کاربرد و مزایا لمینت دندان

آخرین بروزرسانی : 7 آذر 1399

آشنایی با مزایا لمینت دندان

امروزه بیشتر افراد برای از بین بردن ناهنجاری های دندان های خود و هم چنین ایجاد پوشش برای پوشاندن رنگ بد دندان از روشی به نام لمینت دندان استفاده می کنند. این پوسته سرامیکی می تواند به راحتی بر روی دندان شما قرار گرفته و عیوب دندان های شما را بپوشاند. مزایا لمینت دندان بسیاری از بیماران را برای استفاده از این روش مجاب می کند به طوری که این مزایا، لمینت را به یکی از محبوب ترین روش ها تبدیل کرده است. مزایا لمینت دندان از قرار زیر می باشند:

1_ اصلاح طرح لبخند: همان طور که می دانید داشتن لبخندی زیبا یکی از معیار های زیبایی می باشد. لمینت دندان با پوششی که بر روی دندان های زرد شده ایجاد می کند می تواند لبخند شما را زیباتر کرده و اعتماد به نفس شما را افزایش دهد.

2_ کم تهاجمی بودن لمینت: معمولا برای نصب لمینت های دندانی باید مقداری از تاج دندان تراش داده شود اما میزان این تراش نسبت به روش های مشابه کمتر می باشد و آسیب چندانی به دندان ها وارد نمی شود.

3_ مقاومت بالا در برابر تغییر رنگ: یکی از مزایا لمینت دندان مقاومت بالا در برابر زرد شدن و تغییر رنگ می باشد. در صورتی که نکات بهداشتی را رعایت کرده و به رژیم غذایی خود توجه ویژه ای داشته باشید می توانید به مدت زیادی از درخشندگی لمینت ها برخوردار شوید.

4_ طبیعی بودن ظاهر لمینت: با توجه به این که لمینت دندان ها در رنگ های مختلف موجود می باشند می توان نزدیک ترین رنگ که به رنگ دندان های طبیعی نزدیک باشد را انتخاب کرد.

سفیدی دندان ها از مزایا لمینت دندان

سفیدی دندان ها از مزایا لمینت دندان

5_ دوام بالا: با توجه به جنسی که برای لمینت ها در نظر گرفته شده است طول عمر آن را می توان بالا دانست. در صورتی که نکات مراقبتی از لمینت ها را به درستی رعایت کنید می توانید به مدت 15 سال و حتی بیشتر از آن استفاده کنید بدون این که نیازی به تعویض داشته باشند.

6_ انعطاف بالا: یکی از مزایا لمینت دندان انعطاف بالای آن می باشد. این انعطاف باعث می شود که بتوانید بهترین گزینه را که شبیه به دندان های طبیعی خود باشد را انتخاب کنید تا ظاهر طبیعی لمینت ها حفظ شود.

7_ طول درمان کوتاه: برای این که بتوانید نتایج لمینت دندان را مشاهده کنید به زمان زیادی نیاز نخواهید داشت و در واقع در این روش دوره نقاهت یا ریکاوری وجود ندارد و بلافاصله بعد از انجام آن می توان نتیجه مورد نظر را دریافت کرد.

آیا لمینت ونیر همان مزایا لمینت دندان را دارد؟

لمینت ونیر یکی از انواع لمینت دندان می باشد که نه تنها مزایا لمینت دندان را دارد بلکه مزایای بیشتری هم نسبت به آن دارد. از جمله این مزایا می توان به طبیعی تر بودن این نوع از لمینت ها اشاره کرد. علاوه بر این موضوع لمینت ونیر آسیبی به لثه ها وارد نمی کند و با توجه به این که فشار وارد شده به لثه ها کم می باشد هیچ گونه مشکلی در لثه ها دیده نخواهد شد.

این نوع لمینت ها بر خلاف لمینت های معمولی که قابلیت تغییر در آن ها وجود ندارد تغییر پذیر می باشند و به هنگام نصب آن بر روی دندان ها می توان تغییراتی در آن ایجاد کرد. از لحاظ استحکام و مقاومت هم لمینت ونیر از لمینت های معمولی بهتر می باشد و این گونه لمینت ها کمتر دچار شکستگی و لب پریدگی می شوند. یکی از مشکلاتی که در نصب لمینت ها به وجود می آید حساسیت به سرما و گرما می باشد. استفاده از لمینت ونیر این مشکل را برطرف کرده و هیچ گونه حساسیتی در استفاده از آن ها دیده نمی شود.

مزایا لمینت دندان

مزایا لمینت دندان

مزایا لمینت دندان در درمان ناهنجاری های دندان

همان طور که گفته شد یکی از مزایا لمینت دندان درمان و پوشش ناهنجاری های دندان ها می باشد که از جمله این ناهنجاری ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• درمان دندان هایی که دچار ساییدگی شده اند.

• درمان دندان هایی که دچار شکستگی و لب پریدگی شده اند.

• درمان دندان هایی که دچار انحراف و یا به هم ریختگی شده اند.

• درمان دندان هایی که از یکدیگر فاصله گرفته اند.

• درمان دندان هایی که بنا به دلایل مختلف مانند مصرف دارو دچار لکه شده اند.

پوسته سرامیکی

پوسته سرامیکی

راه های افزایش مزایا لمینت دندان

برای این که بتوان مزایا لمینت دندان را افزایش داد لازم است مانند هر کار دیگری که در حوزه دندانپزشکی انجام می شود یک سری مراقبت ها را انجام داد. این مراقبت ها طیف گسترده ای را به خود اختصاص می دهد که می توان از رعایت اصول بهداشتی تا داشتن تغذیه مناسب اشاره کرد. معمولا این نوع توصیه ها و مراقبت ها توسط پزشک در اختیار بیمار قرار داده می شود تا از این طریق بیمار در نهایت به تجربه ای خوشایند دست یابد.

قبل از هر چیزی توجه داشته باشید مراقبت از دندان های لمینت شده به مراتب سخت تر از دندان های معمولی می باشد و لازم است در رابطه با مسواک زدن و استفاده از نخ دندان به صورت مرتب توجه ویژه ای داشته باشید. مصرف بیش از اندازه مواد غذایی با رنگدانه های قوی مانند نوشابه، سس گوجه فرنگی، چای، قهوه، نسکافه، کشیدن سیگار و ... می تواند طول عمر لمینت ها را کاهش دهد. به همین دلیل اگر می خواهید مزایا لمینت دندان را افزایش دهید و به طور مناسب از آن استفاده کنید بهتر است تمام نکات بهداشتی را رعایت کنید.

برای مراجعه به متخصص ایمپلنت به کلینیک دندانپزشکی مبین  و  به بهترین دندانپزشکی در غرب تهران مراجعه کنید.

 

بیشتر بخوانید:

لمینت سرامیکی دندان چیست؟ انواع و مزایا لمینت سرامیکی

مقایسه لمینت سرامیکی و کامپوزیت ونیر

حتما بخوانید

    تاریخ انتشار : 2 آذر 1399 نویسنده : تعداد نظرات : 0 دسته بندی : وبلاگ,لمینت دندان,

    ارسال نظر

    شماره همراه شما منتشر نمی شود.
    نظر حاوی تبلیغ یا توهین تایید نمی‌شود.
    برای اطلاع از پاسخ نظر خود، شماره همراه واقعی خود را درج کنید.



    پزشکان ما در تلویزیون

    رزرو وقت

    شما می توانید بدون مراجعه به مطلب به صورت کاملا آنلاین نوبت خود را رزرو کنید. کافی است فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما نوبت شما را رزرو کنند.

    رزرو وقت رایگان

    رزرو وقت

    انتخاب بخش مربوطه

    نام و نام خانوادگی

    شماره تماس

    انتخاب بازه تاریخ از

    انتخاب بازه تاریخ تا