با بلیچینگ دندان لبخندی سالم و درخشان داشته باشید

آخرین بروزرسانی : 24 دی 1401

فرقی نمی کند که دندان های زردی داشته باشید یا دندان های لکه دار و یا کدر! بلیچینگ دندان حرفه ای به بازیابی رنگ طبیعی و روشنایی دندان های شما کمک می کند.

لبخندی سالم و درخشان با بلیچینگ دندان

لبخندی سالم و درخشان با بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان چیست؟

بلیچینگ دندان یک روش درمانی زیبایی است که هدف آن بازگرداندن رنگ طبیعی دندان ها به آنهاست. این تغییر ناخوشایند رنگ ممکن است توسط عوامل مختلف اتفاق افتاده باشد. بلیچینگ یا سفید کردن حرفه ای دندان توسط دندانپزشکان متخصص انجام می شود. آنها از ابزارهای مناسب و محصولات مخصوص مبتنی بر پراکسید هیدروژن برای حذف رنگدانه های رسوب شده در مینا و عاج دندان استفاده می کنند. تنها راه حل مفید برای از بین بردن رنگدانه ها و اثرات آنها بر روی دندان، اکسیژنی است که در طی درمان های حرفه ای با پراکسید هیدروژن اعمال می شود.

بلیچینگ دندان را نباید با تمیز کردن حرفه ای دندان اشتباه گرفت و به هیچ وجه جایگزین چنین درمانی نمی شود. برعکس، بهداشت دهان و دندان صحیح سرپایی باید همیشه مقدم بر بلیچینگ یا سفید کردن حرفه ای دندان ها باشد.

راه حل های مختلفی برای پاک کردن یا پوشاندن لکه های سطحی دندان ها (اعم از خمیر دندان های ساینده، قلم های سفید کننده، کیت های سفید کننده دندان و غیره) در بازار وجود دارد، اما دندانپزشکان و متخصصان بهداشت حرفه ای توصیه می کنند که منحصراً به این مواد و محلول ها اعتماد نکنید. در واقع، این مواد به شما این امکان را می دهند که به طور موقت فقط روی سطح خارجی دندان ها تمرکز کنید.

آنها در از بین بردن رنگدانه های عمیق که باعث زرد شدن دندان ها می شوند، موثر نیستند. همچنین در صورت استفاده نادرست، این ابزارها می توانند آسیب دائمی به دندان های شما وارد کنند. در واقع، سوء استفاده یا استفاده نادرست از پراکسید هیدروژن می تواند اثرات منفی بر مورفولوژی سطح دندان و یکپارچگی مینا و عاج داشته باشد.

چرا دندان ها رنگ می گیرند؟

تغییر رنگ دندان ها عمدتاً با عادات شخصی و سبک زندگی افراد مرتبط است. با گذشت زمان، در واقع، دندان ها رنگدانه های رنگی را از منابع مختلف جذب می کنند:

- غذا

- نوشیدنی ها

- دهانشویه ها

- مواد مخدر

- دود.

رنگدانه‌های رنگی در بافت‌های سخت دندان (مینای دندان و عاج) می‌نشینند. آنها رنگ طبیعی دندان‌ها را تغییر می‌دهند و باعث زردی و یا تیره شدن تدریجی دندان می‌شوند.

چه زمانی سفید کردن یا بلیچینگ دندان ضروری می شود؟

رنگ طبیعی و روشن دندان ها یکی از عواملی است که در کنار مجموعه ای هماهنگ از دندان ها و لثه های سالم به ایجاد لبخندی زیبا کمک می کند. عامل زیبایی به این موضوع مربوط می شود که به طور طبیعی دندان های سفید و درخشان نیز مترادف با سلامت عمومی بدن هستند. هنگامی که به دلیل عوامل محیطی مختلف، دندان ها درخشندگی خود را از دست می دهند و زرد یا تیره می شوند، می توان به بلیچینگ دندان روی آورد.

زمان سفید کردن یا بلیچینگ دندان

زمان سفید کردن یا بلیچینگ دندان

انواع بلیچینگ دندان: سفید کردن دندان با LED و لیزر

هنگامی که سلامت دهان و تمیز کردن کافی حفره دهان تأیید شد، دندانپزشک یا متخصص بهداشت درمان را بر روی صندلی ادامه می دهد. بلیچینگ دندان شامل استفاده از یک محصول ژل سفید کننده مبتنی بر پراکسید هیدروژن بر روی دندان هاست. به لطف منبع نور فعال کننده (لامپ های LED ویژه یا دستگاه های لیزری خاص)، ژل سفید کننده، اکسیژن آزاد می کند. مولکول‌های اکسیژن که توسط مینا و عاج جذب می‌شوند، مولکول‌هایی را که رنگدانه‌های رنگی را می‌سازند و باعث تغییر رنگ دندان‌ها می‌شوند، می شکنند.

انرژی نوری (فوتون) که توسط LED یا لیزر بلیچینگ دندان ایجاد می شود، گرما ایجاد نمی کند و از کم آبی دندان و در نتیجه حساسیت دندانی جلوگیری به عمل می آورد. درمان دندان با نور LED یا لیزر در طول چند جلسه به صورت سرپایی انجام می شود و با درمان خانگی که شامل استفاده از ماسک دندان برای 2 یا 3 شب متوالی است، ترکیب می گردد. ماسک‌ها حاوی همان ماده سفیدکننده‌ای هستند که در مطب دندان‌پزشکی استفاده می‌شود، اما مقدار کمتری پراکسید هیدروژن دارد. با گذشت زمان رنگ دندان ها به تدریج تغییر می کند تا جایی که به رنگ سفید دلخواه و برنامه ریزی شده توسط دندانپزشک برسد.

تاریخ انتشار : 24 دی 1401 نویسنده : تعداد نظرات : 0 دسته بندی : وبلاگ,سرویس ها,بلیچینگ دندان,

ارسال نظر

شماره همراه شما منتشر نمی شود.
نظر حاوی تبلیغ یا توهین تایید نمی‌شود.
برای اطلاع از پاسخ نظر خود، شماره همراه واقعی خود را درج کنید.



پزشکان ما در تلویزیون

رزرو وقت

شما می توانید بدون مراجعه به مطلب به صورت کاملا آنلاین نوبت خود را رزرو کنید. کافی است فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما نوبت شما را رزرو کنند.

رزرو وقت رایگان

رزرو وقت

انتخاب بخش مربوطه

نام و نام خانوادگی

شماره تماس

انتخاب بازه تاریخ از

انتخاب بازه تاریخ تا