اصلاح طرح لبخند - معرفی روش ها، مزایا و هزینه

آخرین بروزرسانی : 23 آذر 1399

اصلاح طرح لبخند در تهرانسر

دندان پزشکان کلینیک دندانپزشکی مبین، ارائه دهنده خدمات اصلاح طرح لبخند در تهران می باشد. برنامه ریزی صحیح، به کار بردن جدیدترین تکنیک های روز دنیا و استفاده از بهترین مواد باعث می شود که تا به صورت دائم دندان های درخشان و البته لبخندی زیبا داشته باشید. برای اطلاع از قیمت با شماره تلفن ۴۴۵۰۰۰۵۷ تماس بگیرید.

داشتن لبخند زیبا یکی از معیار های اصلی جذابیت چه در خانم ها و چه در آقان محسوب می شود. اما چگونه می توان لبخند خود را اصلاح کرد؟ قبلا در مطلبی تحت عنوان اصلاح طرح لبخند  در مورد روش های اصلاح طرح لبخند به مواردی اشاره کرده ایم. در این مطلبی هم به ادامه روش های اصلاح طرح لبخند می پردازیم.

دندان پزشکان کلینیک دندانپزشکی مبین، ارائه دهنده خدمات اصلاح طرح لبخند در تهران می باشد. برنامه ریزی صحیح، به کار بردن جدیدترین تکنیک های روز دنیا و استفاده از بهترین مواد باعث می شود که تا به صورت دائم دندان های درخشان و البته لبخندی زیبا داشته باشید. برای اطلاع از قیمت با شماره تلفن ۴۴۵۰۰۰۵۷ تماس بگیرید.

انواع روش های اصلاح طرح لبخند

روش های اصلاح طرح لبخند را می توان به صورت کلی به ۷ دسته تقسیم کرد.

– سفید کردن دندان

– کامپوزیت و باندینگ دندانی

– اصلاح خط لثه

-ونیرهای پرسلاین

-ارتودنسی

ایمپلنت دندان

- روکش دندان

سفید کردن دندان یکی از روش های اصلاح طرح لبخند

یکی از روش های سریع و کم هزینه برای اصلاح طرح لبخند، سفید کردن دندان ها می باشد. این روش که با نام بلیچینگ هم شناخته می شود. ماده اصلی سفیدکننده دندانها پر اکسید هیدروژن می باشد که باعث اکسید شدن رنگدانه های رسوب کرده بین هرم های مینایی می شود و باعث می شود که از بین بروند. این ماده به قسمت های زیرین مینا در عاج نفوذ می نماید. دو روش برای سفید کردن دندان ها وجود دارد که از نظر مراحل و هزینه، متفاوت هستند. بیلیچینگ در خانه و بلیچینگ دندان در مطب. بلیچینگ در خانه زمان بر است ولی نتایج آن دوام بیشتری دارد.

کامپوزیت و باندینگ دندان یکی دیگر از روش های اصلاح طرح لبخند

اگر دندان شما هم دچار شکستگی شده است و جلوه زشتی به لبخند شما داده است یکی از روش های اصلاح لبخند استفاده از کامپوزیت و باندینگ است. این روش که هزینه معقولی دارد و برای مشکلات جزئی همچون شکستگی و یا لکه دار بودن دندان مناسب است. باندینگ دندان با مواد همرنگ یکی از درمان‌های دندانپزشکی زیبایی است که باعث زیبا شدن دندان‌ها می‌شود. کامپوزیت دندان از موادی همچون سیلیکون دی اکسید یا کوارتز تهیه می‌شود و با رزین سنتزی سختی روی دندان چسبانده (باندینگ) می‌شود. کامپوزیت ها برای پوشاندن لکه‌ها، ترمیم شکستگی‌ها و تغییر رنگ دندان ها، بستن فاصله بین دندانی و پر کردن دندان پوسیده استفاده می شود.

روش های اصلاح طرح لبخند

اصلاح خط لثه

اگر لبخند شما به گونه ای باشد که مقدار زیادی از لثه شما هنگام لبخند زدن پیدا باشد و نسبت دندان ها به لثه شما هنگام لبخند زدن نا متناسب باشد اصطلاحا لبخند لثه ای دارید و برای ایجاد تناسب می بایست اصلاح خط لثه انجام دهید. انواع لبخند لثه ای به چهار دسته‌ی شدید، پیشرفته ، در حد متوسط و خفیف تقسیم می شوند.

روش های اصلاح طرح لبخند

لمینت یا پرسلاین دندان

روکش ونیر پرسلاین یا اصطلاحا لمینت دندان، پوسته‌های نازکی می باشند که از مواد سرامیکی ساخته شده اند و بر روی ناحیه جلوی دندان‌ها قرار می‌گیرند. این روکش‌ها معمولاً دارای  ۰٫۵ تا ۰٫۶ میلی‌متر ضخامت می باشند. بدین ترتیب ضخامت این پوسته‌ها در حدود نصف یک سکه و دو برابر پوسته تخم‌مرغ می باشند. از لمینت دندان به منظور اصلاح طرح لبخند استفاده می شود.

ونیر پرسلاین

ارتودنسی دندان ها

یکی دیگر از روش های اصلاح طرح لبخند، ارتودنسی کردن دندان ها می باشد. ارتودنسی دندان یک روش برای از بین بردن کجی دندان ، نامرتب بودن و از بین بردن فاصله میان دندان ها می باشد. ارتودنسی کردن دندان ها به ۶ صورت ثابت، متحرک، دیمون، نامرئی، لینگوال، فانکشنال انجام می گیرد. اگر دندان ها در حالت مناسب قرار نگرفته باشند ( اصطلاحا مال اکلوژن ) و یا این که دندان ها وضعیت کجی داشته باشند ممکن است هنگام جویدن و یا گاز گرفتن شما را با مشکل مواجه کند. قبلا در مطلبی جدا به صورت کامل درباره ارتودنسی دندان صحبت کرده ایم. برای این منظور مطلب ارتودنسی دندان را مطالعه نمایید.

ارتودنسی دندان برای اصلاح طرح لبخند

ایمپلنت دندان ها یکی دیگر از روش های اصلاح طرح لبخند

ایمپلنت دندان یا کاشت دندان برای افرادی که دندان هایشان به هر دلیلی از بین رفته است مناسب می باشد و با پر کردن جای خالی دندان می توانید لبخند زیبایی داشته باشید. ایمپلنت دندان یا کاشت دندان در واقع همان پایه های فلزی یا فرم هایی می باشد که طی یک عمل جراحی در استخوان فک و در زیر لثه گذاشته می شود. برای مطالعه مطلب کامل درمورد ایمپلنت دندان و انواع روش های آن مطلب ایمپلنت دندان را مطالعه کنید.

روش های دیگر اصلاح طرح لبخند

  1. روکش دندان:

روکش تمام عیوب دندان شما را از بین می برد و می توان رنگ آن را با توجه به دندان و چهره خود انتخاب نمایید این روکش ها معمولا سرامیکی می باشند و به داشتن لبخندی زیبا کمک شایانی می نماید.

  1. بریس های ارتودنسی:

دو سیستم ارتودنسی بریس نامرئی و بریس شاف سرامیکی وجود دارد که با یکسری از بریس های شفاف از جنس پلاستیک و با احتیاط و آرامی ئنئان های شما را صاف می نمایند و مرتب می کنند.

  1. پر کردگی به رنگ دندان:

پرکردگی دندان یکی از روش های قدیمی دندان می باشد و می تواند به داشتن طرح لبخند جذاب کمک نماید امروزه پرکردگی های فلزی قدیمی با کامپوزیت دندانی سفید می توان جایگزین نمود و از آن استفاده نمود.

  1. کاشت دندان:

کاشت دندان در قسمت هایی که دندان خود را از دست داده اید می تواند به زیبایی و اصلاح طرح لبخند شما کمک بسیار زیادی نماید برای این منظور می توان از انکور برجسته بر روی دندانی یا بریچ استفاده نمود.

  1. اصلاح لبخند لثه ای:

هنگامی که طول عاج دندان کوتاه باشد به هنگام خندیدن قسمت بسیار زیادی از لثه قابل مشاهده می باشد که به این حالت لبخند لثه ای می نمایند این مشکل به دلیل پیشرفت علم و فناوری قابل درمان می باشد این جراحی بسیار ساده و آسان می باشد و با بی حسی موضع لثه را بالا بردو با قرار دادن لمینت و یا کامپوزیت لبخند شما را اصلاح می نمایند.

در بعضی موارد نیز به دلیل کوتاه بودن لب بالا به وجود می آید و با جراحی پلاستیک و تغییر موقعیت لب بالا آن را اصلاح و یا با تزریق بوتاکس و یا شل کردن عضلات لب بالا لبخند فرد قابل درمان می گردد و بازسازی می شود به همین دلیل فرد می تواند با هر بروز مشکل در دهان و دندان خود آن را اصلاح نماید و زیبایی خود را افزایش دهد.

روش اصلاح لبخند لثه ای:

  • در برخی افراد که طول تاج آن ها کوتاه می باشد و به هنگام لبخند بخش بسیاری از لثه آن ها مشاهده می گردد در وهله اول با جراحی لثه و با بی حسی موضعی لثه را بو سپس بالا برده و سپس با لمینت و کامپوزیت زیبایی را چند برابر می نمایند و به داشتن لبخند زیبا کمک می نمایند.
  • برخی از مشکلات لثه ای مربوط به فرم وراثی فک و لثه ها می باشد و قرار گرفتن استخوان های بد دندان و دهان می باشد در این موارد طول یک سوم میانی صورت کشیده و بلندتر از بقیه قسمت ها می باشد و این مشکل با جراحی فک و بالا بردن آن حل می گردد و صورت فرد اصلاح می شود.
  • در برخی موارد نیز به دلیل کوتاهی لب بالا لثه قابل مشاهده می گردد که طبق توضیحات که قبل داده شد با جراحی پلاستیک و یا درمان های دیگر می توان آن را اصلاح نمود و اصلاح طرح لبخند خود را جذاب و نمایان تر از قبل نمایید تا در میان افراد بدرخشید.

مزایای اصلاح طرح لبخند

  • اصلاح طرح لبخند در زیبایی و سلامت فرد بسیار حائز اهمیت می باشد.
  • دندان های مرتب و صاف و رسیدگی به دندان ها باعث می گردد فرد کمتر دچار پوسیدگی و آسیب دندانی گردد و بیشتر از قبل فرد به دندان های خود اهمیت دهد.
  • این زیبایی به جوانسازی فرد کمک م ینماید و فرد را جوان تر و زیبا تر جلوه می نماید.
  • باعث افزایش اعتماد به نفس شما می گردد و بهتر از قبل می توانید ارتباط اجتماعی با دیگران را برقرار نمایید.
  • به درمان تمام عیوب دهان و دندان شما پرداخته می شود و باعث حفظ بهداشت دهان و دندان شما می گردد.
  • اصلاح طرح لبخند دارای فواید بلند مدتی می باشد و باعث می گردد دندان ها دیرتر از حالت قبلی دچار پوسیدگی گردد.

در اصل ماندگاری اصلاح طرح لبخند بسته به بهداشت دهان و دندان شما و رعایت اصول بهداشتی دارد و اگر به طور کامل از دندان های خود محافظت نمایید نه تنها دندان کمتر دچار پوسیدگی می گردد بلکه باعث می شود رنگ دندان ها نیز تغییر نکند و فرد از آن رضایت کامل داشته باشد.

هزینه اصلاح طرح لبخند

مدت درمان و هزینه اصلاح طرح لبخند دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد عواملی همچون متخصص دندانپزشک، وضعیت بهداشتی دندان،  نوع بیمه درمانی و میزان اصلاح بستگی دارد. مشخص است که هر چقدر برای داشتن لبخند زیبا فرآیند درمان پیچیده تر و مدت زمان آن طولانی‌تر شود، قیمت و هزینه درمان طراحی لبخند نیز افزایش می یابد . در هنگام مشاوره، دندانپزشک زیبایی تمامی این عوامل را در نظر گرفته می شود  و پزشک متخصص، طرح لبخند ویژه ای را با قیمت و دستمزد مورد نظرش پیشنهاد خواهد کرد.

کلینیک دندانپزشکی مبین با بهره مندی از کادر پزشکی متخصص خدمات اصلاح طرح لبخند را به بهترین شکل و با قیمت مقرون به صرفه انجام می دهد. برای اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس بگیرید.

 

حتما بخوانید

تاریخ انتشار : 27 فروردین 1398 نویسنده : تعداد نظرات : 2 دسته بندی : وبلاگ,طرح لبخند,

ارسال نظر

شماره همراه شما منتشر نمی شود.
نظر حاوی تبلیغ یا توهین تایید نمی‌شود.
برای اطلاع از پاسخ نظر خود، شماره همراه واقعی خود را درج کنید.



فائزه جهاني 6 دی 1400-12:28
براي طرح لبخند سوالي دارم
مدیریت سایت 11 دی 1400-04:42
سلام بفرمایید؟؟؟؟؟
ناصر بلوچی 10 اسفند 1399-03:04
سلام و خسته نباشید من چند روزی هست که نصف دندون یکی مونده به اخرین دندان سمت چپم را میشکونم از درد زیاد بعد از شکستن دردش میره ولی بعد از چند روز کنار همان دندانم درد شدیدی از لثه میکشم
مدیریت سایت 10 اسفند 1399-04:53
سلام وقت بخیر با توجه بو توضیحاتون باید به همراه عکس opg به کلینیک مراجعه نمایید. تا مشاوره و ویزیت رایگان انجام بشه. و بعدش اقداماتی که لازمه انجام بدید

پزشکان ما در تلویزیون

رزرو وقت

شما می توانید بدون مراجعه به مطلب به صورت کاملا آنلاین نوبت خود را رزرو کنید. کافی است فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما نوبت شما را رزرو کنند.

رزرو وقت رایگان

رزرو وقت

انتخاب بخش مربوطه

نام و نام خانوادگی

شماره تماس

انتخاب بازه تاریخ از

انتخاب بازه تاریخ تا