سازمان های خدمات دندانپزشکی

آخرین بروزرسانی : 29 مهر 1398

طرح دی اس اُ ( سازمان های خدمات دندانپزشکی ) مزایایی برای دندانپزشکان ارائه می دهد

طی 20 سال گذشته سازمان های خدمات دندانپزشکی ( دی اس اُ ) به سرعت گسترش یافته اند و انتظار می رود رشد مداوم آنها ادامه یابد. سوال این است که چرا سازمان های خدمات دندانپزشکی اینقدر سودمند هستند و چرا رشد بدون کاهشی در صنعت دندانپزشکی دارند.

اما اول، سازمان های خدمات دندانپزشکی چیست و چگونه بوجود آمدند؟

سازمان های خدمات دندانپزشکی، خدمات اداری غیر بالینی را به اقدامات دندانپزشکی ارائه می دهند که 100٪ متعلق به آنها ( دندانپزشکان ) هستند و توسط دندانپزشکان دارای مجوز کنترل می شوند. آنها بطور خاص مسئولیت مدیریت و عملکرد این اقدامات را بر عهده دارند، در حالی که دندانپزشکان دارای مجوز، فعل و انفعالات و مراقبت حقیقی که میان پزشک و بیمار به انجام می رسد را انجام می دهند.

سازمان خدمات دندانپزشکی و دندانپزشکان دارای مجوز هر دو در زمینه های مربوطه متخصص هستند و در کنار هم یک سازمان دندانپزشکی بسیار موفق ایجاد می کنند که می تواند رشد کند تا به برآورد های مختلفی در سراسر کشور برسد.

همچنین، سازمان های خدمات دندانپزشکی می توانند متعلق به سرمایه گذاران غیر دندانپزشکی باشند که می خواهند در صنعت دندانپزشکی شرکت کنند. سرمایه گذاران غیر دندانپزشکی معمولاً قادر به ایجاد فرصت های سودآور تری نسبت به دندانپزشکان دارای مجوز هستند که در نهایت نرخ بازده بالاتری را ایجاد می کند.

علاوه بر این، سازمان های خدمات دندانپزشکی برنامه ریزی جانشینی را در مواردی که دندانپزشکان تحت پوشش خودشان بطور غیر منتظره ای از بین بروند، معلول شوند یا مجوز خود را از دست دهند، مجاز می دانند. طرح سازماندهی خدمات دندانپزشکی در دهه 1990 هنگامی آغاز شد که گروهی از ارتودنتیست های موفق تصمیم به مدیریت سمت تجاری دندانپزشکی گرفتند.

ایده این بود که مدیریت دندانپزشکان را از عمل فعلی که انجام می دهند، یعنی همان دندانپزشکی جدا کنند تا بتواند برای دندانپزشکان و بیماران سهولت ایجاد کند و از نظر مالی سودآور باشد.  این طرح با تمرکز بر حفظ استعداد برتر دندانپزشکی و یک محیط دوستانه تر بین سازمان خدمات دندانپزشکی و دندانپزشکان بهبود یافت.

در حالی که وضعیت اقتصادی تا بحال تغییراتی داشته است، سازمان های خدمات دندانپزشکی ثابت کرده اند که واقعاً در رکود اقتصادی تقریبی ثابت هستند و از رکود سال 2008 حتی قوی تر از گذشته بیرون می آیند. دندانپزشکی احتمالاً حتی با وجود رکود اقتصادی دیگر، رشد قوی خود را ادامه خواهد داد، که باعث می شود آن را به یک بازار جذاب برای سرمایه گذاران تبدیل کند.

سازمان های خدمات دندانپزشکی طرحی را برای دندانپزشکان ایجاد می کنند تا بتوانند بدون توجه به مدیریت و عملکرد اقدامات دندانپزشکی، بر روی عملکرد های دندانپزشکی خود تمرکز کنند و بهترین و به روز ترین اقدامات مراقبتی را برای بیماران خود فراهم آورند.

سازمان های خدمات دندانپزشکی نه تنها عملکرد دندانپزشکی را برای دندانپزشکان ساده تر کرده اند، بلکه برای همه طرف های درگیر نیز بسیار سودآور است. با پیشرفت سازمان های خدمات دندانپزشکی، انواع و اقسام طرح ها و برآورد های مختلف پدید آمده است که می توانند از ساختار پایه ای سازمان خدمات دندانپزشکی ایجاد شوند، و اجازه می دهد تا تقریباً هر دندانپزشک یا سرمایه گذار بخشی از یک سازمان خدمات دندانپزشکی باشد و در رشد روزافزون و پویایی صنعت دندانپزشکی سرمایه گذاری کند.

در حالی که طرح های مختلف سازمان خدمات دندانپزشکی گسترش و تغییر یافته است، سازمان خدمات دندانپزشکی هنوز هم پابرجاست. ادغام اقدامات انفرادی با یک نفوذ در بازار فعلی از 20٪ سازمان های خدمات دندانپزشکی به 23٪ آن ها در ایالات متحده در حال رشد است.

این طرح سازمان خدمات دندانپزشکی در سراسر ایالات متحده و حتی کشورهای دیگر مانند کانادا گسترش یافته است. پیش بینی می شود تقریباً 6000 تا 8000 اقدام خرد خرد و غیر وابسته در حال حاضر در بازار دندانپزشکی رد و بدل می شود و از اقدامات انفرادی به حالتی که وابسته به سازمان خدمات دندانپزشکی باشد در سال های آینده انتقال می یابد. ( این بدان معناست که دندانپزشکان از حالت انفرادی درآمده و تحت پوشش این گونه سازمان ها قرار گیرند ) .

سازمان های خدمات دندانپزشکی به دلیل همه ویژگی های مثبتی که دارند در اطراف خود گسترش یافته اند و به رشد خود ادامه می دهند. آنها فواید و مزایای بسیاری را برای دندانپزشکان، سرمایه گذاران و بیماران ارائه می دهند.

بنابراین دقیقا چه چیزی باعث می شود که سازمان های خدمات دندانپزشکی بسیار سودمند باشند و چرا آنها هنوز هم پابرجا هستند؟

تمرکز بر عملکرد بالینی

اول، سازمان های خدمات دندانپزشکی به دندانپزشکان اجازه می دهند تا فقط روی تمرین خود تمرکز کنند و از این طریق تجربه و تحمل بیمار را افزایش داده و بهبود دهند. یک اقدام عادی دندانپزشکی طبیعی به دندانپزشک نیاز دارد تا بیماران را معالجه و مسائل مربوط به دندانپزشکی آنها سرپرستی کند، همچنین مسئول استخدام، حفظ و پایان کار کارمندان، به روزرسانی تجهیزات و احتمالا نگهداری صحیح از آنها، اطمینان از تمیز بودن و ایمن بودن تجهیزات دندانپزشکی برای استفاده بیماران و کارمندان آن و ... باشد.

با آزاد کردن وقت دندانپزشک و جدا کردن اقدامات غیر بالینی از کلینیک، سازمانهای خدمات دندانپزشکی به دندانپزشکان این امکان را می دهند که صرفاً روی عمل بالینی خود تمرکز کنند، به همین دلیل در وهله اول تنها یک دندانپزشک هستند ( تا اینکه بخواهند به اقدامات مدیریتی هم نظارت داشته باشند ) . جداسازی اقدامات غیر بالینی از کلینیک نیز به طور کلی مخارج کلی را کاهش داده و نرخ بازپرداخت را افزایش می دهد.

به جای این که دندانپزشک مجبور به مقابله با کلیه مدیریت ها و کارکردهای عمل دندانپزشکی شود، که می تواند دقیق و وقت گیر شود، دندانپزشک در عوض قادر به تمرکز روی معالجه بیماران است که به طور کلی استاندارد مراقبت ( سرپرستی بیماران ) را بهبود می بخشد. دندانپزشکان همچنین می توانند دندانپزشکی را به روشی که می خواهند انجام دهند و فقط بر روی اقدامات خود تمرکز کنند. علاوه بر این، سازمان های خدمات دندانپزشکی به طور کلی مهارت های مدیریتی بهتری نسبت به دندانپزشکانی دارند که به دانشکده دندانپزشکی می روند، نه به حوزه کسب و کار یا رشته دانشگاهی مدیریت.

با اجازه دادن به یک سازمان خدمات دندانپزشکی برای کنترل بخش های مدیریتی و غیرکلینیکی دندانپزشکی، دندانپزشک کنترل مسائل مدیریتی خود را به یک متخصص در آن زمینه واگذار می کند، که این می تواند به طور کلی باعث کاهش هزینه ها و کاهش زمانی بشود که دندانپزشک بر روی اقدامات مدیریتی می گذارد در نتیجه دندانپزشک می تواند تمرکز بیشتری بر اقدامات بالینی ( کلینیکی ) داشته باشد.

سایت مرجع : دنتیستری تودی

حتما بخوانید

    تاریخ انتشار : 28 مهر 1398 نویسنده : تعداد نظرات : 0 دسته بندی : وبلاگ,اخبار,

    ارسال نظر

    شماره همراه شما منتشر نمی شود.
    نظر حاوی تبلیغ یا توهین تایید نمی‌شود.
    برای اطلاع از پاسخ نظر خود، شماره همراه واقعی خود را درج کنید.



    پزشکان ما در تلویزیون

    رزرو وقت

    شما می توانید بدون مراجعه به مطلب به صورت کاملا آنلاین نوبت خود را رزرو کنید. کافی است فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما نوبت شما را رزرو کنند.

    رزرو وقت رایگان

    رزرو وقت

    انتخاب بخش مربوطه

    نام و نام خانوادگی

    شماره تماس

    انتخاب بازه تاریخ از

    انتخاب بازه تاریخ تا