لمینت دندان چیست و چگونه انجام می‌شود؟

آخرین بروزرسانی : 22 اردیبهشت 1402

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان (Dental laminate) که گاهی به آن ونیر (Veneer) نیز گفته می شود، روکش نازکی است که همرنگ دندان، و جهت بهبود زیبایی لبخند و ظاهر کلی فرد طراحی شده است. وقتی قطعات کوچک لمینت روی دندان ها قرار می‌گیرند، باعث تغییر رنگ، شکل، اندازه یا طول دندان‌ها به وضعیت دلخواه فرد می شوند. لمینت‌ها بجز مزایای زیبایی شناختی، مزایای دیگری نیز دارند از جمله اینکه در مقایسه با مینای دندان، مقاومت و قدرت دندان ها را افزایش می دهند و با پوشاندن ناهمترازی و سایر عیوب دندان، ردیف دندانها را مرتب و یکنواخت نشان می دهند.

لمینت‌ها را می‌توان از جنس پرسلن (چینی)، یا مواد کامپوزیت رزین تهیه کرد. لمینت های دندان چینی بهتر از کامپوزیت رزین در برابر لکه ها مقاومت می کنند. بعضی‌ها روکش های پرسلن را از این نظر که در برابر لکه‌ها مقاوم‌ترند و ویژگی‌های بازتابش نور در آنها به دندان‌های طبیعی نزدیک‌تر است، ترجیح می دهند. شما باید درباره انتخاب بهترین و مناسب‌ترین مواد روکش برای دندانهایتان با دندانپزشک مشورت کنید.

عکس قبل و بعد لمینت دندان

برجسته‌ترین مزیت لمینت دندان ایجاد لبخند زیباتر و بهبود ظاهر چهره است

لمینت دندان چیست؟انواع لمینت دندان مقایسه لمینت سرامیکی و کامپوزیت ونیر موارد کاربرد لمینت دندان چه افرادی نمی توانند دندان خود را لمینت کنند؟مزایای لمینت دندان عوارض لمینت دندانلمینت دندان خرگوشی چیست؟ لومینیزر دندان چیست؟ مقایسه آن با ونیرمراحل لمینت دندان + فیلم مراقبت های بعد از لمینت دندان خطرات لمینت دندان هزینه لمینت دندانمشاهده نمونه کارهای لمینت دندان

انواع لمینت دندان

لمینت دندان در دو نوع ونیر کامپوزیت  و لمینت سرامیکی دسته بندی می شوند. که نوع لمینت کامپوزیتی دندان به دلیل انتخاب نوع رنگ و ضخامت کمی که دارد (معمولا ۵/۰ میلی متر است) و همچنین عدم نیاز به تراش دندان محبوبیت بیشتری دارند. از دیگر محاسن لمینت کامپوزیتی میتوان به اصلاح طرح لبخند و فرم دهی آن با توجه به فیزیک صورت اشاره کرد. همچنین شما می­توانید از خدمات ترمیم دندان که به راحتی توسط متخصص انجام می­شود بهره بگیرید.

لمینت سرامیکی دندان یا پرسلن ونیر که قیمت آن نسبتا بالاتر از نوع کامپوزیتی است، در اکثر موارد نیاز به تراش و گاهی فرم دهی دندان دارد و معمولا در لابراتوار ساخته می­شود اما از نظر انتخاب نوع جنس و شفافیت تنوع بیشتری دارد و البته ظاهر زیبای آن که یکی از مهمترین پارامتر های انتخاب توسط افراد است. به علت کیفیت و ماندگاری بیشتر این نوع لمینت برای افراد بهتر است.

لمینت سرامیکی دندان چیست؟ انواع و مزایا لمینت سرامیکی

مقایسه لمینت سرامیکی و کامپوزیت ونیر

خلاصه نتایج مقایسه لمینت سرامیکی و کامپوزیت ونیر در جدول زیر منعکس شده است:

مبنای مقایسه کامپوزیت ونیر لمینت سرامیکی
قیمت قیمت متوسط گران قیمت
طول درمان یک روزه، در یک ویزیت حداقل دو ویزیت با فاصله 15 روزه
برگشت پذیری دارد ندارد
ماندگاری 5 تا 7 سال 10 تا 15 سال
آسیب پذیری احتمال ورقه شدن یا افتادن دارد با دوام تر است و احتمال شکستن کمی دارد
نیاز به آزمایشگاه ندارد دارد
دامنه کاربرد مشکلات جزئی دندان طیف گسترده ای از عیوب دندان
لکه پذیری مستعد لکه مقاوم در برابر لکه
مقایسه لمینت سرامیکی و کامپوزیت ونیر

موارد کاربرد لمینت دندان

لمینت دندان برای شرایطی که دندان اصلی دارای نقایص کانتور، شکل یا رنگ است، گزینه ایده‌آلی است و معمولا از آن برای اصلاح موارد زیر استفاده می شود:

  • دندان هایی که به دلیل عصب‌کشی، مصرف تتراسایکلین یا سایر داروها، دریافت بیش از حد فلوراید، تاثیر رزین‌های پر‌کننده، و دلایل دیگر دچار تغییر رنگ شده اند.
  • دندانهایی که در اثر ساییدگی تغییر کرده‌اند.
  • دندانهای ترک‌خورده یا شکسته
  • دندانهای نامرتب، ناهموار یا نامنظم
  • دندانهای فاصله دار ( برای بستن فاصله میان دندان )

بستن فاصله میان دندان ها

یکی از کاربرد های لمینت دندان بستن فاصله میان دندان ها می باشد.

چه افرادی نمی توانند دندان های خود را لمینت کنند؟

لمینت دندان برای افراد زیر مناسب نیست و توصیه نمی‌شود:

  • افرادی که دندان‌های آنها به دلیل پوسیدگی یا بیماری لثه فعال ناسالم است.
  • افرادی که دندان آنها در نتیجه پوسیدگی، شکستگی، پر کردن (در دندان‌های بزرگ) ضعیف شده است.
  • کسانی که روی سطح دندان خود مینای کافی ندارند.
  • افرادی که دچار دندان قروچه هستند و دندان‌های خود را به هم می سایند. زیرا این عادت می تواند باعث ترک خوردن یا شکستن روکش ها شود. برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب دندان درد و دندان قروچه را مطالعه کنید.

نمونه‌هایی از تصاویر بیمار مراجعه کرده به کلینیک دندان پزشکی مبین

مزایا لمینت دندان چیست؟

  • اصلاح طرح لبخند: همان طور که می دانید داشتن لبخندی زیبا یکی از معیار های زیبایی می باشد. لمینت دندان با پوششی که بر روی دندان های زرد شده ایجاد می کند می تواند طرح لبخند شما را زیباتر کرده و اعتماد به نفس شما را افزایش دهد.
  • کم تهاجمی بودن لمینت: معمولا برای نصب لمینت های دندانی باید مقداری از تاج دندان تراش داده شود اما میزان این تراش نسبت به روش های مشابه کمتر می باشد و آسیب چندانی به دندان ها وارد نمی شود.
  • مقاومت بالا در برابر تغییر رنگ: یکی از مزایا لمینت دندان مقاومت بالا در برابر زرد شدن و تغییر رنگ می باشد. در صورتی که نکات بهداشتی را رعایت کرده و به رژیم غذایی خود توجه ویژه ای داشته باشید می توانید به مدت زیادی از درخشندگی لمینت ها برخوردار شوید.
  • طبیعی بودن ظاهر لمینت: با توجه به این که لمینت دندان ها در رنگ های مختلف موجود می باشند می توان نزدیک ترین رنگ که به رنگ دندان های طبیعی نزدیک باشد را انتخاب کرد.
  • دوام بالا
  • طول درمان کوتاه
کاربرد و مزایا لمینت دندان

عوارض و مشکلات لمینت دندان چیست؟

  • عدم امکان ترمیم : در صورتی که دندان شکستگی یا پریدگی شود امکان ترمیم مجدد وجود ندارد و باید حتما آن را تعویض کنید.
  • عدم برگشت پذیری لمینت : با توجه به این که هنگام قرار دادن لمینت بر روی دندان ها مقداری از لایه سطحی دندان تراشیده می شود نمی توانید بعد از مدتی استفاده، آن را برداشته و جای آن را با چیز دیگری پر نکنید. به همین دلیل افرادی که نمی خواهند برای همیشه این حالت را تجربه کنند بهتر است از روش های دیگر مانند کامپوزیت دندان برای زیبایی دندان های خود استفاده کنند.
  • قیمت بالا
  • ایجاد حساسیت های دندان
  • امکان پوسیدگی دندان در صورت انجام لمینت توسط افراد غیر متخصص
مشکلات و عوارض لمینت دندان

لمینت دندان خرگوشی چیست؟

در رابطه با چنین درمانی گاهی با موضوعی به نام لمینت دندان خرگوشی مواجه می شویم. در واقع این نوع لمینت برای درمان دندان های خرگوشی می باشد. حال اگر می خواهید بدانید که دندان خرگوشی چیست باید گفت: هنگامی که فک پایین در سر جای خودش باشد اما فک بالا جلوتر از موقعیت خودش قرار گرفته باشد و همچنین دندان های جلویی فک بالا بزرگتر از حد معمول باشند به آن دندان خرگوشی می گویند. در واقع این موضوع باعث می شود که دندان ها زیبایی خود را از دست داده و اعتماد به نفس فرد را کاهش دهند. از همین رو لازم است از لمینت دندان خرگوشی برای درمان این مشکل استفاده کرد.

البته ذکر این نکته هم ضروری است که در استفاده از لمینت دندان خرگوشی در ابتدای کار دندان ها باید توسط دندانپزشک مورد معاینه قرار بگیرند تا شدت دندان خرگوشی بودن در آن ها مشخص شود. چون گاهی به دلیل شدت این موضوع ممکن است لمینت روش درمانی مناسبی نباشد و پزشک مجبور به استفاده از سایر روش های درمانی شود. برای درمان دندان های خرگوشی می توان از دو روش لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیتی استفاده کرد که تشخیص استفاده از هر یک به عهده دندانپزشک می باشد.

مراحل انجام لمینت دندان خرگوشی

برای انجام لمینت دندان خرگوشی در قدم اول دندانپزشک اسکنی از دندان ها و ساختار فک شما تهیه می کند تا با بررسی آن بتواند به روشی درست برای درمان دست یابد. همان طور که می دانید لمینت ها پوسته هایی هستند که از نظر رنگ و شکل شباهت زیادی به دندان های طبیعی دارند. دندانپزشک برای قرار دادن پوسته های لمینت بر روی دندان ها آن را به شکل دندان های شما در می آورد و طبق این اندازه ها روکش های سفارشی برای شما تهیه می شوند. در مرحله ی بعد دندانپزشک به شکل دهی دندان های شما می پردازد تا از این طریق فضای لازم برای قرار گرفتن روکش بر روی دندان ها را به وجود آورد.

تا زمان آماده شدن روکش های دائمی در لمینت دندان خرگوشی، دندانپزشک از نوعی روکش موقت بر روی دندان ها استفاده می کند. این موضوع باعث می شود که دندانپزشک به بررسی این موضوع بپردازد که آیا روکش ها متناسب با دندان های شما هستند یا خیر و در صورت وجود مشکل روکش های دائمی اصلاح شوند. برای این که روکش ها به طور کامل بر روی دندان ها بچسبند لازم است که دندان ها به طور کامل صیقل داده شوند تا سطح تماس دندان و روکش افزایش یابد. در مرحله بعدی لمینت دندان خرگوشی برای ثابت کردن روکش ها بر روی دندان ها از پرتو لیزر استفاده می کنند و به این ترتیب کار لمینت دندان های خرگوشی به اتمام می رسد.

لمینت دندان خرگوشی چیست؟

لومینیزر دندان چیست؟ مقایسه ونیر با لومینیزر دندان

یکی از سوالات رایجی که مراجعه کنندگان به دندانپزشکی می پرسند این است که ایا لومینیزر بهتر است یا لمینت؟ اساسا وقتی دندانپزشک ها می خواهند ونیر های سرامیکی را روی دندان بیمار قرار دهند، هر دندانپزشک روش خاص خودش را دارد. یکی از این روش ها تکنیک بدون تراش و بدون دستکاری دندان است که برای محصولات لومینیزر قابل انجام می باشد. پزشکان به این روش، روش بدون نیاز به آمادگی یا ونیر بدون تراش می گویند. بنابراین لومینیزر فقط یک برند است که نصب آن نیاز به تراش دندان ندارد و برند های دیگری هم هستند که نیاز به تراش ندارند. 

شباهت ها : 

  • قیمت هر دو تقریبا یکی است.
  • هر دو ضد لک هستند و رنگشان با گذشت زمان تغییر پیدا نمی کند.
  • هر دو مقاوم و ماندگاری بالایی دارند.
  • هر دو جنسشان از سرامیک است.
  • هر دو ظاهر طبیعی دارند و فاصله میان دندانی را به خوبی پر می کنند.

تفاوت ها :

  • نصب ونیر نیاز به تغییر در ظاهر دندان و تراش دارد در صورتی که لومینیزر نیاز به تراش دندان ندارد.
  • ونیر نیاز به داروی بی حسی دارد در صورتی که لومینیزر چون تراشی در آن اتفاق نمی افتد نیاز به چنین کاری ندارد. 

همانطور که می بینید لومینیزر دقیقا کارایی ونیر را دارد و فقط روش نصب آن متفاوت است علاوه بر آن در این فرایند مینای دندان آسیبی نمی بیند و سطح دندان هم تراشیده نمی شود. به همین علت بیماران برای دراز مدت لومینیرز را به ونیر ترجیح می دهند. ضخامت لومینیزر خیلی کم است در حدود ضخامت لنز چشم! ولی با این وجود دوام زیادی دارد. از آنجایی که ضخامت ونیرهایی همچون لومینیرز بسیار کم است، می توان از آن به جای ونیر استفاده کرد.

مراحل لمینت دندان 

تهیه لمینت دندان معمولاً نیاز به سه بار رفتن به مطب دندانپزشک دارد که بار اول آن برای مشاوره و دو بار دیگر برای زمینه آماده‌سازی و کار گذاشتن لمینت می باشد.

مرحله اول از مراحل لمینت دندان، مشاوره

در جلسه مشاوره ابتدا شما اهداف مورد نظرتان را با دندانپزشک در میان می‌گذارید. با توجه به این اهداف، دندانپزشک دندان ها را معاینه می کند تا مطمئن شود لمینت برای شما مناسب است. وی همچنین ممکن است برای بررسی دقیق‌تر، از دندان‌ها با اشعه ایکس تصویربرداری کند، یا با تهیه یک نمونه تصویربرداری زیبایی (cosmetic imaging)، به شما نشان دهد که بعد از لمینت چه شکلی خواهید شد.  

مرحله دوم از مراحل لمینت دندان، آماده سازی

لمینت دندان در حقیقت جانشین بخشی از مینای دندان می‌شود. به همین دلیل ابتدا باید مقدار کمی از مینای سطح دندان برداشته شود تا فضای مناسب برای قرار دادن لمینت روی دندان ایجاد شود. مقدار مینایی که تراشیده می‌شود در بیشتر موارد بین سه دهم تا یک میلی متر است که تقریباً برابر با ضخامت روکش لمینت است. این کار می تواند با بی‌حسی یا بدون آن صورت بگیرد. بعد از تراشیدن مینا، دندانپزشک قالب یا مدلی از دندان شما ایجاد می کند و آن را به آزمایشگاه دندانپزشکی ارسال می‌کند تا لمینت سفارشی شما ساخته شود. معمولاً 2 تا 4 هفته طول می‌کشد تا روکش های لمینت از آزمایشگاه برگردند. در این فاصله برای پوشاندن دندان‌ها از روکش های موقت استفاده می‌شود.

مرحله سوم از مراحل لمینت دندان، اتصال (Bonding)

آخرین مرحله، قرار دادن لمینت روی دندان است. دندانپزشک قبل از چسباندن دائمی لمینت با سیمان مخصوص، آن را روی دندان می‌گذارد تا تناسب و رنگ آن را بررسی کند. در صورت لزوم، آن را مرتبا برداشته، برش می دهد تا به تناسب مورد نظر برسد. رنگ روکش را می توان با سایه سیمان مورد استفاده تنظیم کرد. وی سپس دندان شما را تمیز کرده، جلا می دهد و کمی سطح دندان را زبر می‌کند تا اتصال قوی‌تری ایجاد شود.

بعد از آن سیمان مخصوصی که معمولا یک رزین حساس به نور است را، به روکش می‌زند و آن را روی دندان شما قرار می‌دهد. وقتی که روکش در جای درست خود قرار گرفت، وی نور درمانی خاصی به آن می‌تاباند تا مواد شیمیایی موجود در سیمان فعال شده، سفت شدن آن تسریع شود. نهابتا، سیمان اضافی پاک شده، ردیف دندان‌ها بررسی و هرگونه تنظیمات لازم انجام می‌شود. احتمالا دندانپزشک از شما خواهد خواست که طی دو هفته آینده برای ویزیت پیگیری مراجعه کنید.

شما در فیلم زیر مراحل لمینت دندان را مشاهده می کنید.

مراحل لمینت دندان نسبتا طولانی است ولی منجر به نتایج شگفت انگیزی می شود

مراقبت‌های بعدی از لمینت دندان

در صورتی که از لمینت خوب نگهداری شود، بین 7 تا 15 سال ماندگار خواهد بود. البته، نگهداری از دندان‌های لمینت شده نیازمند اقدامات خاصی نیست. رعایت اصول اولیه بهداشت دهان و دندان، مانند روزی دوبار مسواک زدن، هر روز نخ دندان کشیدن و شستشوی دهان با دهان شویه های ضد عفونی کننده، کفایت می کند. احتمالا دندانپزشک به شما توصیه می‌کند از فشار آوردن بر دندان‌های لمینت شده جهت شکستن و خرد کردن اجسام سخت بپرهیزید، و از سیگار کشیدن و خوردن غذاها و نوشیدنی هایی مانند چای و قهوه، که باعث تغییر رنگ دندان میشوند، خودداری کنید.

خطرات لمینت دندان

  • خطرات و نکات منفی لمینت دندان می تواند شامل موارد زیر باشد:
  • مراحل نصب لمینت دندان غیر قابل برگشت است
  • در صورت ترک خوردن یا شکستن نمی‌توان لمینت را ترمیم کرد
  • چون در مراحل لمینت دندان بخشی از مینای دندان برداشته می‌شود، ممکن است دندان‌ها به خوراکی‌ها و نوشیدنی های سرد یا گرم حساس شوند
  • پس از قرار دادن و تثبیت لمینت نمی توان رنگ آن را تغییر داد. این موضوع در مواردی که رنگ لمینت با رنگ سایر دندان‌ها مطابقت ندارد، ممکن است مشکلاتی ایجاد کند
  • احتمال خیلی کمی وجود دارد که لمینت از جای خود بیرون بیاید. برای کاهش این احتمال باید از جویدن و گاز گرفتن اجسام سخت به شدت پرهیز کرد
  • دندان لمینت شده هم مانند سایر دندان‌ها دچار پوسیدگی می‌شود. در این صورت، می توان به جای لمینت از تاج کامل دندان استفاده کرد

هزینه لمینت دندان

هزینه لمینت بستگی به میزان و نوع مواد به کار رفته، مقدار تغییرات مورد نظر، تجربه و تخصص دندانپزشک دارد. لمینت در زمره اقدامات زیبایی محسوب می‌شود و مشمول خدمات بیمه‌ای نیست. برای تعیین بهتر و دقیق‌تر هزینه‌ها بهتر است با ما تماس بگیرید.

مشاهده نمونه کار های لمینت

جهت مشاهده نمونه کارهای لمینت دندان کلینیک ما از صفحه نمونه کار های لمینت دندان دیدن فرمائید. جهت مشاهده نمونه کارهای لمینت دندان کلینیک کنید.

تاریخ انتشار : 7 آبان 1399 نویسنده : تعداد نظرات : 20 دسته بندی : وبلاگ,خدمات شاخص,سرویس ها,لمینت دندان,

ارسال نظر

شماره همراه شما منتشر نمی شود.
نظر حاوی تبلیغ یا توهین تایید نمی‌شود.
برای اطلاع از پاسخ نظر خود، شماره همراه واقعی خود را درج کنید.



نوشین 8 دی 1402-06:11
هزینه لمینت هر واحد دندان چقدر است
کلینیک مبین 11 دی 1402-06:31
سلا.برای مشاوره لمینیت با شما تماس گرفته خواهد شد.
اکبر کمری 28 دی 1402-07:08
18واحد لمینت خوب میخوام
اکبر کمری 28 دی 1402-07:09
قیمت هر واحد؟
qwer 4 تیر 1402-12:38
سلام . اگر لمینت کنیم در دراز مدت به مشکل نمیخوریم؟؟ یعنی مثلا الان لمینیت کنم . مثلا تو 30 سالگی به مشکلی نمیخورم ؟؟ من الان 19 سالمه .
کلینیک مبین 5 تیر 1402-06:38
سلام.دندان هایی که که زیر روکش لمینیت قرا میگیرند مانند دندان هایی که روکش لمینیت ندارند،ممکن است دچار پوسیدگی یا جرم شوند.عدم رعایت بهداشت این روند را سریع تر میکند. بعد از انجام لمینیت نیاز به چکاپ های دوره ای هست.
سیدمحمدموسوی 13 اردیبهشت 1402-12:29
سلام دوتا دندان بالایی یکم روهم رفتن لمینت میشن؟
کلینیک مبین 18 اردیبهشت 1402-03:30
سلام.باید از نزدیک مشاوره بگیرید.تا حدی از نا مرتبی دندان ها را میشود با لمینیت اصلا کرد.بهترین درمان ارتودنسی میباشد.
اعظم سادات ابوالحسنی 31 فروردین 1402-04:59
اگر چند دندان کشیده وجای آن خالی باشد چطور لمینت انجام می‌شود؟ قبل از آن چکار باید کرد . ممنون از لطف شما
کلینیک مبین 5 اردیبهشت 1402-03:45
سلام.برای مشاوره با شما تماس گرفته خواهد شد.
...... 24 آبان 1402-06:46
داداش باید ایمپلنت کنی
جعفر صابری 13 اسفند 1401-09:35
سلام من شش عدد دندان بالا جلو خرابست ینی سیاه هست یکعدد دندانم مصنوعی هست میشه لمینت کرد؟
میثم 29 بهمن 1401-06:42
سلام دندان های من نامرتب وکج هست امکان اصلاح و لمینت دارد
کلینیک مبین 16 اسفند 1401-12:46
سلام خدمت شما در اسرع وقت با شما تماس میگیریم
شجاعی 26 بهمن 1401-01:27
سلام قیمت کامپوزیت و لمینیت رو میخوام
کلینیک مبین 16 اسفند 1401-12:53
سلام خدمت شما در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت
کریمی 19 بهمن 1401-07:32
سمت راست ۴ دندانم خالیه آیا لمنت میشه یانه
کلینیک مبین 24 بهمن 1401-07:56
سلام.برای پرکردن جای خالی دندان ها باید ایمپلنت انجام دهید.مشاور ایمپلنت کلینیک با شما تماس خواهند گرفت.
علیرظ قنبر زهی مشیر 10 اسفند 1401-05:21
سلام خسته نباشی من لمینت متحرک میخواستم
مهسا 19 بهمن 1401-02:02
من دندان هام شکسته چکار کنم 🙏
صبوری 17 بهمن 1401-04:48
سلام من دندونام مرتب هست ولی فاصله داره چیکار کنم که فاصله ازبین بره
کلینیک مبین 17 بهمن 1401-05:20
سلام به زودی با شما تماس گرفته میشود.
رحیمی 16 بهمن 1401-11:05
سلام آیا من که دندان مصنوعی (فک پائین کامل وفک بالانصف مصنوعی ونصف روکش شده)میتونم لمینت استفاده کنم؟
کلینیک مبین 17 بهمن 1401-05:04
سلام لمینیت بر روی دندان های دائمی امکان پذیر است.
سمیرا 16 بهمن 1401-06:12
باسلام نیاز ب مشاوره دارم و بهترین راهکار و راحل و با قیمت مناسب اگه امکانش هست ممنون
کلینیک مبین 17 بهمن 1401-05:24
سلام به زودی با شما تماس گرفته میشود.
حسینی 12 بهمن 1401-12:51
آسیب دیدن دندان ج
کلینیک مبین 17 بهمن 1401-05:36
سلام.با شما تماس گرفته خواهد شد
نعمت احمدی 8 دی 1401-10:53
سلام دندان های من مدام پوسیده میشوند بااینکه همیشه رعایت میکنم مسواک میزنم چیزای سفت نمیخورم ولی نمیدانم باوجوداینهمه ملاحضه پوسیده میشوند
کلینیک مبین 12 دی 1401-06:17
سلام.عوامل مختلفی بر روی پوسیدگی دندان تاثیر گذار هستند.وراثت،نوع تغذیه،بهداشت و ... باید نحوه ی رعایت بهداشت شما توسط پزشک مورد بررسی قرار بگیرد.
ام 4 اسفند 1401-11:38
منم دقیقا مثل شما رعایت میکنم همیشه نخ میکشم ولی همه دارن میپوسن حتی جلوها نفهمیدید علتش چی هست ؟
مژگان 25 تیر 1402-08:52
شاید کلسیم بدنتون کم باشه، آزمایش سنجش تراکم استخوان بدید
𝕬𝖑𝖎 𝕽𝖔𝖘𝖙𝖆𝖒𝖎 𝕬𝖇𝖎𝖛𝖗𝖉𝖎 3 دی 1401-06:32
سلام، آیا می‌شود ایمپلنت کامل را لمینت کرد؟
کلینیک مبین 5 دی 1401-04:31
سلام.میتوانید برای روکش ایمپلنت جنس فول سرامیک در طیف های رنگی مختلف انتخاب کنید.
Mohamadreza 27 آذر 1401-02:16
سلام دندان ۱R ام رو درمان post و زیرکونیا انجام داد پزشکم.الان یکسال شده تا الان ۳ بار جدا شده و این دفعه اخر گفتن باید ایمپلنت بشه.خاستم ببینم ۴ تای جلویی زیرکونیا یک تکه انجام میشه، ممنون میشم پاسخ بدین
کلینیک مبین 28 آذر 1401-02:31
سلام.برای مشاوره با شما تماس گرفته میشود.
سیده نجمه دبیری 15 آبان 1401-07:31
سلام...بهترین روش ترمیم دندان که ماندگاری بالا داشته باشه..چیه؟
کلینیک مبین 16 آبان 1401-01:47
سلام.برای ترمیم دندان از مواد امالگام(طوسی رنگ) و کامپوزیت(همرنگ دندان )استفاده میشود که پزشک با توجه به دندان شما تشخیص میدهد کدام مواد را استفاده کند.معمولا برای دندان های خلفی از امالگام به دلیل استحکام بیشتر استفاده میشود.
پرستو 29 مهر 1401-03:11
سلام ببخشید من تقریبا هشت تا دندونای بالام رو روکش معمولی زدم یعنی عصب کشی کردم و روکش زدم و تقریبا چهار پنج تای جلویی بدون روکشن،، خاستم بدونم امکانش هس که همه رو یکدست روکش سرامیکی بزنم ؟ یعنی روکش‌های قبلی رو میتونن در بیارن و روکش جدید بزنن؟
کلینیک مبین 2 آبان 1401-01:03
سلام.برای مشاوره با شما تماس گرفته میشود.
Mehdi 17 مهر 1401-03:39
من در فك بالا لمينت دارم احساس ميكنم وقتي اب ميخورم ميره زيره لمينت چيكار كنم ايا ميشه لمينت عوض بشه
کلینیک مبین 2 آبان 1401-01:37
سلام .بله امکان تعویض لمینیت وجود داره.روزهای فرد هفته ساعت 15 الی19 برای مشاوره زیبایی تشریف بیارید.
فاطی 22 شهریور 1401-08:10
سلام وقتتون بخیر لمینت فک بالایی تنها هزینش چقدره؟
کلینیک مبین 27 شهریور 1401-01:40
سلام وقت بخیر عکس دندان خودتون رو برای مشاوره به شماره زیر ارسال کنید. 09222912042

پزشکان ما در تلویزیون

رزرو وقت

شما می توانید بدون مراجعه به مطلب به صورت کاملا آنلاین نوبت خود را رزرو کنید. کافی است فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما نوبت شما را رزرو کنند.

رزرو وقت رایگان

رزرو وقت

انتخاب بخش مربوطه

نام و نام خانوادگی

شماره تماس

انتخاب بازه تاریخ از

انتخاب بازه تاریخ تا