لمینت دندان: مزایا و معایب

آخرین بروزرسانی : 5 فروردین 1402

لمینت دندان: مزایا و معایب

لبخند زیبا و داشتن دندان های برفی همواره آرزوی میلیون ها نفر بوده است، اما همیشه نمی توان با روش های معمول سفید کردن به چنین نتیجه ای دست یافت. گاهی اوقات لازم است به روشی مانند لمینت دندان متوسل شوید. این روش عیوب دندان را زیر لایه ای از مواد مصنوعی پنهان می کند و چیزی مانند سفید کردن ترمیمی محسوب می شود. لمینت همچنین به پوشاندن تراشه ها، ترک ها، دندان های زرد و سایر عیوب کمک می کند.

لمینت دندان نیاز به رویکرد خاصی دارد: قبل از متوسل شدن به این روش، لازم است درمان دندان تحت بیهوشی انجام شود، زیرا پوسیدگی و سایر بیماری های حفره دهان، عمل را پیچیده می کند و بعید به نظر می رسد که نتیجه موثری را ارائه نماید.

لمینت دندان: مزایا و معایب

لمینت دندان: مزایا و معایب

مزایای لمینت

لمینت یک روش نسبتاً سریع و بدون درد است که به رفع تعدادی از کاستی‌های دندان در یک زمان کمک می‌کند. در حالت کلی مزایای انجام لمینت دندان را می توان شامل مواردی به شرح زیر دانست:

  • دندان های سفید و صاف و یکدستی را ارائه می کند.
  • هیچ گونه منع مصرفی برای انجام این روش وجود ندارد.
  • مدت زمان ماندگاری آن بسته به نوع لمینت از 5 تا 10 سال است.

موارد منفی

در مقابل، نقاط ضعف یا موارد مربوط به معایب انجام لمینت دندان شامل موارد زیر هستند:

  • قیمت بالا
  • دستیابی به نتیجه مطلوب همیشه امکان پذیر نیست
  • فقط برای دندان های قدامی اعمال می شود
  • دندان ها مینای طبیعی خود را از دست می دهند (هنگام استفاده از مواد کامپوزیت)

انجام لمینت دندان با استفاده از مواد کامپوزیت و لومینیر

همانطور که در مقالات قبلی سایت نیز بدان اشاره کردیم، دو روش برای انجام لمینت دندان وجود دارد: استفاده از مواد کامپوزیت و لومینیر. مواد کامپوزیت (مواد پرکننده و ترمیم کننده) با استحکام بالا و قیمت مقرون به صرفه خود شناخته می شوند. این مواد به شما امکان می دهند که پوشش اعمال شده را با رنگ دندان های خود، شکل آنها و حتی درجه براقیت دندان ها مطابقت دهید. این روش لمینت به شما امکان می دهد تا با انجام عملیات ترمیمی در یک روز، به لبخندی زیبا برسید و تراشه ها و شکاف بین دندان ها را پنهان کنید.

انجام لمینت دندان با استفاده از مواد کامپوزیت و لومینیر

انجام لمینت دندان با استفاده از مواد کامپوزیت و لومینیر

در مراکز دندانپزشکی معتبر، این عمل با کمک آرامبخش وریدی انجام می شود: در حالی که شما در حالت خواب هستید و دردی احساس نمی کنید، پزشک به سرعت تمام اقدامات لازم را انجام می دهد. این روش درمانی از دیرباز مورد علاقه بزرگسالان و کودکان در بسیاری از کشورها بوده است.

لومینیرها که صفحات نازکی هستند دومین روش برای انجام لمینت دندان می باشند. آنها از سرامیک ساخته شده و برای مینای دندان کاملا بی ضرر هستند. هنگام استفاده از این روش، نیازی به سوهان کشی دندان ها ندارید، با این حال، عادت کردن سریع به شکل جدید آنها ممکن نخواهد بود. لمینت به این روش به زمان بسیار بیشتری نیاز دارد، زیرا در ابتدا لازم است که حفره دهان و دندان ها بررسی شده و پس از آن خود لومینرها ساخته شوند. همچنین این روش نسبت به روش کامپوزیت دندان هزینه بیشتری خواهد داشت، اما مینای دندان آسیب نمی بیند.

لمینت دندان در موارد زیر توصیه می شود:

  • رنگ زرد دندان که با روش های سفید کننده معمولی قابل اصلاح نیست
  • وجود تراشه و خراش در مینای دندان ها
  • ترک بین دندان ها

توصیه ها

پس از عمل لمینت دندان، در 2 تا 3 روز اول، سعی کنید از غذاهای مستعد لکه دار شدن مینای دندان (قهوه، چای، انواع توت ها) و همچنین غذاهای سفت که باعث تحریک دهان می شوند، خودداری کنید. بهداشت دهان و دندان و همچنین مراجعه منظم به مطب دندانپزشکی را فراموش نکنید، زیرا پیشگیری از بیماری های دندان و لثه بسیار آسان تر از درمان های بعدی است.

علم دندانپزشکی در ایران مدتهاست که در سطح بالایی قرار گرفته است، بنابراین از درمان دندان های خود نترسید، زیرا متخصصان مجرب مراکز دندانپزشکی معتبر همیشه به سلامت دندان ها و زیبایی لبخند شما به صورت بدون درد و سریع کمک می کنند. جهت دریافت انواع خدمات درمانی و زیبایی در زمینه بلیچینگ دندان، کامپوزیت، لمینت دندان، ترمیم دندان، دندان پزشکی کودکان و ... با تضمین کیفیت و قیمت مناسب می توانید کلینیک تخصصی دندان پزشکی ما را انتخاب کنید.

انجام دادن یا ندادن؟ هزینه لمینت دندان چقدر است؟

هزینه لمینت دندان

هزینه لمینت دندان

همانطور که گفتیم لمینت دندان روش بسیار گران قیمتی است. قیمت نهایی انجام این روش به انتخاب تکنیک و مواد بستگی دارد. برای اینکه بفهمید یک لبخند جذاب چقدر برای شما هزینه دارد، برای مشاوره در یک کلینیک دندانپزشکی ثبت نام کنید. همچنین خود را برای این واقعیت آماده کنید که باید تمیز کردن حرفه ای دندان ها را انجام دهید و دندان های پوسیده را درمان کنید. به یاد داشته باشید که فقط آماده سازی خوب حفره دهان عمر طولانی مینای مصنوعی را تضمین می کند.

تمام بیمارانی که تصمیم به انجام این روش می گیرند از انتخاب خود و نتیجه نهایی عمل راضی هستند و لبخندی گسترده می زنند. لبخند بی عیب و نقصی که از نشان دادن آن به جهانیان لذت خواهید برد.

https://medexpert-by.translate.goog/stomatologia/laminirovanie-zubov/?_x_tr_sl=ru&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=en&_x_tr_pto=sc

تاریخ انتشار : 5 فروردین 1402 نویسنده : تعداد نظرات : 0 دسته بندی : وبلاگ,سرویس ها,لمینت دندان,

ارسال نظر

شماره همراه شما منتشر نمی شود.
نظر حاوی تبلیغ یا توهین تایید نمی‌شود.
برای اطلاع از پاسخ نظر خود، شماره همراه واقعی خود را درج کنید.



پزشکان ما در تلویزیون

رزرو وقت

شما می توانید بدون مراجعه به مطلب به صورت کاملا آنلاین نوبت خود را رزرو کنید. کافی است فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما نوبت شما را رزرو کنند.

رزرو وقت رایگان

رزرو وقت

انتخاب بخش مربوطه

نام و نام خانوادگی

شماره تماس

انتخاب بازه تاریخ از

انتخاب بازه تاریخ تا