همه چیز درباره ی لمینت کریستالی

آخرین بروزرسانی : 3 اسفند 1399

لمینت کریستالی نسل جدیدی از انواع لمینت هاست که دیگر مشکلات لمینت های سرامیکی و قدیمی را ندارد. در واقع یکی از مشکلاتی که لمینت های قدیمی داشتند، تراشیدن دندان ها بود. یعنی احتیاج بود که برای گذاشتن لمینت سرامیکی ابتدا کمی دندان تراشیده شود که این موضوع آسیب جدی به دندان وارد می کرد. ظهور لمینت های کریستالی، کمک بسیار زیادی در حفظ سلامت دندان ها در کنار استفاده از لمینت کرد که در ادامه درباره ی این موضوع برایتان بیشتر توضیح خواهیم داد. لطفا با ما همراه باشید :

همه چیز درباره ی لمینت کریستالی

همه چیز درباره ی لمینت کریستالی

ویژگی های برجسته ی لمینت کریستالی

• یکی از برترین ویژگی هایی که این لمینت ها دارند، ضخامت خیلی نازک آن هاست. در واقع این لمینت ها ضخامتی برابر با 0.2 تا 0.4 میلی متر دارند که این ضخامت برای لمینت دندان، یک گزینه ی عالی محسوب می شود.

• ویژگی مهم دیگر لمینت کریستالی که در واقع نوعی مزیت نیز محسوب می شود، این است که این لمینت ها برای نصب شدن تنها به چسب نیاز دارند و خیلی راحت بر روی دندان می چسبند. در واقع اصلا به تراشیدن دندان ها برای نصب این لمینت ها احتیاجی نیست.

• این لمینت ها شباهت خیلی خیلی زیادی به مینای خود دندان دارند. در واقع مقاومت بالای این لمینت ها که چیزی برابر 15 تا 25 سال است، آن را به یک گینه ی شگفت انگیز برای لمینت دندان ها تبدیل کرده است.

• درخشندگی بالای این لمینت های، زیبایی دندان ها چند برابر کرده و همچنین ساختار کریستالی ان ها، از جذب هر گونه مواد رنگی و آب، مبرا می باشد. به همین دلیل است که این لمینت ها بر عکس لمینت های دیگر، اصلا احتیاجی به پولیش های سالانه ندارند.

همه چیز درباره ی لمینت کریستالی

همه چیز درباره ی لمینت کریستالی

آیا نصب لمینت کریستالی زمانبر است؟

همان طور که گفتیم؛ لمینت های کریستالی یکی از پرکاربرد ترین و پرطرفدارترین روشی است که برای اصلاح طرح لبخند استفاده می شود. استفاده از این لمینت ها بسیار آسان بوده و زیادزمان بر نیست و کلا در دو جلسه عملیات نصب لمینت بر روی دندان هایتان انجام خواهد شد. در جلسه ی اول که نیاز است پزشک متخصص ابتدا عکس زا کل فک و دندان های شما داشته باشد و تقریبا با توجه به وضعیت دندان هایتان، بعد از نهایتا هفتاد و دو ساعت، لمینت دندان هایتان آماده شده و بر روی دندان قرار می گیرند.

تفاوت کامپوزیت با لمینت های کریستالی

به طور کلی هم کامپوزیت و هم لمینت کریستالی برای اینکه اجرا شوند، ابتدا باید اصلاحاتی در ایراداتی که در داخل دندان و دهان وجود دارند، انجام شود. ایراداتی مانند پوسیدگی دندان ها، شکستگی دندان ها، فاصله ی بین دندانی، ترک های دندانی و رنگ تیره ی دندان ها.

اما کامپوزیت به نسبت لمینت کریستالی ضخیم تر بوده و ظاهری زمخت تر دارد. دلیلش هم این است که کامپوزیت  توسط دندانپزشک تراشیده شده و این خود دندانپزشک است که با توجه به فرم دندان به آن فرم و شکل می دهد. اما لمینت های سرامیکی به صورت هماهنگ با دندان و با هم آماده شده و روی دندان نصب می شوند.

زمانی که برای نصب کامپوزیت صرف می شود به مراتب خیلی بیشتر از زمانی است که برای نصب لمینت های کریستالی گذاشته می شود. چرا که لمینت کریستالی اصلا به تراش و فرم دهی ثانویه هیچ گونه احتیاجی ندارد و با فرم درست، تولید و نصب میگردد.

همه چیز درباره ی لمینت کریستالی

همه چیز درباره ی لمینت کریستالی

چه مواردی بر روی هزینه های نصب لمینت های کریستالی تاثیر می گذارند؟

قیمت استفاده از لمینت های کریستالی به موارد خیلی زیادی بستگی دارد اما چیزی که واضح است، بیشتر بودن قیمت لمینت کریستالی به نسبت لمینت های سرامیکی قدیمی می باشد. یکی از مهم ترین وارد موثر بر روی قیمت لمینت های کریستالی، کلینیک دندانپزشکی است که انتخاب می شود. ه چقدر یک کلینیک پیشرفته تر باشد، به مراتب هزینه هایی که برای استفاده از تجهیزات پیشرفته ی آن باید پرداخت شود، بیشتر است.

مورد دوم، برند لمینتی است که استفاده میشود. هر چه شما از برند با کیفیت تر و معروف تری برای لمینت خود استفاده کنید، هزینه ی بیشتری باید برای آن پرداخت نمایید.

مورد بعدی که اتفاقا خیلی هم مهم است، میزان بهم ریختگی دندان ها و مشکلاتی است که دندا ها قبل از گذاشتن لمینت دارند. چرا که قرار گرفتن لمینت بر روی دندان های پوسیده، شکسته، با فاصله و نا مرتب، اصلا امکان پذیر نیست. پس عملا اتفاقی که می افتد این است که فرد قبل از استفاده از لمینت باید ابتدا تمامی دندان های خود را بررسی و درمان و ترمیم نماید تا بتواند نتیجه ی خوبی از لمینت کردن دندان های خود دریافت کند.

یادتان باشد که در خدمات این چنینی مانند ایمپلنت دندان، بلیچینگ دندان، کامپوزیت دندان، لمینت دندان، پروتز دندان، ترمیم دندان، دندانپزشکی کودکان و... هرگز گول قیمت کمتر و ارزانی را نخورید. چون استفاده از مواد بی کیفیت و عدم تخصص پزشک مربوطه می تواند موارد جبران ناپذیری را برای شما به وجود آورد. پس تا جایی که امکان دارد سعی کنید از مراکز معتبر، خدمات مورد نیاز خود را دریافت نمایید.

تاریخ انتشار : 3 اسفند 1399 نویسنده : تعداد نظرات : 0 دسته بندی : وبلاگ,سرویس ها,لمینت دندان,

ارسال نظر

شماره همراه شما منتشر نمی شود.
نظر حاوی تبلیغ یا توهین تایید نمی‌شود.
برای اطلاع از پاسخ نظر خود، شماره همراه واقعی خود را درج کنید.



پزشکان ما در تلویزیون

رزرو وقت

شما می توانید بدون مراجعه به مطلب به صورت کاملا آنلاین نوبت خود را رزرو کنید. کافی است فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما نوبت شما را رزرو کنند.

رزرو وقت رایگان

رزرو وقت

انتخاب بخش مربوطه

نام و نام خانوادگی

شماره تماس

انتخاب بازه تاریخ از

انتخاب بازه تاریخ تا