دارای استانداردهای لازم بوده و مراحل کنترل کیفی را طی کرده اند. ممکن است با بهترین نوع کامپوزیت، نتیجه ای عکس حاصل شود.

نکته ای باید به آن توجه شود این است که تنها عارضه کامپوزیت دندان، در نتیجه ی خوب و درست سوار نشدن کامپوزیت روی لثه و وارد شدن آسیب های جدی و شدید به آن است. لذا باید در انتخاب دندانپزشک با تجربه و متخصص دقت کرد.

در کلینیک دندانپزشکی مبین در تهرانسر، تیم مجرب و متخصص ترمیم و زیبایی با بهترین مواد روز دنیا، با کیفیت ترین خدمات را به مشتریان ارائه داده و لبخندی زیبا و دلنشین را به شما هدیه می کند.

شما همچنین می توانید نمونه کارهای کامپوزیت ونیر کلینیک دندانپزشکی مبین را در بخش گالری کامپوزیت ببینید.

مزایا کامپوزیت دندان چیست؟

  • حداقل تغییرات بر روی ساختار دندان ها

با توجه به این که کامپوزیت مانند نوعی روکش برای دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد نیازی به تغییر ساختار دندان نیست و در واقع حداقل میزان آماده سازی در این روش را می توان مشاهده کرد. علاوه بر این هیچ گونه تغییر و آسیبی بر روی عاج، مینا و ریشه ی دندان دیده نمی شود.

  • طول درمان کوتاه

یکی از موارد مهم در رابطه با مزایا کامپوزیت دندان طول درمان کوتاه می باشد به طوری که در طی یک جلسه پزشک می تواند کار کامپوزیت دندان را به اتمام برساند. با توجه به اهمیت زمان در دنیای امروز این مورد را می توان یکی از مهم ترین مزایا این روش بیان کرد.

  •  قیمت مناسب

قیمت مناسب کامپوزیت ها باعث شده است که هر فردی با هر نوع بودجه ای که دارد بتواند از این روش استفاده کند.

  •  قابلیت ترمیم و تعویض

در صورتی که هر گونه مشکلی مانند جدا شدن لایه کامپوزیت از روی دندان به وجود آید با مراجعه به پزشک به راحتی می توان آن را ترمیم و یا تعویض کرد و از این جهت نگرانی وجود نخواهد داشت.

  • ساده بودن درمان

در این روش برای قرار دادن کامپوزیت بر روی دندان ها نیاز به هیچ گونه بیهوشی وجود ندارد و پزشک به راحتی می تواند بدون وجود هر گونه خونریزی کار خود را انجام دهد.

  • طول عمر بالا

یکی دیگر از مزایا کامپوزیت دندان طول عمر بالای آن می باشد. در رابطه با طول عمر کامپوزیت های دندانی می توان گفت که اگر تمام نکات بهداشتی در رابطه با آن ها رعایت شود و به توصیه هایی که پزشک برای مراقبت از کامپوزیت ها می کند عمل کنید می توانید به مدت 10 سال و یا حتی بیشتر هم از آن استفاده کنید. در این رابطه استفاده مرتب از مسواک و نخ دندان می تواند بیشترین تاثیر را داشته باشد.

مزایا کامپوزیت دندان و زیبایی دندان ها

عوارض کامپوزیت دندان چیست؟

  •  شکستگی در کامپوزیت

 همان طور که می دانید برای ساخت کامپوزیت دندان از ماده ای به نام رزین استفاده می کنند که این ماده استحکام کمتری نسبت به مواد دیگر مانند آمالگام و سرامیک دارد و گاهی ممکن است بر اثر فشار های وارد شده بر آن دچار شکستگی شود.

  • زرد شدن کامپوزیت

 از دیگر عوارض کامپوزیت دندان می توان به زرد شدن و تغییر رنگ آن اشاره کرد. با توجه به این که یکی از موارد استفاده از کامپوزیت ها جنبه زیبایی آن می باشد زرد شدن و تغییر رنگ آن می تواند آزاردهنده باشد. به همین جهت لازم است سالی یک یا دو بار کامپوزیت ها توسط پزشک پولیش کاری شوند تا رنگ اصلی آن برگردد.

  •  پوسیدگی دندان

 یکی از مهم ترین موارد عوارض کامپوزیت دندان که اکثر بیماران به آن دچار می شوند، پوسیدگی دندان ها می باشد. معمولا افرادی که از کامپوزیت دندان استفاده می کنند باید به طور سفت و سخت بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنند چرا که در غیر این صورت دچار پوسیدگی خواهد شد.

  •  حساسیت در دندان ها

 استفاده از کامپوزیت گاهی باعث می شود که فرد دچار حساسیت نسبت به گرما و سرما شود و این حساسیت در برخی مواقع ممکن است تا یک ماه و حتی بیشتر این حساسیت باقی بماند.

  • عدم تطبیق دندان ها

با توجه به این که در کامپوزیت دندان کاری که انجام می گیرد اصلاح شکل و سایز دندان ها می باشد گاهی ممکن است ناراحتی هایی به دلیل عدم تطبیق دندان ها با یکدیگر به وجود آید که این موضوع می تواند ناراحتی هایی را برای بیمار به هنگام صحبت کردن، خندیدن، غذا خوردن و ... به وجود آورد.

  •  التهاب و تورم لثه

تورم لثه یکی از شایع ترین عوارض کامپوزیت دندان می باشد که به دلیل نوع فعالیت های انجام شده در این روش می باشد. البته این موضوع نگرانی خاصی ندارد وبا مراجعه به پزشک به راحتی می توان آن را درمان کرد.

معایب و عوارض کامپوزیت دندان

مقایسه کامپوزیت دندان و بلیچینگ دندان

کامپوزیت یا بلیچینگ، هر دو با هدف زیباتر شدن دندان‌ها انجام می شوند اما به طور کلی با هم متفاوتند. زمانی که رنگ دندان تغییر می کند و یا خراب و پوسیده می شود، دندان پزشک ابتدا بخش پوسیده را حذف کرده و سپس دندان را پر می کند و سطح دندان طی مراحلی با کامپوزیت دندان پوشیده می شود. در بلیچینگ دندان، سطح دندان هایی که دچار زردی یا بدرنگی شده اند چند درجه روشن تر می شود. در این روش که بهتر است توسط متخصص دندان پزشکی انجام شود و نه توسط سالن های زیبایی یا خود فرد، از ژل مخصوص سفید کردن دندان ها استفاده می شود.

برای دندان هایی روشن تر و نتایج بهتر از روش های سفید کردن دندان می توان از ترکیب این دو روش بهره برد. در صورتی که می خواهید کامپوزیت دندان انجام دهید دندان پزشک ممکن است به شما توصیه کند تا قبل از انجام کامپوزیت ابتدا بلیچینگ دندان انجام دهید. بعد از بلیجینگ، کامپوزیت متناسب با رنگ دندان ها می تواند صورت گیرد. وقتی کامپوزیت انتخابی روی دندان ها قرار داده شد دیگر نمی توان رنگ آن را تغییر داد.

کامپوزیت یا بلیچینگ چه تفاوتی دارند؟

مقایسه لمینت دندان و کامپوزیت دندان

لمینت سرامیکی پوسته نازکی از جنس پرسلن (نوعی سرامیک) است که منطبق با دندان فرد در آزمایشگاه ساخته، و روی سطح خارجی دندان کار گذاشته می‌شود. شفافیت لمینت‌های سرامیکی به این نوع روکش‌ها جلوه‌ای کاملا طبیعی می‌بخشد. 

کامپوزیت ونیر رزین سفید مهندسی شده‌ای است که به طور مستقیم روی سطح خارجی دندان قرار می‌گیرد. رنگ رزین به کار رفته کاملاً شبیه رنگ دندان است و ظاهری طبیعی دارد. 

لمینت سرامیکی در مقایسه با کامپوزیت ونیر فضای بزرگتری را پر می‌کند. بنابراین در همه مواردی که دندانپزشک استفاده از روکش را تایید می‌کند، از نقایص جزئی تا شدید، می‌توان از آن استفاده کرد. در صورتی که لمینت سرامیکی روی دندان های دو ردیف بالایی و پایینی به کار رفته باشد، دیگر حتی نیاز به سفید کردن دندان هم نیست. برخلاف لمینت، کامپوزیت ونیر قادر به پر‌کردن فضاهای وسیع نیست و اگر فاصله بین دندان ها زیاد باشد، طول آنها خیلی کوتاه باشد، یا بخش بزرگی از دندان شکاف خورده یا شکسته باشد، نمی‌توان از آن استفاده کرد. کامپوزیت ونیر معمولا در موارد زیبایی جزئی نظیر ترک‌های کوچک، تغییر رنگ دندان‌ها، یا انطباق نداشتن جزئی دندان‌ها به کار برد.

مقایسه لمینت دندان و کامپوزیت دندان

هزینه کامپوزیت ونیر(ونییر) دندان چقدر است ؟

هزینه و قیمت کامپوزیت دندان بسته به برندی که مورد استفاده قرار می گیرد، متفاوت است. کلینیک دندانپزشکی مبین از برند های مختلف  کامپوزیت استفاده می نماید.  در صورت انتخاب درمان 8 واحد کامپوزیت ونیر یا بالاتر(طرح لبخند) هزینه شامل تخفیف یا پرداخت اقساطی می گردد.

هزینه کامپوزیت دندان در سال 1400 در کلینیک دندانپزشکی مبین به شرح زیر است.

سوییسی سارمکو 950هزار تومان
امریکایی کازمادنت 950 هزار تومان
نانو سرامیک ips 1 میلیون 500 هزار تومان
ایتالیا kerr 1 میلیون 200 هزار تومان

جهت رزرو وقت و مشاوره رایگان کلیک کنید

سوالات متداول کامپوزیت دندان

  • آیا کامپوزیت دندان دائمی است؟

در پاسخ باید گفت این روش به عنوان یک روش دائمی نخواهد بود اما با استفاده از عوامل متعددی می توان طول عمر آن را افزایش داد. از جمله این عوامل می توان به مهارت دندانپزشک، میزان مراقبت بیمار، رعایت بهداشت دهان و دندان، رژیم غذایی مناسب و ... اشاره کرد. با رعایت تمام نکات گفته شده می توان انتظار داشت که این روش به مدت 10 سال برای شما ماندگاری داشته باشد.

  • برای اصلاح نامنظم بودن دندان ها کامپوزیت مناسب است یا ارتودنسی دندان؟

پاسخ به این سوال نیازمند بررسی عوامل متعددی است و به آسانی نمی توان پاسخی جامع را برای آن یافت. در واقع برای این که روش درمانی در این مورد تعیین شود باید وضعیت دندان ها توسط پزشک بررسی گردد و در مرحله اول تشخیص داده شود که، میزان نامنظم بودن دندان ها تا حد می باشد. اگر میزان نامنظم بودن جزئی باشد می توان با استفاده از کامپوزیت آن را رفع کرد اما اگر میزان نامنظم بودن بالا باشد تنها روش رفع آن استفاده از ارتودنسی دندان می باشد.

  • آیا ونیر کامپوزیت همان کارایی کامپوزیت را دارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت ونیر کامپوزیت ها نوعی کامپوزیت دندانی هستند که برای پر کردن فواصل دندان ها و یا درمان شکستگی های دندان های جلویی مورد استفاده قرار می گیرند. دلیل استفاده از ونیر کامپوزیت ها در دندان های جلویی را می توان این گونه توضیح داد که این نوع کامپوزیت ها رنگ طبیعی تری دارند و استفاده از آن جلب توجه نخواهد کرد. با توجه به مطالب گفته شده در پاسخ به سوال مطرح شده می توان این گونه توضیح داد که، ونیر کامپوزیت ها نه تنها کار کامپوزیت های معمولی را انجام می دهند بلکه این نوع کامپوزیت ها نسبت به موارد معمولی مزیت هایی هم دارند. بنابراین نباید نگرانی در رابطه با کارایی این نوع کامپوزیت ها داشه باشید.

تاریخ انتشار : 25 آذر 1397 نویسنده : تعداد نظرات : 20 دسته بندی : وبلاگ,سرویس ها,

ارسال نظر

شماره همراه شما منتشر نمی شود.
نظر حاوی تبلیغ یا توهین تایید نمی‌شود.
برای اطلاع از پاسخ نظر خود، شماره همراه واقعی خود را درج کنید.



ریحانه حزباوی 31 اردیبهشت 1402-10:57
سلام من میخام کامپوزیت کنم ولی چیزی درموردش نمیدونم چه موادی بهترین مارک است آیا سرامیکی خوبه که بخام بزنم؟
کلینیک مبین 1 خرداد 1402-01:27
سلام.برای مشاوره با شما تماس گرفته خواهد شد.
مجتبی هادیلو 16 دی 1401-03:29
بهترین مارک کامپوزیت چیه ؟؟
کلینیک مبین 19 دی 1401-04:08
سلام برای مشاوره با شما تماس گرفته خواهد شد.
سلیمانی 19 اسفند 1401-08:57
بهترین مارک کامپوزیت چیه ودرست میگن بعضی از موادها باعث بدبو شدن دهان میشون
بهناز جهانشاه راد 11 مرداد 1401-03:35
جهت کامپوزیت
مدیریت سایت 13 مرداد 1401-10:29
سلام لطفا عکس دندان خودتون رو به شماره زیر جهت مشاوره ارسال نمایید. 09222912042
محمدعلی 21 بهمن 1400-11:17
سلام وقتتون بخیر ببخشید در حال حاضر قیمت کامپوزیت‌هاتون تو چه رنج قیمتی هست؟ و کمترین و بیشترین قیمتتون ساخت کدوم کشوره؟ ممنون از وقتی که میزارید و پاسخگویی تون.
مدیریت سایت 8 اسفند 1400-07:27
سلام برای مشاوره لطفا به شماره زیر تماس حاصل فرمایید. 02144500001
مینا 11 بهمن 1400-10:43
سلام اقای دکتروقتتون بخیر،،،اقای دکترمن امروز عمل کامپوزیت انجام دادم،بهم گفتن تا۲الی۳هفته ابدا غذای رنگی ونوشیدنی رنگی مصرف نکنم، میخوام بدونم اینقد زمان،طولانی نیس،لازمه تا۲هفته لب به غذا ونوشیدنی نزنم،،،،چندروز مراعات کفایت میکنه؟
مدیریت سایت 12 بهمن 1400-02:15
سلام بله باید مراعات کنیدچون ممکن است رنگ خیلی روشنی رو انتخاب کرده باشید. و کامپوزیت در روزهای اول بسیار رنگ پذیر است.
مرضیه 10 بهمن 1400-06:02
سلام کامپوزیت من شب اول در خواب شکست،دکتر میگه به خاطره دندان قروچه ست ،که البته من ندارم،علت چی میتونه باشه و آیا کار دندانپزشک میتونه دخیل باشه تو این موضوع
مدیریت سایت 11 بهمن 1400-05:25
سلام احتمالا دندان قروچه وجود دارد. ولی احتمال بلند بودن قسمتی از دندان کامپوزیت شده با برخورد ناگهانی غیر عمد شما در خواب باعث شکشتگی شده باشد.
نسترن 5 بهمن 1400-08:10
سلام وقت بخیر آدرس مطب شما کجاست . میشه بگید در کامپوزیت یا لمینت دهان بو میگره چون یه لایه روی دندان هست اگه دندون زیر پوسیده بشه امکان داره بو بگیره
هلیااحمدی 18 آذر 1400-07:21
سلام وقتتون بخیر هزینه کامپوزیت رو با چک کارمندی و اقساط انجام میدین؟!؟
مدیریت سایت 11 دی 1400-05:07
سلام وقت بخیر بله.
مارال ارامون 6 آبان 1400-11:37
کامپوزیت کاریزما چیست و چه فرقی باکامپوزیت ونیز دارد ؟؟
مدیریت سایت 6 آبان 1400-06:45
سلام وقتی کل دندان رو با کامپوزیت میپوشانیم که معمولا برای زیبایی اینکار انجام داده میشود.میگوییم کامپوزیت ونییر شده است.برای اینکار مارک هایی وجود دارد مثل سارمکو،کاریزما،توکویاما. ips.....
فراهانی 30 خرداد 1400-01:25
بهترین مارک کامپوزیت چیست که اسیب پذیریش کمتر باشه
سید میلاد هاشمی 24 آذر 1401-01:32
دندون هام خیلی کج و خیلی نا مرتب هست و این که لکه دار هست و دوس دارم سفید و صاف مرتب بشه
احسان 1 فروردین 1400-11:06
سلام روزتون بخیرر من دندونام کوچیکه و موقع لبخند کم دندونام دیده میشه بنظرتون کامپوزیت خوبه انجام بدم یا روشه دیگه ای برای بزرگ ترشون هست؟؟
سپیده 12 اسفند 1399-04:52
سلام روزتون بخیر من مدتی پیش توی یه مطلب خوندم که از یک نوع خمیر برای کامپوزیت و یا ایمپلنت دندان استفاده میشه که در واقع یک نوع فلز هست که به رنگ سفید دیده میشه و مسلما مقاومت بسیار بالاتری داره اما متاسفانه مطلب رو گم کردم و اسم این فلز خاطرم نیست اگر شما اطلاعاتی در این مورد دارید ممنون میشم راهنماییم کنید و اینکه توی ایران در دسترس هست یا خیر ممنونم
کیومرث صادقی 17 شهریور 1400-06:54
منظور شما زیکونیوم است که سفید ودر ساخت روکش ها و قطعات ایمپلنتی از ان استفاده میشود وسازگاری خوبی با بدن داشته والبته معایب خودرا نیز داراست
Hosein 6 اسفند 1399-02:53
سلام دوست عزیز هزینه روبه صورت اقساط هم میشه پرداخت کرد
مدیریت سایت 9 اسفند 1399-01:21
سلام وقت بخیر برای چه درمانی؟
نت 4 اسفند 1399-06:12
سلام.ببخشید اگه فاصله دندانها زیاد باشه طوری که دندان بغل دندان جلوی نباشه .اون دندان قابل ترمیم میشه یا نه؟باچه روشی قابل ترمیم میشه؟؟؟
مدیریت سایت 5 اسفند 1399-11:51
سلام وقت بخیر لطفادر دایرکت اینستای ما عکس لبخندتون رو بفرستید . mobindental و یا حضورا تشریف بیارید.
ز 26 دی 1399-07:35
سلام ببخشید اگه فاصله دندان های جلو کمی زیاد باشه کامپوزیت برای درمانش خوبه و دوام خوبی داره ؟
مدیریت سایت 29 دی 1399-03:36
سلام دوست عزیز. روز بخیر. بله اما روش مطمین تر لمینت هست . که در نهایت با بررسی حضوری طبق نظر پزشک متخصص میشه جواب قطعی رو داد. برای این منظور روزهای فرد از ساعت ۱۲ الی ۲۰ برای مشاوره و ویزیت رایگان تشریف بیارید.۴۴۵۰۰۰۰۱
مهدی 26 آذر 1399-12:26
سلام تفاوت کامپوزیت با لمینت چیه؟ من دندونام فاصله داره. میخوام بدونم کدوم رو باید انجام بدم؟
مدیریت سایت 30 آذر 1399-12:05
سلام روز بخیر. لمینیت یک لایه سرامیکی هست که ابتدا قالب دندونتون گرفته میشه و توی لابراتور آر ساخته میشه و روی دندان با چسبهای مخصوص میچسبه. و کامپوزیت مواد هست که روی دندون شما قرار داده میشه و شما میتونید با مراجعه به اینستاگرام ما . در یکی از هایلایتها تفاوت لمینت و کامپوزیت رو به صورت ویدیو تماشا کنید. اینستاگرام ما mobindental
فاطمه 18 آذر 1399-11:47
سلام. بعد از کامپوزیت دندان چند وقت یک بار باید پولیش کشید؟ یه سوال دیگه هم دارم اینه به نظرتون اول کامپوزیت کنم بعد ارتودنسی یا اول ارتودنسی کنم دندان هامو بعد کامپوزیت؟
میترا خدادوست 18 آذر 1399-06:32
سلام خوبید بعد از کامپوزیت هر ۶ ماه یکبار نیاز به پالیش هست. و ابتدا اگر نیاز به ارتو دارید باید ارتودنسی کنید و بعد کامپوزیت. پیشنهاد به شما اینه که روزهای یکشنبه یا سه شنبه برای مشاوره و ویزیت رایگان تشریف بیارید.
Syrus 14 آذر 1399-10:51
سلام وقت بخیر . این قیمت هایی که نوشید ۶۰۰ تا یک تومن برای یک دندونه یا همه دندون ها ؟
میترا خدادوست 17 آذر 1399-12:20
سلام وقت بخیر . برای هر واحد دندان. یا همون تک دندان
معصومه 3 آبان 1399-01:49
سلام هزینه کامپوزیت دندان الآن چقدر هست؟
صابر علی پور 3 آبان 1399-01:53
سلام بسته به جنس موادی که استفاده می کنید دارد. برای مثال اگر از جنس های چینی بخواهید استفاده کنید با توجه به کیفیت پایینی که دارد خوب قیمت کمتری هم دارد. در عوض مواد کامپوزیتی برندهای سوئیسی، آمریکایی و ایتالیایی که کلینیک دندانپزشکی مبین استفاده می کند، کیفیت بهتری دارند. قیمت هم بر اساس برندی که استفاده می کنید معمولا بین 600 هزار تومان تا 1 میلیون تومان در سال 99 هستند.
طوبی 19 اسفند 1400-11:21
سلام خوبین من دندونام مشکل خاصی ندارن فقط می‌خوام رنگ بد هست و میخوایم یه خورده منظم تر بشن بین کامپوزیت و لمینت دو دل هستم پیشنهاد شما کدومه؟؟
Saeed ramazani 21 مهر 1399-04:27
Ba arze salam Baraye anjame kamposit, agar emkanpazir hast 21 aban taghszaye waght mikonam , man mosafer hastam wa 11 aban tehran ra tark mikonam , aya dar in modat emkanpazir hast ? Dar surate emkan khaheshmandam baraye man waght ersal konid Ba nahayate tashakor Saeed ramazani TEL : 004917684318827
صابر علی پور 3 آبان 1399-01:38
سلام دوست عزیز از طریق فرمی که داخل سایت قرار دارد می توانید نوبت خود را رزرو کنید. همکاران ما با شما تماس می گیرند.

پزشکان ما در تلویزیون

رزرو وقت

شما می توانید بدون مراجعه به مطلب به صورت کاملا آنلاین نوبت خود را رزرو کنید. کافی است فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما نوبت شما را رزرو کنند.

رزرو وقت رایگان

رزرو وقت

انتخاب بخش مربوطه

نام و نام خانوادگی

شماره تماس

انتخاب بازه تاریخ از

انتخاب بازه تاریخ تا