ایمپلنت دندان نتیجه ی بهتری برای بیماران دارد یا لمینت دندان- کلینیک دندان پزشکی مبین

آخرین بروزرسانی : 20 آذر 1400

در دندانپزشکی روش های مختلفی برای زیبایی و اصلاح طرح لبخند افراد وجود دارد که متناسب با نیاز هرکسی مورد استفاده قرار می گیرد. ایمپلنت دندان، لمینت دندان، کامپوزیت دندان و... همگی روش هایی برای تغییر رنگ و ظاهر دندان ها هستند؛ اما آیا تمامیِ این روش ها می تواند برای بیماران مناسب باشد؟ در پاسخ باید بگوییم قطعا خیر؛ زیرا افراد مختلف دندان هایی متفاوت داشته و مشکل هرکسی می تواند با دیگری فرق داشته باشد به همین دلیل مهم است که تفاوت میان این روش ها را بدانیم.

اگر می خواهید تفاوت ایمپلنت و لمینت دندان را بدانید و متوجه شوید که کدام روش مزیت های بیشتری دارد با ادامه ی این مقاله همراه باشید.

 درمان دندان های اسیب دیده

یکی از بهترین روش های درمان دندان های اسیب دیده ایمپلنت دندان است.

ایمپلنت دندان چیست و چه کاربردی دارد؟

ایمپلنت یک میله ی باریک از جنس تیتانیوم است که دندانپزشکان آن را در داخل استخوان فک بیماران قرار داده و سپس روی آن را با تاج دندان می پوشانند، این روش درمانی بهترین گزینه برای افرادی است که دندان هایشان بر اثر موارد مختلف آسیب های بسیار شدیدی دیده یا اینکه کامل از بین رفته است.

ایمپلنت دندان روشی بسیار قدرتمند و با دوام است و می تواند نیاز افراد را برای 20 تا 30 سال بعد نیز کاملا رفع کند. باید بدانید که این دندان های مصنوعی که با روش ایمپلنت در دهان افراد قرار می گیرند از نظر ظاهری کاملا طبیعی بوده و تفاوتی با دندان های دیگر ندارند زیرا متناسب با فک و دهان افراد ساخته شده اند.

لمینت دندان چیست و چه کاربردی دارد؟

لمینت دندان نیز یک روش زیبایی و درمانی برای رفع مشکلات مختلف دندان ها است، در واقع لمینت نوعی روکش رزینی بسیار مقاوم است که بر روی دندان های اصلی قرار می گیرد و عیوب و مشکلات ظاهری دندان ها را رفع می کند، لمینت با کامپوزیت کاملا متفاوت است زیرا کامپوزیت را هر زمانی که افراد بخواهند به سادگی می توانند ریمو کنند اما لمینت بر روی دندان های اصلی اجرا شده و امکان برداشتن آن برای افراد وجود ندارد. مواد لمینتی نیز از استحکام کافی برخوردارند و بین 10 تا 15 سال دوام دارند.

تفاوت های بین ایمپلنت دندان و لمینت دندان چیست؟

• هدف از انجام هر شیوه

با وجود اینکه هر دوی این روش ها راهی برای افزایش زیبایی چهره افراد هستند اما هدف متفاوتی دارند، زیرا ایمپلنت دندان یک راه حل درمانی و لمینت بیشتر یک راه زیبایی برای افراد است.

با استفاده از ایمپلنت می توان دندان هایی که کاملا از بین رفته را ترمیم کرد و به نوعی دندانپزشکان با روش ایمپلنت، دندان های جدیدی در دهان بیماران می کارند؛ اما لمینت پوسته های نازکی است که بر روی دندان های اصلی قرار می گیرد؛ همچنین با استفاده از لمینت نمی توان دندان هایی که ریشه ی خود را کاملا از دست داده اند ترمیم کرد زیرا درمان لمینت روی دندان ها، سطحی است.

• طول عمر

ایمپلنت دندان بین 20 تا 30 سال کاربردی بوده و ماندگار است ولی لمینت 10 تا 15 سال ماندگاری دارد؛ البته باید به این مسئله توجه کنید که مهم ترین موضوع در افزایش طول عمر هر یک از این روش ها مراقبت های بهداشتی است که خود بیماران انجام می دهند. اگر بیماری به خوبی از دندان های ترمیم شده ی خود مراقبت نکند حتی ایمپلنت هم نمی تواند برای او کاربردی باشد.

• طول درمان

طول درمان ایمپلنت از لمینت بیشتر بوده و بین 4 تا 10 ماه طول می کشد.

• کاربردها

ایمپلنت دندان برای ترمیم دندان های عقبی روش بهتری است و انجام آن برای دندان های جلویی جلوه ی خوبی ندارد؛ ولی لمینت بیشتر برای دندان های جلویی کاربردی بوده و نتیجه ی بهتری دارد.

مراقبت از دندان ها بعد از انجام لمینت یا ایمپلنت

مراقبت از دندان ها بعد از انجام لمینت یا ایمپلنت بسیار مهم است.

• هزینه ها

هر دو شیوه لمینت و ایمپلنت از پرهزینه ترین روش های درمانی و زیبایی دندانپزشکی هستند؛ اما موارد مختلفی بر هزینه های این دو روش تاثیر گذار است؛ برای مثال مارک مواد اصلی، نوع مراقبت ها، میزان ترمیم، هزینه ی دندان های کشیده شده و ...همگی هزینه های این دو روش را تعیین می کنند و این هزینه ها در بیماران مختلف نیز متفاوت است؛ اما به طور کلی ایمپلنت دندان هزینه های بیشتری نسبت به لمینت دندان دارد.

• آسیب پذیری

از آنجایی که لمینت یک روکش دندانی محسوب می شود و مقاومت کمتری نسبت به ایمپلنت دارد میزان آسیب پذیری آن نیز بیشتر از ایمپلنت است.

ایمپلنت دندان بهتر است یا لمینت دندان؟

تشخیص این موضوع که کدام یک از روش های لمینت یا ایمپلنت برای شما بهتر است وظیفه ی دندانپزشک است، زیرا در حقیقت هیچ یک از این روش ها بر دیگری ارجحیت نداشته و تنها متناسب با نیاز بیماران انجام می شوند، اما بهتر است بدانید که لمینت در زمان هایی که مشکل دندان شما بسیار عمیق و ریشه ای باشد کاربردی ندارد و این شیوه بیشتر جنبه ی زیبایی دارد.

سخن آخر

با تمام این تفاسیر در نهایت پزشک شما می تواند تشخیص بدهد که کدام یک از روش های لمینت یا ایمپلنت برایتان مناسب است، به همین دلیل کلینیک دندانپزشکی مبین متشکل از بهترین کادر درمانی در خدمتتان است تا تمامیِ سوال های شما در این زمینه را پاسخ گو باشد.

تاریخ انتشار : 20 آذر 1400 نویسنده : تعداد نظرات : 0 دسته بندی : وبلاگ,سرویس ها,ایمپلنت,لمینت دندان,

ارسال نظر

شماره همراه شما منتشر نمی شود.
نظر حاوی تبلیغ یا توهین تایید نمی‌شود.
برای اطلاع از پاسخ نظر خود، شماره همراه واقعی خود را درج کنید.



پزشکان ما در تلویزیون

رزرو وقت

شما می توانید بدون مراجعه به مطلب به صورت کاملا آنلاین نوبت خود را رزرو کنید. کافی است فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما نوبت شما را رزرو کنند.

رزرو وقت رایگان

رزرو وقت

انتخاب بخش مربوطه

نام و نام خانوادگی

شماره تماس

انتخاب بازه تاریخ از

انتخاب بازه تاریخ تا