همه چیز درباره ی ایمپلنت دندان در سالمندان

آخرین بروزرسانی : 20 اسفند 1399

ایمپلنت دندان در سالمندان یکی از رایج ترین راه هایی است که سالمندان بتوانند با لذت به غذا خوردن و سایر موارد مربوط به دهان خود، بپردازند. در همان طور که می داند ایمپلنت یکی از درمان هایی است که برای بازیابی دندان های از دست رفته انجام می شود. بازیابی به آن معنی عام که نه؛ ولی ایمپلنت ها معمولا گزینه های خوبی برای جایگزینی دندان هایی هستند که از بین می روند و از آن ها چیزی جز حفره ی خالی باقی نمی ماند. به طور کلی ایمپلنت دندان در سالمندان روشی نوین برای حفظ استایل دهانی سالمند است که استفاده از آن نیز شرایط خاص خود را می طلبد. در ادامه برایتان از ایمپلنت دندان در سالمندان بیشتر خواهم گفت. لطفا بنده را تا انتهای مقاله همراهی نمایید.

همه چیز درباره ی ایمپلنت دندان در سالمندان

همه چیز درباره ی ایمپلنت دندان در سالمندان

آیا ایمپلنت دندان در سالمندان امری شدنی است؟

ببینید؛ موارد مختلفی در سنین مختلف می تواند باعث شود که شما دندان های خود را از دست بدهید اما چیزی که بسیار واضح می باشد، رده سنی میانسالی و سالمندی است که معمولا افتادن دندان ها و بی دندان شدن در این رنج سنی بیشتر از پیش اتفاق می افتد. افتادن دندان به تعداد زیاد و بی دندانی، تاثیر زیادی بر روی زیبایی افراد دارد. افتادگی پوست فک و دفرمه شدن صورت، یکی از مهم ترین مواردی است که طی افتادن دندان برای سالمندان رخ می دهد. معمولا این موضوع برای سالمندان سخت بوده و دوست دارند که وضعیت صورتشان به حالت نرمال و عادی برگردد و علاوه بر این مشکل جویدن غذا و خوردنی ها و حتی صحبت کردن هم از موارد فراموش نشدنی در سالمندان بی دندان است. معمولا در این مرحله هیچ راهی برای ترمیم دندان ها وجود نداشته و باید برای آن ها جایگزین گذاشته شود.

یکی از رایج ترین درمان ها برای برطرف کردن مشکل بی دندانی سالمندان، استفاده از پروتزهای دهانی است. پروتزهای دهانی یک سری بافت پلاستیکی شبیه دندان هستند که توسط یک بافت لثه مانند و به رنگ لثه به یکدیگر متصل شده اند. این پروتزها متحرک هستند و سالمند هر موقع که بخواهد می تواند آن ها را از دهان خود خارج کرده و دوباره داخل دهان بگذارد. تا اینجای کار هیچ مشکلی با نصب پروتز دندان وجود ندارد اما مشکل از جایی شروع می شود که بر اثر کهولت سن، لثه ها تحلیل رفته و دیگر پروتز دهانی در جایگاه خود فیکس باقی نمی ماند.

لق خوردن پروتز دهانی معمولا مشکلات زیادی را به وجود می آورد و کار به جایی می رسد که ممکن است پروتز از دندان جدا شود. از این رو پزشکان پیشنهاد می کنند که به جای استفاده ی یکدست از پروتزهای دهانی، چند پایه ی ایمپلنت بر روی لثه ها قرار گرفته و سپس دندان های مصنوعی بر روی آن ها فیکس شوند. به این ترتیب دیگر مشکل افتادن و یا لق شدن دندان های مصنوعی برای سالمند وجود نداشته و سالمند می تواند به راحتی از دندان های جدید خود برای غذا خوردن، جویدن، صحبت کردن و ... استفاده نماید.

همه چیز درباره ی ایمپلنت دندان در سالمندان

همه چیز درباره ی ایمپلنت دندان در سالمندان

مزیت های ایمپلنت دندان در سالمندان

ایمپلنت دندان در سالمندان یکی از مهم ترین اختراعات بشر در زمینه ی دندان پزشکی محسوب می شود. خیلی از افراد در زمان میانسالی از ایمپلنت کردن دندان های خود به دلیل هزینه های زیادی که دارد خودداری می کنند، اما این کار اصلا روش درست نبوده نیست و ایمپلنت دندان به بهبود عملکرد جویدن غذا و نهایتا سلامت بدن افراد کمک خیلی زیادی می کند. در ادامه برایتان به چند نکته از مزیت های ایمپلنت دندان در سالمندان اشاره می کنیم :

• اولین مزیت درباره ی ایمپلنت دندان در سالمندان این است که ایمپلنت یک راه حل دائمی برای از دست دادن دندان هاست. لقی، افتادگی، کند شدن و ... مواردی است که هرگز برای ایمپلنت دندان پیش نمی آید و سالمند می تواند با خیالی آسوده از دندان های جدید خودش لذت ببرد.

• دومین مزیت ایمپلنت دندان در سالمندان این است که ایمپلنت ها ظاهری طبیعی دارند و به زیبایی بصری چهره نیز کمک می کنند. این در صورتی است که ظاهر پلاستیکی دندان های مصنوعی و ریز بودن آن ها، کاملا مشخص میکند که دندان مصنوعی در دهان استفاده شده است.

• مزیت سوم ایمپلنت دندان در سالمندان این است که وقتی پیچ های ایمپلنت در داخل لثه ها قرار دارد و دندان بر روی لثه ها فیکس هستند، دیگر تحلیل رفتن لثه و افتادگی و دفرمه شدن آن رخ نخواهد داد. در واقع ایمپلنت های بافت استخوانی مورد نیاز فک را حفظ کرده و این موضوع یکی از مهم ترین کاربردهای ایمپلنت محسوب می شود.

• ایمپلنت دندان در سالمندان باعث بهبود سبک زندگی سالمندان نیز می شود. خیلی کم پیش می آید که شما سالمندی را شاد و سرحال ببینید اما یکی از مواردی که می تواند بر روی روحیه ی مثبت سالمند تاثیر بگذارد همین ایمپلنت دندان هاست. ایمپلنت دندان مانع از این می شود که سالمند احساس فرسودگی داشته باشد، بهبود روند غذا خوردن سالمند نیز تاثیر زیادی بر روی سبک تغذیه و گوارش او داشته که این موضوع یکی از مواردی است که هیچگونه نمی توان از آن گذشت.

همه چیز درباره ی ایمپلنت دندان در سالمندان

همه چیز درباره ی ایمپلنت دندان در سالمندان

تاریخ انتشار : 20 اسفند 1399 نویسنده : تعداد نظرات : 0 دسته بندی : وبلاگ,سرویس ها,لمینت دندان,

ارسال نظر

شماره همراه شما منتشر نمی شود.
نظر حاوی تبلیغ یا توهین تایید نمی‌شود.
برای اطلاع از پاسخ نظر خود، شماره همراه واقعی خود را درج کنید.



پزشکان ما در تلویزیون

رزرو وقت

شما می توانید بدون مراجعه به مطلب به صورت کاملا آنلاین نوبت خود را رزرو کنید. کافی است فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما نوبت شما را رزرو کنند.

رزرو وقت رایگان

رزرو وقت

انتخاب بخش مربوطه

نام و نام خانوادگی

شماره تماس

انتخاب بازه تاریخ از

انتخاب بازه تاریخ تا