بهترین کامپوزیت دندان

آخرین بروزرسانی : 27 فروردین 1401

کامپوزیت دندان

می توانید اطلاعات گسترده ای در مورد پرکننده کامپوزیت دندان در این مقاله که برای شما آماده کرده ایم بیابید. کامپوزیت روشی برای پرکردن است که در اختلالات ساختاری دندان ناشی از مشکلاتی مانند پوسیدگی، شکستگی یا ترک در دندان استفاده می شود. خرابی های ساختار دندان با پرکردن کامپوزیت ترمیم می شود و به این ترتیب ظاهر زیبایی بیشتری در دندان ها ایجاد می شود. پرکننده های کامپوزیت نمی توانند با لمینت سرامیکی که برای اهداف زیبایی استفاده می شوند رقابت کنند، زیرا سطوح پرکننده های کامپوزیت به اندازه سرامیک ها مقاوم نیستند. لمینت های سرامیکی تا 15 سال بدون هیچ گونه مشکلی قابل استفاده هستند.

کامپوزیت از ترکیب سرامیک ها و مواد شیمیایی مختلف تشکیل می شود. روش پر کردن کامپوزیت را می توان به راحتی در دندان های خلفی اعمال کرد و همچنین نتایج موفقیت آمیزی را در دندان های قدامی ارائه داد. اما در کاربردهای زیبایی بیشتر در دندان های قدامی استفاده می شود تا دندان های همرنگ بیشتری بدست آید. پرکننده های کامپوزیت از نظر قیمت و عملکرد یکی از مواد دندانی هستند، که نتایج بسیار رضایت بخشی را ارائه می دهند.

مراحل

در فرآیند اعمال پرکننده کامپوزیت دندان ابتدا به نکاتی توجه می شود و همه چیز به ترتیب انجام می شود. بر این اساس، مراحل زیر در یک برنامه پر کردن کامپوزیت دنبال می شود.

ابتدا در صورت وجود پوسیدگی ها در دندان، با جزئیات تمیز می شوند تا با پر کردن کامپوزیت پر شود. پرکردن کامپوزیت که به راحتی با بی حسی موضعی قابل اعمال است، بدون نیاز به بی حسی نیز قابل انجام است. به منظور آماده سازی کامل دندان برای پر کردن، برخی از مراحل لمس و همچنین تمیز کردن کامل می شود. سپس مواد پرکننده قرار می گیرد.

قبل از ترمیم و بعد از ترمیم

قبل از ترمیم و بعد از ترمیم

بعد از پر کردن چه اتفاقی می افتد؟

در کامپوزیت دندان نیاز به مراقبت خاصی نیست. رعایت اصول بهداشت دهان و دندان کافی است. حداقل دو بار در روز دندان های خود را مسواک بزنید، حداقل یک بار در روز از نخ دندان استفاده کنید و برای معاینات و تمیز کردن حرفه ای منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

مزایا

پر کردن های کامپوزیت دندان که روز به روز محبوب تر می شوند و اغلب ترجیح داده می شوند، امکان درمان پوسیدگی دندان را بدون ایجاد نگرانی های زیبایی فراهم می کنند. فرآیند پر کردن باعث کاهش میزان باکتری در دهان می شود. بنابراین خطر پوسیدگی و عفونت دندان نیز کاهش می یابد. علاوه بر این، پرکننده های کامپوزیت به ساختار دندان متصل می شوند و از دندان حمایت می کنند. پر کردن کامپوزیت برای درمان پوسیدگی و همچنین ترمیم دندان های شکسته، ترک خورده یا فرسوده استفاده می شود.

یکی دیگر از مهمترین مزایای پرکننده کامپوزیت دندان زیبایی آن است. علاوه بر این، پرکردگی های کامپوزیت معمولاً همرنگ دندان هستند و می توان بلافاصله پس از پر کردن دندان پولیش را انجام داد. به هیچ وجه واکنش آلرژیک ایجاد نمی کند و هماهنگی زیادی با بافت دهان ایجاد می کند. ساختار طبیعی و زیبایی شناختی آن از مهمترین مزایای آن است. بزرگترین دلیل ترجیح بسیاری از افراد این است که بعد از استفاده ظاهری طبیعی و زیبایی در دهان نشان می دهد.

عمر پر کردن کامپوزیت چقدر است؟

پرکننده های کامپوزیت دندان که در 50 سال گذشته به طور مکرر مورد استفاده قرار گرفته اند، کمی زودتر از پرکننده های آمالگام فرسوده می شوند، اما پرکننده های کامپوزیت با مراقبت خوب 10 تا 15 سال قابل استفاده هستند. اگر دندان قروچه یا مشکلات دیگری وجود داشته باشد، ممکن است عمر پرکردگی ها کوتاه شود.

قبل و بعد از ترمیم دندان با کامپوزیت

قبل و بعد از ترمیم دندان با کامپوزیت

آیا فرآیند کامپوزیت خطرناک است؟

فرآیند کامپوزیت دندان به خودی خود خطرناک تلقی نمی شود، اما ممکن است برخی شرایط پس از پر کردن ایجاد شود:

دندان درد و حساسیت: تجربه حساسیت دندان پس از پرکردن بسیار رایج است. دندان ها بعد از کامپوزیت؛ به فشار، هوا، غذاهای شیرین و دما حساس می شوند، اما این حساسیت معمولاً طی چند هفته خود به خود برطرف می شود. در این مدت، بهتر است از خوردن غذاها و نوشیدنی هایی که ممکن است باعث ایجاد حساسیت شوند، خودداری کنید. زمانی که حساسیت دندان در عرض 2 تا 4 هفته کاهش نیابد، لازم است با دندانپزشک مشورت شود. حساسیت پرکننده: برخی افراد ممکن است نسبت به پرکردگی هایی به نام آمالگام که از موادی مانند نقره، طلا، مس ساخته شده اند، واکنش های آلرژیک داشته باشند. این یک اتفاق بسیار نادر است.

تظاهرات آلرژیک؛ خود را به صورت بثورات پوستی و خارش نشان می دهد. اگر پس از فرآیند پر کردن، چنین علائمی را تجربه کردید، باید با پزشک خود مشورت کنید. شکستگی یا افتادن پرکردگی: فشار مداوم ناشی از جویدن، ساییدن یا فشردن پرکردگی می‌تواند باعث سایش، شکستن یا ترک خوردن پرکردگی‌های دندانی شود. بیشتر اوقات فرد متوجه این موضوع نمی شود اما دندانپزشک در حین معاینه نقاط ضعف را در پرکردگی مشاهده می کند. اگر قسمت بین مینای دندان و پرکننده آسیب دیده باشد، ذرات غذا و باکتری های موجود در دهان از زیر ماده پر شده عبور می کنند. این باعث ایجاد عفونت می شود.

تاریخ انتشار : 27 فروردین 1401 نویسنده : تعداد نظرات : 0 دسته بندی : وبلاگ,ترمیم دندان,

ارسال نظر

شماره همراه شما منتشر نمی شود.
نظر حاوی تبلیغ یا توهین تایید نمی‌شود.
برای اطلاع از پاسخ نظر خود، شماره همراه واقعی خود را درج کنید.



پزشکان ما در تلویزیون

رزرو وقت

شما می توانید بدون مراجعه به مطلب به صورت کاملا آنلاین نوبت خود را رزرو کنید. کافی است فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما نوبت شما را رزرو کنند.

رزرو وقت رایگان

رزرو وقت

انتخاب بخش مربوطه

نام و نام خانوادگی

شماره تماس

انتخاب بازه تاریخ از

انتخاب بازه تاریخ تا