برترین بیلچینگ دندان

آخرین بروزرسانی : 5 اردیبهشت 1401

بیلچینگ دندان

روش‌های بیلچینگ دندان برای داشتن دندان‌های سفیدتر، روش‌هایی هستند که در سال‌های اخیر اغلب توسط دندانپزشکان استفاده می‌شوند. دندان های سالم و سفید عنصری است که از نظر زیبایی شناختی در بین افراد اهمیت زیادی دارد. سفید کردن دندان؛ این فرآیند حذف مواد رنگی، آلی و معدنی تشکیل شده در ساختار مینای متخلخل روی سطح دندان با ژل های سفید کننده دندان است.

چرا بیلچینگ دندان لازم است؟

علاوه بر روش‌های طبیعی بیلچینگ دندان که می‌توان با استفاده از روش‌های گیاهی در خانه از آنها استفاده کرد، بسیاری از اختلالات رنگ، شکل و موقعیت به لطف توسعه مواد زیبایی و ترمیمی در دندان‌پزشکی به راحتی برطرف می‌شوند. ظاهر دندان ها برای افرادی که مراقبت شخصی خود را انجام می دهند مهم است. اختلالات شکل و رنگ در دندان ها حتی می تواند باعث اختلالات روانی شود.

کاربردهایی مانند سفید کردن دندان با جوش شیرین در خانه، استفاده از محصولاتی مانند خمیر دندان سفید کننده و قلم سفید کننده دندان و همچنین برخی از درمان های پزشکی سفید کننده دندان توسط دندانپزشکان وجود دارد. در این میان، روش بلیچینگ دندان های تغییر رنگ در مقایسه با سایر روش های ترمیمی، مقرون به صرفه، آسان و بدون دردسر است.

بیلچینگ دندان در زیبایی دندان ها بسیار موثر است.

بیلچینگ دندان در زیبایی دندان ها بسیار موثر است

در چه زمانی دندان ها سفیدی خود را از دست می دهند؟

اختلالات ساختاری که در زمان شکل گیری دندان ها در دوران کودکی رخ می دهد، برخی آنتی بیوتیک ها در معرض قرار گرفتن در دوران شیرخوارگی یا در رحم، مواد غذایی و نوشیدنی های مصرف شده در زندگی روزمره (مواد رنگ کننده مانند سیگار، چای و قهوه) و مقدار فلوراید در آب آشامیدنی می توانند باعث تغییر رنگ روی دندان شوند. این تغییر رنگ در دندان ها به دو دسته تقسیم می شود:

تغییر رنگ داخلی: لکه هایی هستند که به داخل دندان نفوذ کرده اند و با مسواک زدن پاک نمی شوند. اختلالات ساختاری که در هنگام شکل گیری دندان ها (به دلیل داروها یا مصرف زیاد فلوراید و ...) رخ می دهد نیز در این دسته قرار می گیرد. فرآیند بلیچینگ در اکثر این موارد بسیار موفق است.

رنگ خارجی: رنگی که از برخی مواد غذایی رنگ‌دهنده مانند سیگار، چای، قهوه و کولا به سطح دندان می‌چسبد. اکثراً پس از تمیز کردن جرم دندان می توان از شر این لکه ها خلاص شد. رنگ های مختلف نیاز به درمان های متفاوتی دارند. به همین دلیل، بهتر است دندانپزشک شما تصمیم بگیرد که چه نوع بیلچینگ دندان باید انجام شود.

روش ها

روش های بیلچینگ دندان با توجه به تکنیک کاربرد به دو نوع مختلف تقسیم می شوند: پاور بلیچینگ در یک ساعت در دندانپزشکی انجام می شود. این سریع ترین، ایمن ترین و موثرترین سیستم سفید کننده است که از ژل سفید کننده و نور تشکیل شده است که می تواند دندان ها را در مدت زمان کوتاهی 3 تا 4 درجه روشن کند.

سفید کردن دندان در خانه (بلیچینگ خانگی); این فرآیند سفید کردن است که با قرار دادن ژل‌ها در دهان‌های پلاستیکی که مخصوص فرد با اندازه‌گیری ساده از دهان تهیه شده است، انجام می‌شود. سفیدی مورد نظر به طور متوسط در 5-7 روز به دست می آید. باید 4-8 ساعت در روز (بسته به رنگ و ژل) پوشیده شود.

بیلچینگ دندان به چند روش قابل انجام است.

بیلچینگ دندان به چند روش قابل انجام است

چه کسانی می توانند انجام دهند؟

هرکسی که هیچ بیماری دندان یا لثه ای نداشته باشد که در این فرآیند اختلال ایجاد کند، می تواند درمان بیلچینگ دندان را انجام دهد، اما قبل از سفید کردن باید به یک دندانپزشک معاینه شود. افرادی که پوسیدگی پیشرفته و بیماری لثه در دهان خود دارند، باید پس از درمان توسط پزشک، فرآیند سفید کردن را انجام دهند. علاوه بر این، استفاده از سفید کننده دندان به افرادی که رشد و نمو کامل خود را کامل نکرده اند، زنان باردار و مادران شیرده توصیه نمی شود.

عوارض بیلچینگ دندان

همه ژل های بیلچینگ دندان باعث ایجاد حساسیت کم و بیش در دندان ها می شوند. این حساسیت به نوشیدنی های سرد و گرم و هوا می تواند باعث ناراحتی افراد شود. اگر حساسیت در عرض 24 تا 48 ساعت از بین نرود، ممکن است لازم باشد استفاده از سفید کننده قطع شود. در صورت حساسیت، فلورایدی که دندانپزشک شما می‌زند و خمیر دندان یا کرم‌هایی که به شما توصیه می‌کند، این حساسیت دندان را کاهش می‌دهد. خمیردندان های حاوی نیترات پتاسیم نیز می توانند به عنوان جایگزینی برای کاهش حساسیت استفاده شوند.

اثر سفید کننده چقدر طول می کشد؟

نتیجه به دست آمده از فرآیند بیلچینگ دندان بسته به ساختار دندان فرد متفاوت است و بین 6 ماه تا 2 سال ثابت می ماند. البته این مدت به خود شخص هم بستگی دارد. در حین و بعد از سفید کردن، باید حداقل به مدت دو هفته از موادی که دندان ها را لکه دار می کنند خودداری کرد.

اگر با رنگ دندان‌های خود مشکل دارید، می‌توانید برای سفید کردن دندان‌ها به دندانپزشک خود مراجعه کنید و اگر در نتیجه معاینه دندان‌های شما برای سفید کردن مناسب تشخیص داده شد، می توانید در اسرع وقت عمل خود را انجام دهید.

نگهداری مناسب از دندان ها بعد از بیلچینگ کردن دندان بسیار مهم است.

نگهداری مناسب از دندان ها بعد از بیلچینگ کردن دندان بسیار مهم است

https://www.medicalpark.com.tr/dis-beyazlatma/hg-1924

تاریخ انتشار : 5 اردیبهشت 1401 نویسنده : تعداد نظرات : 0 دسته بندی : وبلاگ,بلیچینگ دندان,

ارسال نظر

شماره همراه شما منتشر نمی شود.
نظر حاوی تبلیغ یا توهین تایید نمی‌شود.
برای اطلاع از پاسخ نظر خود، شماره همراه واقعی خود را درج کنید.



پزشکان ما در تلویزیون

رزرو وقت

شما می توانید بدون مراجعه به مطلب به صورت کاملا آنلاین نوبت خود را رزرو کنید. کافی است فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما نوبت شما را رزرو کنند.

رزرو وقت رایگان

رزرو وقت

انتخاب بخش مربوطه

نام و نام خانوادگی

شماره تماس

انتخاب بازه تاریخ از

انتخاب بازه تاریخ تا