لبخند لثه ای چیست؟ روش درمان لبخند لثه ای

آخرین بروزرسانی : 16 آذر 1397

اصلاح طرح لبخند در تهرانسر

دندان پزشکان کلینیک دندانپزشکی مبین، ارائه دهنده خدمات اصلاح طرح لبخند در تهران می باشد. برنامه ریزی صحیح، به کار بردن جدیدترین تکنیک های روز دنیا و استفاده از بهترین مواد باعث می شود که تا به صورت دائم دندان های درخشان و البته لبخندی زیبا داشته باشید. برای اطلاع از قیمت با شماره تلفن ۴۴۵۰۰۰۵۷ تماس بگیرید.

لبخند لثه ای به لبخندی گفته می شود که در آن فرد هنگام لبخند زدن لثه فرد معلوم می شود. این نوع لبخند برای عده ای خوشایند نیست و در حقیقت باعث میشود که فرد لبخند زیبایی نداشته باشد. درمان لبخند لثه ای یکی از روش های اصلاح طرح لبخنداست.این مشکل امروزه با پیشرفت هایی که در علم دندانپزشکی روی داده قابل اصلاح است.

 

درمان لبخند لثه ای

 

عوامل به وجود آمدن لبخند لثه ای

عوامل زیادی در به وجود آمدن لبخند لثه ای دخیل هستند که به طور کلی به سه مورد از آنها اشاره می کنیم.

  • رشد غیر طبیعی و زیاد بافت لثه ای بر اثر مصرف داروهایی همچون دیلانتین،سیکلوسفورین و داروهای گروه مسدود کننده کانال کلسیم می تواند باعث ایجاد لبخند لثه‌ای شود.

 

  • همچنین رشد بیش اندازه بافت های لثه ای بر اثر انجام ارتودنسی دندان می تواند باعث ایجاد لبخند لثه ای شود.

 

  • در صورتی که فرم دندان ها معمولی نباشد، می تواند در شکل لبخند تاثیر زیادی داشته باشد. همچنین رشد غیرطبیعی دندان هاباعث به وجود آمدن لبخند لثه ای می شود. اگر لثه در فک بالایی بیشتر نشان داده شده و در زیبایی چهره فرد تاثیر منفی خواهد گذاشت.

 

  • ملتهب شدن لثه ها بر اثر نبود بهداشت دهان و دندان ، بیماری لثه یا عمل های ترمیمی دندان که به خوبی و درستی انجام نشده اند.

 

  • بزرگ بودن بافت لثه ای بر اثر عوامل ارثی

 

  • رشد بیش از اندازه قسمت بیرونی استخوان فک بالا

 

  • میزان فعالیت عضله لب بالا، نیز در خط لبخند تاثیر گذار است. وقتی این عضله فعالیت زیادی داشته باشد، باعث می شود لب بالا به میزان فراتر از نرمال بالا قرار بگیرد و در این حالت لثه ها نمایان شوند.

درمان لبخند لثه ای

انواع لبخند لثه ای

میزان لثه ای  بودن لبخند با توجه به اندازه میزان لثه ای که در هنگام لبخند زدن نمایان می شود تعیین می شود. لبخند لثه ای می تواند خفیف ، متوسط ، پیشرفته و شدید باشد.

لبخند لثه ای خفیف

اگر ۲۵ درصد لثه شما نسبت به دندانتان در هنگام لبخند زدن معلوم شود، لبخند لثه ای از نوع خفیف است.

لبخند لثه ای متوسط

اگر میزان نمایان شدن لثه بین ۲۵ تا ۵۰ درصد باشد از نوع متوسط است.

لبخند لثه ای پیشرفته

اگر میزان نمایان شدن بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد باشد از نوع پیشرفته است.

لبخند لثه ای شدید

اگر هنگام لبخند زدن ۱۰۰ درصد لثه نمایان شود از نوع شدید است.

 

روش های درمان لبخند لثه ای

اگر لب های شما بیش از حد معمول بالا باشد و مقدار زیادی از لثه شما هنگام لبخند زدن معلوم باشد می توان از روش های زیر استفاده کرد.

بوتاکس لب بالایی

با بوتاکس کردن لب می توان از فعالیت زیاد عضلات لب بالا جلوگیری کرد و باعث می شود لب کمتر بالا برود. به عبارت دیگر هنگام لبخند زدن لثه های شما به علت فعالیت کم لثه ها نمایان نمی شود. عیب این روش آن است که دائمی نیست و بعد از مدتی دوباره برای تزریق بوتاکس می بایست به دکتر مراجعه کنید.

جراحی افزایش طول تاج دندان

در مواردی که لبخند لثه ای از نوع شدید و پیشرفته می باشد، برای کاهش بافت لثه ای از روشی به نام افزایش طول تاج دندان استفاده می کنند. در حین انجام این جراحی لثه بافت لثه ای کنار زده می شود تا جراح به قسمت بافت استخوانی که دندان را در بر گرفته دسترسی پیدا کند. جراحی افزایش طول تاج با بی حسی موضعی انجام می شود تا بیمار دردی را احساس نکند.

جراحی فک

قرار گیری نامناسب فک باعث ایجاد لبخند لثه ای می شود. در چنین مواردی جراح باید برای تغییر محل فک اقدام کند. این روش نیازمند مدت زمان درمان طولانی تری نسبت به سایر روش ها است.

جراحی لثه برداری

این روش برای درمان لبخند لثه ای خفیف و متوسط  استفاده میشود. این روش برای برداشتن بافت اضافی لثه و شکل دادن به خط لثه استفاده می شود. برای برداشتن بافت لثه اضافی از لیزر مخصوص دندانپزشکی یا روشی به نام جراحی با پرتو استفاده می شود. این روش بدون درد است و نیازی به بخیه زدن لثه در آن نیست و دو هفته پس از انجام این روش لثه ها کاملا بهبود می یابند.

جراحی بازسازی لب

در این روش درمانی لب از درون بریده می شود و با نزدیک تر شدن به دندان، دوباره در محل جدید بخیه می شود. در نتیجه لب نمی تواند بیش از اندازه بالا برود.

درمان لبخند لثه ای

 

حتما بخوانید

    تاریخ انتشار : 25 تیر 1397 نویسنده : تعداد نظرات : 0 دسته بندی : وبلاگ,طرح لبخند,

    ارسال نظر

    شماره همراه شما منتشر نمی شود.
    نظر حاوی تبلیغ یا توهین تایید نمی‌شود.
    برای اطلاع از پاسخ نظر خود، شماره همراه واقعی خود را درج کنید.



    پزشکان ما در تلویزیون

    رزرو وقت

    شما می توانید بدون مراجعه به مطلب به صورت کاملا آنلاین نوبت خود را رزرو کنید. کافی است فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما نوبت شما را رزرو کنند.

    رزرو وقت رایگان

    رزرو وقت

    انتخاب بخش مربوطه

    نام و نام خانوادگی

    شماره تماس

    انتخاب بازه تاریخ از

    انتخاب بازه تاریخ تا