همه چیز درباره لمینت دندان

آخرین بروزرسانی : 19 مرداد 1401

شیک‌ترین و بهترین روش برای داشتن دندان‌های زیبا و مرواریدی، انجام لمینت دندان است. این روش که امروزه طرفداران زیادی دارد، یک روش برای اصلاح فرم دندان‌ها و لبخند است. در ادامه قصد داریم این روش را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

لمینت دندان چیست؟

اگر بخواهیم به بیان ساده به این سوال پاسخ دهیم، باید بگوییم لمینت دندان در واقع نوعی روکش سرامیکی با استحکام بسیار بالا و درخشش فوق‌ العاده است. این روکش با قرار گرفتن روی دندان سبب می‌شود ظاهر دندان‌ بسیار زیبا شود. در واقع جلوه‌ای که لمینت روی دندان دارد را با هیچ روش دیگر نمی‌توان به دست آورد. لازم است بدانید لمینت با کامپوزیت دندان که یکی دیگر از روش‌های اصلاح فرم دندان‌ها است، بسیار متفاوت می‌باشد.

لمینت به چه صورت انجام می‌شود؟

همان‌طور که گفتیم لمینت در واقع نوعی روکش سرامیکی است که با استفاده از روشی مخصوص به سطح دندان می‌چسبد تا فرم دندان را اصلاح نماید. جالب است بدانید رنگ، اندازه و ضخامت لمینت با توجه به نظر و سفارش مراجعه کننده، می‌تواند متفاوت باشد. بسیاری از مردم تصور می‌کنند که لمینت تنها یک روش برای زیبایی دندان‌ها است در حالی که لمینت می‌تواند یک روش ترمیمی نیز شمرده شود. در روش‌های دیگر روکش روی کل دندان قرار می‌گیرد، اما در لمینت روکش تنها روی سطح دندان قرار می‌گیرد و عوارض کمتری نسبت به دیگر روش‌ها دارد.

چه کسانی می‌توانند دندان‌هایشان را لمینت کنند؟

شرایط انجام لمینت دندان

چه کسانی می‌توانند دندان‌هایشان را لمینت کنند؟

تمامی افراد می‌توانند لمینت دندان را انجام دهند مگر اینکه برخی افراد به صورت ویژه از سوی دندانپزشک برای انجام این کار منع شوند. با استفاده از لمینت دندان فرم، اندازه و رنگ دندان‌های شما بسیار طبیعی جلوه می‌کند. بدون شک تا به حال بسیاری از سلبریتی‌ها را دیده‌اید که دندان‌هایی مرواریدی داشته‌اند و این راز برای شما سوال شده است. جالب است بدانید اکثر سلبریتی‌ها برای داشتن لبخندی چشمگیر و درخشان لمینت را برای اصلاح فرم لبخند انتخاب می‌کنند. در صورتی که لثه‌های شما از سلامت کامل برخوردارند، لمینت بهترین انتخاب برای داشتن لبخندی بی نظیر است.

نکته‌ی شایان ذکر این است که در صورتی که میان دندان‌های شما فواصل زیاد و قابل توجه وجود دارد، لمینت برای شما مناسب نیست. در این صورت ابتدا بهتر است ارتودنسی دندان را انجام دهید و سپس برای انجام لمینت اقدام نمایید. علاوه بر این در صورتی که فک شما بسیار کوچک است و دندان‌هایتان به صورت نامرتب روی هم قرار گرفته‌اند، ابتدا باید ارتودنسی کرده و بعد لمینت کنید.

نکاتی مهم در رابطه با لمینت دندان

مهمترین نکات در رابطه با لمینت دندان

نکاتی مهم در رابطه با لمینت دندان

یکی از مهمترین نکاتی که می‌بایست در رابطه با لمینت دندان بدانید این است که لمینت به دندان شما می‌چسبد و امکان جدا شدن آن وجود ندارد. هنگامی که دندانپزشک می‌خواهد لمینت را روی دندان شما قرار دهد، مقدار اندکی از مینای دندان را تراش می‌دهد تا لمینت به خوبی روی سطح دندان بنشیند. به دلیل اینکه بعد از تراشیدن مینای دندان، مینا دیگر جایگزین نمی‌شود، بعد از چسباندن لمینت دیگر نمی‌توان آن را جدا کرد.

لمینت یک روش زیبایی و ترمیمی با دوام بالا است. هنگامی که دندان‌هایتان را لمینت می‌کنید، این کار تا 15 سال به طور معمول برای شما دوام دارد. البته لازم است بدانید ممکن است تحت شرایط خاص لمینت‌هایتان را تعویض کنید. برخلاف کامپوزیت که در صورت آسیب می‌توانید آن‌ها را ترمیم کنید، در لمینت در صورت شکستگی یا هر آسیب دیگر باید آن را تعویض نمایید.

بعد از لمینت کردن دندان‌ها باید چکار کنیم؟

کارهایی که باید بعد از لمینت کردن دندان‌ها انجام دهید

بعد از لمینت کردن دندان‌ها باید چکار کنیم؟

بعد از انجام لمینت لازم است به صورت مرتب از دندان‌های خود محافظت کنید. برای این کار می‌بایست به صورت مرتب دندان‌هایتان را مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. چرا که حتی با وجود لمینت در صورت عدم مراقبت از دندان، ممکن است دندان‌های شما پوسیده شوند.

بعد از انجام لمینت لازم است در طی فواصل منظم به دندانپزشکی مراجعه کرده و از سلامت دندان‌ها و لمینت خود مطمئن شوید.

بعد از انجام لمینت، از خمیر دندان‌هایی استفاده کنید که موجب سایش لمینت‌ها نشوند. خمیر دندان‌هایی که ویژگی سایش دارند، می‌توانند به لمینت آسیب وارد کنند.

تفاوت لمینت و کامپوزیت چیست؟

با تمام مطالبی که تا به اینجا شرح دادیم شاید برای شما سوال باشد که لمینت و کامپوزیت چه تفاوت‌‌هایی با یکدیگر دارند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم لمینت و کامپوزیت هردو نوعی روکش برای دندان هستند. مهمترین تفاوت آن‌ها در جنس آن‌هاست. لمینت از جنس سرامیک و کامپوزیت از جنس مواد پلیمری است. انجام کامپوزیت و نصب آن روی دندان سریع‌تر از لمینت شکل می‌گیرد.

دوام کامپوزیت به صورت کلی بین 4 تا 8 سال است در حالی که لمینت می‌تواند 15 سال برای شما دوام داشته باشد. کامپوزیت را در صورت آسیب می‌توان ترمیم کرد اما لمینت ترمیم پذیر نیست. در مقابل کامپوزیت نسبت به لمینت از مقاومت و استحکام کمتری برخوردار است ولی لمینت بسیار محکم است. علاوه بر این لمینت بسیار طبیعی‌تر و درخشان‌تر است در حالی کامپوزیت به مرور زمان درخشش خود را از دست می‌دهد.

تاریخ انتشار : 19 مرداد 1401 نویسنده : تعداد نظرات : 0 دسته بندی : وبلاگ,لمینت دندان,

ارسال نظر

شماره همراه شما منتشر نمی شود.
نظر حاوی تبلیغ یا توهین تایید نمی‌شود.
برای اطلاع از پاسخ نظر خود، شماره همراه واقعی خود را درج کنید.



پزشکان ما در تلویزیون

رزرو وقت

شما می توانید بدون مراجعه به مطلب به صورت کاملا آنلاین نوبت خود را رزرو کنید. کافی است فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما نوبت شما را رزرو کنند.

رزرو وقت رایگان

رزرو وقت

انتخاب بخش مربوطه

نام و نام خانوادگی

شماره تماس

انتخاب بازه تاریخ از

انتخاب بازه تاریخ تا