آیا بلیچینگ دندان همیشه یک راه درمانی موثر برای سفید کردن دندان هاست؟

آخرین بروزرسانی : 26 دی 1401

به طور کلی، حداقل 3 عامل بر نتایج بلیچینگ دندان تأثیر می گذارد. این عوامل باید از قبل توسط دندانپزشک ارزیابی شوند:

- سن بیمار؛

- نوع و ماهیت لکه های دندانی؛

- رنگ اولیه دندان ها؛

به طور کلی، بلیچینگ دندان تقریبا در همه موارد می تواند نتایجی تضمین شده ارائه کند. با این حال موارد استثنایی نیز وجود دارد؛ لکه های دندانی ناشی از مصرف خوراکی داروهای خاص (مانند تتراسایکلین موجود در برخی آنتی بیوتیک ها) از جمله این موارد هستند. در این مواقع می‌توان با استفاده از روکش‌ها یا پروتزهای زیبایی (تاج) روی دندان‌های آسیب‌دیده، بر دندان‌های زرد، تیره یا لکه‌های پاک نشدنی غلبه کرد.

بلیچینگ دندان یک راه درمانی موثر برای سفید کردن دندان ها

بلیچینگ دندان یک راه درمانی موثر برای سفید کردن دندان ها

بلیچینگ دندان: آیا درد دارد؟ دندان هایتان را خراب می کند؟

بلیچینگ دندان یک درمان دندانپزشکی بدون درد است که به هیچ وجه کیفیت مینای دندان را تحت تاثیر قرار نمی دهد. سفید کردن دندان ها با تکیه بر تخصص یک دندانپزشک مجرب باعث آسیب دائمی به دندان ها یا حفره دهان و از بین رفتن مواد دندانی نمی شود. در برخی موارد، بلافاصله پس از درمان سفید کردن دندان، بیمار ممکن است حساسیت دندان را تجربه کند. این احساس موقتی است و در عرض 72 ساعت پس از درمان از بین می رود.

بلیچینگ یا سفید کردن حرفه ای دندان ها چقدر طول می کشد؟ چگونه دندان های خود را سفید نگه داریم؟

برای اینکه پروسه درمان به نتایج مطلوبی برسد، بیمار باید طی 72 ساعت پس از درمان دندانپزشکی در مطب، یک سری اقدامات احتیاطی را رعایت کند:

- توجه ویژه به بهداشت دهان و دندان در منزل؛

- بعد از غذا، تمیز کردن دندان ها را فراموش نکنید؛

- از رژیم غذایی سفید استفاده کنید، یعنی از خوردن غذاها و نوشیدنی های رنگی (مانند قهوه، چای، سس گوجه فرنگی، ادویه کاری و غیره) اجتناب کنید.

- اجتناب از سیگار

مدت زمان حفظ رنگ دندان پس از سفید کردن منحصراً به عادات شخصی بیمار بستگی دارد. به طور کلی، افراد سیگاری و مصرف‌کنندگان همیشگی نوشیدنی‌های دارای رنگ‌های مصنوعی در معرض زرد شدن سریعتر خواهند بود.

در حالت کلی می توان گفت بلیچینگ دندان هیچ اثر دائمی ندارد و به طور متوسط با رعایت اقدامات احتیاطی مناسب، تن رنگ ایجاد شده به مدت یک سال بدون تغییر باقی می ماند. با این حال، رنگ سفید دندان ها تا حدودی برای همیشه حفظ می شود و دیگر به رنگ قبل از بلیچینگ باز نمی گردد.

ارزیابی های اولیه در مورد بلیچینگ یا سفید کردن حرفه ای دندان ها

این درمان تنها در بیماران بالای 18 سال انجام پذیر است. بلیچینگ دندان همچنین در افرادی انجام می شود که دارای دندان های بدون پوسیدگی، بدون حساسیت دندانی و سایر آسیب شناسی های حفره دهان باشند. در حالت کلی نیاز به تشخیص صحیح مشکلات مرتبط با تغییر رنگ یا لکه های دندانی پیش از انجام بلیچینگ وجود دارد. برای مثال، در برخی افراد بلیچینگ ممکن است کلسیفیکاسیون در ساختار دندان را آشکارتر کند. پس قبل از اقدام به سفید کردن دندان های زرد، دندانپزشک باید از سلامت کامل دهان اطمینان حاصل کند. در صورتی که حفره دهان با یک یا چند مشکل دندانی مواجه باشد، بررسی امکان انجام درمان و مراقبت از مشکلات دندانی قبلی ضروری تلقی می شود.

درمان های سفید کننده دندان از جمله بلیچینگ روی دندان هایی که دارای لکه های دود و قهوه هستند یا در جاهایی که پلاک و تارتار ایجاد شده است، تأثیری ندارد . در این موارد قبل از انجام درمان بلیچینگ و سایر درمان های سفید کننده، بیمار باید تحت یک جلسه بهداشت دهان و دندان از جمله ابلیشن تارتار قرار گیرد. همچنین لازم است توجه داشته باشید که سفید کردن دندان فقط روی دندان های طبیعی انجام می شود. پس هیچ تاثیری بر پروتزها، پرکردگی ها یا سایر مواد ترمیم کننده دندان موجود در حفره دهان ندارد.

ارزیابی های اولیه برای بلیچینگ دندان

ارزیابی های اولیه برای بلیچینگ دندان

هزینه انجام بلیچینگ دندان چقدر است؟

پروسه سفید کردن و بلیچینگ دندان شامل یک سری ارزیابی های اولیه و هر گونه درمان دندانپزشکی لازم مرتبط می شود که باید توسط دندانپزشک یا متخصص بهداشت سنجیده و برنامه ریزی شوند. از این رو می توان گفت که هزینه انجام بلیچینگ دندان در افراد مختلف و بسته به شرایط بیمار و میزان رنگ و لکه های دندان ها متفاوت است. اگر می خواهید این هزینه را در مورد دندان های خود به طور دقیق بدانید می توانید در اولین فرصت اقدام به رزرو وقت و مراجعه به یک دندانپزشک متخصص کنید.

تاریخ انتشار : 26 دی 1401 نویسنده : تعداد نظرات : 0 دسته بندی : وبلاگ,سرویس ها,بلیچینگ دندان,

ارسال نظر

شماره همراه شما منتشر نمی شود.
نظر حاوی تبلیغ یا توهین تایید نمی‌شود.
برای اطلاع از پاسخ نظر خود، شماره همراه واقعی خود را درج کنید.



پزشکان ما در تلویزیون

رزرو وقت

شما می توانید بدون مراجعه به مطلب به صورت کاملا آنلاین نوبت خود را رزرو کنید. کافی است فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما نوبت شما را رزرو کنند.

رزرو وقت رایگان

رزرو وقت

انتخاب بخش مربوطه

نام و نام خانوادگی

شماره تماس

انتخاب بازه تاریخ از

انتخاب بازه تاریخ تا