دندانپزشکی زیبایی چیست؟

آخرین بروزرسانی : 12 شهریور 1401

اصلاح طرح لبخند در تهرانسر

دندان پزشکان کلینیک دندانپزشکی مبین، ارائه دهنده خدمات اصلاح طرح لبخند در تهران می باشد. برنامه ریزی صحیح، به کار بردن جدیدترین تکنیک های روز دنیا و استفاده از بهترین مواد باعث می شود که تا به صورت دائم دندان های درخشان و البته لبخندی زیبا داشته باشید. برای اطلاع از قیمت با شماره تلفن ۴۴۵۰۰۰۵۷ تماس بگیرید.

دندانپزشکی برای زیبایی با دندانپزشکی عمومی متفاوت است. تمرکز اصلی دندانپزشکی عمومی برای حل مشکلات و درمان انواع بیماری‌های دهان و دندان است اما در بحث زیبایی، تمرکز اصلی برای ایجاد ظاهری زیبا برای دندان‌هاست. در این مطلب قصد داریم مهمترین خدماتی که در حوزه دندانپزشکی زیبایی ارائه می‌شوند را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

بلیچینگ دندان یکی از خدمات دندانپزشکی زیبایی است

بلیچینگ دندان یکی از خدمات دندانپزشکی زیبایی است

بلیچینگ دندان یکی از خدمات دندانپزشکی زیبایی

یکی از خدمات دندانپزشکی زیبایی، سفید کردن دندان با بلیچینگ است. با گذشت زمان و تحت تاثیر عوامل مختلف رنگ دندان‌ها به مرور تغییر می‌کند. به عنوان مثال مصرف زیاد چای و قهوه به مرور زمان سبب می‌شود تا رنگدانه‌های دندان تغییر رنگ بدهند و رنگ اصلی دندان تغییر پیدا کند. عوامل دیگر مانند مصرف دخانیات نیز موجب تغییر رنگ دندان‌ها می‌شوند. حال راه حل چیست؟

در این شرایط بلیچینگ دندان به کمک شما می‌آید. با استفاده از بلیچینگ دندان که توسط دندانپزشک و در کلینیک انجام می‌شود، رنگدانه‌های دندان رنگ اصلی خود را باز می‌یابند. بلیچینگ با استفاده از یک ژل که حاوی هیدروژن پراکسید و کاربامید پراکسید است، انجام می‌شود. این ژل روی دندان‎‌ها پخش شده و موجب سفید شدن آن‌ها می‌شود.

لمینت دندان

لمینت دندان از دیگر خدمات دندانپزشکی زیبایی به حساب می‌آید. لمینت از یک روکش سرامیکی محکم و درخشان ساخته می‌شود. نکته‌ی شایان ذکر این است که لمینت با کامپوزیت تفاوت دارد. مهمترین تفاوت آن‌ها در جنس آن‌ها است. این روکش سرامیکی طی مراحلی ساخته شده و در نهایت با استفاده از یک مواد مخصوص روی سطح دندان قرار می‌گیرد تا موجب زیبایی آن شود.

اگر قصد دارید دندان‌های شما جلوه‌ای خیره کننده داشته باشند، بدون شک پیشنهاد ما به شما لمینت دندان است. در این روش که عمری 15 ساله دارد، هیچ خطری سلامت دندان‌های شما را تهدید نمی‌کند. ابتدا قالب دندان‌های شما توسط دندانپزشک تهیه می‌شود و سپس لابراتوار روکش‌های سرامیکی را می‌سازد تا دندانپزشک آن‌ها را روی دندان شما نصب کند.

کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان یکی از خدمات دندانپزشکی زیبایی

کامپوزیت که یکی از خدمات زیبایی شمرده می‌شود، نوعی روکش است که با استفاده از یک خمیر مخصوص تهیه می‌شود. شما می‌توانید درجه سفید بودن کامپوزیت را خودتان انتخاب کنید. حتی شما می‌توانید در رابطه با اندازه و ضخامت آن نیز با دندانپزشک خود مشورت کنید. خمیر کامپوزیت طی چند مرحله و ترکیب شدن با مواد دیگر به یک روکش برای دندان‌های شما تبدیل می‌شود.

سپس با استفاده از چسب مخصوص کامپوزیت روی دندان قرار گرفته و با استفاده از دستگاه UV در جای خود سفت و محکم می‌شود. بعد سفت و محکم شدن کامپوزیت، دندانپزشک اندازه و فرم کامپوزیت را مطبق با سلیقه مشتری تغییر می‌دهد. اگر کامپوزیت دندان در یک کلینیک معتبر دندانپزشکی و توسط دندانپزشک حرفه‌ای انجام شود می‌تواند تا 6 سال عمر مفید برای شما داشته باشد.

ایمپلنت دندان

اگرچه ایمپلنت یا کاشت دندان یک روش درمانی برای پر کردن جای خالی دندان‌های افتاده است اما در حوزه دندانپزشکی زیبایی نیز جای دارد. تحت تاثیر عوامل مختلف ممکن است شما دندان خود را بکشید و یا از دست بدهید. اگر دندان از دست رفته شما در جلوی دهان باشد می‌تواند موجب عدم اعتماد به نفس و از بین رفتن زیبایی ظاهری شما بشود. ایمپلنت دندان در واقع روشی است که در آن یک پین فلزی که از جنس تیتانیوم است و کاملا با بدن سازگاری دارد، درون استخوان فک فرد قرار می‌گیرد.

در واقع این پین جایگزین ریشه دندان از دست رفته می‌شود. سپس یک ریشه یا پایه‌ی محکم برای قرار گرفتن دندان ثابت یا قابل جابه‌جایی آماده می‌شود. در مرحله بعد روی این پایه پروتز دندان ثابت یا موقت قرار می‌گیرد. ایمپلنت دندان به دلیل دوام بالایی که دارد به کاشت دندان مشهور است.

اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند یکی دیگر از خدمات دندانپزشکی زیبایی

یکی دیگر از خدمات دندانپزشکی زیبایی که توسط دندانپزشک و در کلینیک انجام می‌شود، اصلاح فرم لبخند است. بدون شک زیباترین چیزی که می‌تواند چهره شما را جذاب و گیرا کند، داشتن لبخندی کامل و بدون نقص است. برای داشتن لبخندی بدون نقص روش‌های مختلفی وجود دارد. داشتن لبخند لثه‌ای، داشتن فواصل زیاد میان دندان‌ها، وجود شکستگی یا ترک در دندان و ... همه عواملی هستند که موجب کاستن زیبایی لبخند شما می‌شوند. اما چه راهی وجود دارد تا این نقص‌ها از بین بروند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم لمینت، کامپوزیت و بلیچینگ از راه‌هایی هستند که موجب اصلاح طرح لبخند شما می‌شوند. علاوه بر این باندینگ دندان نیز راهی است که به زیبایی لبخند شما کمک می‌کند. در روش باندینگ دندانپزشک با استفاده از مواد همرنگ دندان تلاش می‌کند تا فاصله‌های اندک، ترک خوردگی، لب پریدگی و ... را از بین ببرد و فرم لبخند شما را اصلاح کند. البته برای از بین بردن لبخند لثه‌ای روی لثه کار می‌شود.

تاریخ انتشار : 12 شهریور 1401 نویسنده : تعداد نظرات : 0 دسته بندی : وبلاگ,سرویس ها,طرح لبخند,

ارسال نظر

شماره همراه شما منتشر نمی شود.
نظر حاوی تبلیغ یا توهین تایید نمی‌شود.
برای اطلاع از پاسخ نظر خود، شماره همراه واقعی خود را درج کنید.



پزشکان ما در تلویزیون

رزرو وقت

شما می توانید بدون مراجعه به مطلب به صورت کاملا آنلاین نوبت خود را رزرو کنید. کافی است فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما نوبت شما را رزرو کنند.

رزرو وقت رایگان

رزرو وقت

انتخاب بخش مربوطه

نام و نام خانوادگی

شماره تماس

انتخاب بازه تاریخ از

انتخاب بازه تاریخ تا