اصلاح طرح لبخند چگونه است؟

آخرین بروزرسانی : 2 شهریور 1401

اصلاح طرح لبخند در تهرانسر

دندان پزشکان کلینیک دندانپزشکی مبین، ارائه دهنده خدمات اصلاح طرح لبخند در تهران می باشد. برنامه ریزی صحیح، به کار بردن جدیدترین تکنیک های روز دنیا و استفاده از بهترین مواد باعث می شود که تا به صورت دائم دندان های درخشان و البته لبخندی زیبا داشته باشید. برای اطلاع از قیمت با شماره تلفن ۴۴۵۰۰۰۵۷ تماس بگیرید.

داشتن لبخندی جذاب و چشمگیر، خواسته‌ی هر فردی است. همه‌ی ما دوست داریم لبخندی جذاب و زیبا داشته باشیم. برای آن که لبخند ما زیبا دیده شود لازم است دندان‌ها و لثه‌ها در بهترین و سالم‌ترین حالت خود باشند. اصلاح طرح لبخند که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است، کمک می‌کند تا هر فردی لبخندی زیبا و متناسب با چهره خود داشته باشد. در این مطلب قصد داریم روش‌های اصلاح فرم لبخند را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

روش‌های اصلاح طرح لبخند

روش‌های اصلاح طرح لبخند

روش‌های اصلاح طرح لبخند کدامند؟

روش‌های زیر مهمترین روش‌ها برای اصلاح فرم یا شکل لبخند هستند:

اصلاح طرح لبخند با باندینگ دندان

تحت تاثیر عوامل مختلف ممکن است دندان‌های شما خراشیده و لب پر شوند و یا ترک بخورند. همچنین در بسیاری از موارد ممکن است دندان‌های شما دارای فاصله باشند. این عوامل می‌توانند از زیبایی لبخند شما کاسته و اعتماد به نفس شما را تحت تاثیر قرار دهند. در چنین حالتی می‌توان با استفاده از باندینگ، اصلاح طرح لبخند را انجام داد. دندانپزشک متخصص در این روش، با استفاده از موادی که بیشترین شباهت رنگ را به رنگ اصلی دندان‌های شما دارد، عملیات مورد نظر را انجام می‌دهد.

بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان که با نام سفید کردن دندان نیز شناخته می‌شود ، یک روش کاربردی برای اصلاح طرح لبخند است. در این روش که در مطب پزشک انجام می‌شود، با استفاده از مواد مخصوص که حالت ژل مانند دارند عملیات سفید کردن دندان انجام داده می‌شود. این ژل‌ها دارای هیدروژن پراکسید و کاربامید پراکسید با غلظت 10 تا 40 هستند. این مواد با پخش شدن روی دندان‌ها و ایجاد کردن رادیکال‌های آزاد ناپایدار به سفید شدن دندان کمک می‌کنند. این رادیکال‌های ناپایدار، مولکول‌های رنگی که موجب تغییر رنگ دندان شده‌اند را مورد هدف قرار می‌دهند و با از بین بردن آن‌ها، عملیات سفید کردن دندان را انجام می‌دهند.

اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت دندان

اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت دندان

اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت دندان

از روش‌های رایج اصلاح طرح لبخند، کامپوزیت دندان است. کامپوزیت که در واقع نوعی خمیر است که از ترکیب چند مواد با یکدیگر تشکیل می‌شود. این ترکیب خمیری با استفاده از تابش نور UV شکل گرفته و سفت می‌شود. بعد از سفت شدن کامپوزیت، دندانپزشک با استفاده از پولیش فرم و شکل آن را مطابق با سلیقه مراجعه کننده آماده می‌کند تا روی دندان‌های او قرار بگیرد. کامپوزیت دندان در واقع نوعی خمیر است که طی مراحلی به کاوری برای دندان تبدیل می‌شود تا ظاهری زیبا و چشم نواز برای دندان‌های شما به ارمغان بیاورد. کامپوزیت موجب می‌شود تا فرم و رنگ دندان‌ها اصلاح شده و دندان‌ها جلوه‌ای درخشان داشته باشند.

لمینت دندان

یکی دیگر از روش‌های اصلاح طرح لبخند، انجام لمینت دندان است. بگوییم لمینت دندان در واقع نوعی روکش سرامیکی با استحکام بسیار بالا و درخشش فوق‌ العاده است. این روکش با قرار گرفتن روی دندان سبب می‌شود ظاهر دندان‌ بسیار زیبا شود. در واقع جلوه‌ای که لمینت روی دندان دارد را با هیچ روش دیگر نمی‌توان به دست آورد. لازم است بدانید لمینت با کامپوزیت دندان که یکی دیگر از روش‌های اصلاح فرم دندان‌ها است، بسیار متفاوت می‌باشد.

ارتودنسی

داشتن دندان‌هایی منظم و مرتب می‌تواند اصلی‌ترین فاکتور برای داشتن یک لبخند زیبا باشد. با انجام ارتودنسی دندان که یکی از روش‌های اصلاح طرح لبخند است، می‌توان لبخندی زیبا و جذاب داشت. یک روش درمانی برای از بین بردن بی نظمی و شلوغی دندان‌ها، انجام ارتودنسی دندان است. ارتودنسی علاوه بر این که یک روش درمانی برای نظم بخشیدن به دندان‌هاست، موجب برطرف شدن مشکلات فک و اصلاح فرم لبخند می‌شود.

لمینت در واقع نوعی روکش سرامیکی است که با استفاده از روشی مخصوص به سطح دندان می‌چسبد تا فرم دندان را اصلاح نماید. جالب است بدانید رنگ، اندازه و ضخامت لمینت با توجه به نظر و سفارش مراجعه کننده، می‌تواند متفاوت باشد. بسیاری از مردم تصور می‌کنند که لمینت تنها یک روش برای زیبایی دندان‌ها است در حالی که لمینت می‌تواند یک روش ترمیمی نیز شمرده شود.

ارتودنسی دندان چگونه انجام می‌شود؟

ارتودنسی دندان چگونه انجام می‌شود؟

اصلاح طرح لبخند با ایمپلنت دندان

در بسیاری از موارد ممکن است شما یک دندان خود را از دست بدهید و یا به دلایل مختلف ناچار به کشیدن یک دندان شوید. در چنین حالتی جای خالی آن دندان به ویژه اگر در جلوی دهان باشد، بسیار آزار دهنده خواهد بود. با کمک ایمپلنت جراح دندانپزشک یک پایه قوی در جای ریشه جایگزین می‌کند تا بتواند روی آن دندان قرار دهد. این پایه با دندان‌های طبیعی شما سازگار است و مشکلی ایجاد نمی‌کند.

روی این پایه می‌توان دندان ثابت و یا قابل جابه‌جایی قرار داد. ایمپلنت از جنس تیتانیوم است و با بدن شما سازگاری است. ایمپلنت دندان در واقع به شکل یک میله‌ی باریک است که دندانپزشک آن را در استخوان فک قرار می‌دهد تا جایگزین ریشه شود. اگر از ایمپلنت به خوبی نگهداری کنید تا مدت زمان زیادی برای شما ماندگاری دارد.

جراحی لثه

لبخند لثه‌ای به نوعی از لبخند اطلاق می‌شود که در آن دندان‌ها نسبت به لثه اندازه کوچکی دارند. در چنین حالتی وقتی فرد لبخند می‌زند، حجم زیادی از لثه‌های او نمایان می‌شود. این امر ممکن است زیبایی چهره فرد را تحت تاثیر قرار داده و موجب ناراحتی او شود. در چنین شرایطی برای اصلاح طرح لبخند از جراحی لثه استفاده می‌شود. دندانپزشک متخصص با استفاده از روش‌های جراحی لثه، تلاش می‌کند تا اندازه لثه متناسب با اندازه دندان‌های فرد شود. در این صورت لبخند لثه‌ای از بین می‌رود و لبخند فرد زیبا می‌شود.

تاریخ انتشار : 2 شهریور 1401 نویسنده : تعداد نظرات : 0 دسته بندی : وبلاگ,طرح لبخند,

ارسال نظر

شماره همراه شما منتشر نمی شود.
نظر حاوی تبلیغ یا توهین تایید نمی‌شود.
برای اطلاع از پاسخ نظر خود، شماره همراه واقعی خود را درج کنید.



پزشکان ما در تلویزیون

رزرو وقت

شما می توانید بدون مراجعه به مطلب به صورت کاملا آنلاین نوبت خود را رزرو کنید. کافی است فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما نوبت شما را رزرو کنند.

رزرو وقت رایگان

رزرو وقت

انتخاب بخش مربوطه

نام و نام خانوادگی

شماره تماس

انتخاب بازه تاریخ از

انتخاب بازه تاریخ تا