سوالات مهم و رایج درباره لمینت دندان

آخرین بروزرسانی : 25 بهمن 1400

به دلیل مناسب بودن لمینت دندان، بسیاری از افراد ترجیح می دهند از این روش برای رفع شکستگی ها، ناهماهنگی ها و نازیبایی های دندان های خود استفاده نمایند. بنابراین سوالات متعدد و بسیار زیادی را در این باره مطرح می نمایند که در ادامه مطلب به بیان رایج ترین این سوال ها و جواب های مناسب آنها خواهیم پرداخت.

آیا میتوان لمینت دندان را برداشت؟

در جواب به این سوال باید گفت که هر دو روش لمینت دندان یعنی کامپوزیتی و سرامیکی قابل برداشت می باشند. تنها با یک تفاوت.

در لمینت کامپوزیتی چون تراشی در دندان روی نداده است به راحتی می توان لمینت را برداشت اما در لمینت سرامیکی به دلیل ایجاد تراش در دندان باید نوع جدید را جایگزین نوع کنده شده و برداشته شده نمود.

آیا میتوان لمینت دندان را بر روی دندان سیاه شده اجرا کرد؟

اکثر قریب به اتفاق دندان هایی که سیاه شده اند قابلیت اجرا شدن تکنیک لمینت دندان را ندارند. با این وجود لازم است دلایل و عوامل سیاه شدن این دندان ها مورد بررسی قرار گیرند. برای مثال دندان های اندو شده هرگز قابلیت اجرای لمینت را نخواهند داشت و در مقابل دندان هایی که ریشه و عصب آن ها سالم هستند و تنها تغییر رنگ داده اند شرایط لازم برای لمینت را دارا می باشند.

شرایط استفاده از لمینت دندان

شرایط استفاده از لمینت دندان

چه افرادی نمی توانند از لمینت دندان استفاده نمایند؟

معمولا افرادی که دارای مشکلات حاد در فک و لثه و دندان هایشان هستند نمی توانند از لمینت دندان استفاده نمایند.

افرادی که عادت به دندان قروچه دارند و در خواب و بیداری مدام این حالت را تجربه می کنند کاندیدای مناسبی برای انجام این کار نمی باشند.

سومین دسته از افرادی که مجاز به لیمنت دندان نیستند افرادی می باشند که سایش شدیدی در مینای دندان آن ها مشاهده شده است. این گونه افراد بافت مینای دندان های شان کافی و مناسب انجام این روش نمی باشد.

چهارمین دسته از افرادی که مناسب انجام این کار نمی باشند افرادی هستند که پوسیدگی های شدید و وسیعی را در دهان و دندان های خود دارند. مهمترین عامل بازدارنده انجام لمینت، وجود عفونت و پوسیدگی در دندان و لثه ها می باشد و تا زمانی که این پوسیدگی ها به کلی رفع نشوند لمینت بر روی دندان آن ها جوابگو نمی باشد.

ضخامت لمینت دندان چه میزان است؟

لمینت دندان دارای ضخامت بسیار اندک و در حدود ضخامت لنز می باشد. بسیاری ضخامت آن را با پوست تخم مرغ مقایسه کرده و میزان نازکی آن را در این حد می دانند. نباید فراموش کرد که لمینت در عین نازکی از مقاومت نسبتا بالایی برخوردار است و با قرار گرفتن بر روی دندان سبب حفاظت و نگهداری مینای دندان می شود.

مهمترین عوارض لمینت دندان چه می باشند؟

لمینت دندان نیز مانند سایر روش ها و تکنیک های زیبایی و ترمیمی مانند ایمپلنت دندان، کامپوزیت دندان، بلیچینگ دندان و غیره دارای معایبی نیز هستند. چندین عوارض و معایبی برای لمینت مطرح است که عبارتند از:

۱: داشتن حساسیت به گرما و سرما.

۲: شکسته شدن دندان لمینت شده: گاهی اوقات دندانی که تحت درمان با لمینت قرار گرفته است دچار شکستگی می شود. دلایل بروز این حالت بسیار متعدد می باشند. عدم مراقبت صحیح، عدم استفاده از مواد بی کیفیت، عدم مهارت دندانپزشک در حین اجرا و بسیاری موارد دیگر دلایل شکسته شدن دندان لمینت شده می باشند.

۳: غیر قابل بازگشت بودن قابل برداشت نبودن.

۴: تغییر رنگ لمینت بعد از مدتی.

عوارض لمینت دندان

عوارض لمینت دندان

در صورتی که هر کدام از این عوارض بعد از مدتی رفع نشوند لازم است تا فورا به پزشک متخصص مراجعه کرد و نسبت به بررسی و رفع آنها اقدام نمود. زیرا در صورت طولانی شدن این عوارض، لمینت ماندگاری و دوام خود را از دست می دهد.

مزایای استفاده از لمینت دندان کدامند؟

  • مهمترین مزیت انجام لمینت دندان جلوگیری از پوسیدگی و خرابی دندان طبیعی می باشد.
  • تراش دادن مقدار ناچیزی از دندان جهت اجرای لمینت.
  • ماندگاری بلند مدت رنگ لمینت و دوام و طول عمر بالای آن از دیگر مزیت های استفاده از این تکنیک می باشند.
  • پیدا کردن لبخندی زیبا و جذاب.
  • داشتن دندان های مرتب و هم سطح.
  • اصلاح طرح لبخند.
  • رفع فواصلی که میان دندان ها به وجود آمده است.
  • جویدن بهتر مواد غذایی.
  • ایجاد حس اعتماد به نفس در افراد.
  • مناسب ترین راه برای ترمیم دندان های عصب کشی شده.

مزایای لمینت دندان

مزایای لمینت دندان

دلایل مهم بالا بودن هزینه لمینت دندان چیست؟

مهمترین دلیل برای بالا بودن هزینه لمینت دندان روش اجرا کردن تکنیک مربوط به آن می باشد. فرایند این کار به حدی پیچیده و خاص است که معمولا دندانپزشکان هزینه بالایی بابت دستمزد خود دریافت می کنند.‌

از دیگر دلایل بالا بودن این هزینه ها این است که اعمال ترمیمی و زیبایی دندان پزشکی تحت پوشش هیچ گونه بیمه درمانی قرار نمی گیرند.

تاریخ انتشار : 25 بهمن 1400 نویسنده : تعداد نظرات : 0 دسته بندی : وبلاگ,سرویس ها,ایمپلنت,

ارسال نظر

شماره همراه شما منتشر نمی شود.
نظر حاوی تبلیغ یا توهین تایید نمی‌شود.
برای اطلاع از پاسخ نظر خود، شماره همراه واقعی خود را درج کنید.



پزشکان ما در تلویزیون

رزرو وقت

شما می توانید بدون مراجعه به مطلب به صورت کاملا آنلاین نوبت خود را رزرو کنید. کافی است فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما نوبت شما را رزرو کنند.

رزرو وقت رایگان

رزرو وقت

انتخاب بخش مربوطه

نام و نام خانوادگی

شماره تماس

انتخاب بازه تاریخ از

انتخاب بازه تاریخ تا