بررسی رایج‌ترین سوالات درباره لمینت دندان

آخرین بروزرسانی : 23 آذر 1401

تصمیم‌گیری برای انجام روش‌های ترمیمی و زیبایی مانند لمینت دندان، کار دشواری است. چرا که با یک انتخاب نامناسب سلامت دهان و دندان شما، می‌تواند به خطر بیافتد. در مسیر تحقیق و بررسی درباره‌ی این روش‌ها، مخاطب با سوالات زیادی رو به رو خواهد شد.

پیش از انتخاب کلینیک و دندانپزشک و مراجعه برای مشاوره تخصصی، بهتر است که اطلاعات نسبی خود درباره روش مورد نظر بالا ببرید. برای کمک به تصمیم‌گیری راحت‌تر شما، برخی از پرتکرارترین سوالات مربوط به لمینت را در این مطلب با هم بررسی می‌کنیم و به آن‌ها پاسخ خواهیم داد. ممکن است سوالات شما درباره لمینت دندان نیز پاسخ داده شود پس با ما همراه باشید.

سفیدی همیشگی دندان‌ها با لمینت

سفیدی همیشگی دندان‌ها با لمینت

آیا لمینت یک روش موقتی است و ماندگاری آن چقدر است؟

با اینکه میزان ماندگاری لمینت ابدی نیست، می‌توان گفت که این روش یک روش دائمی ترمیم دندان خواهد بود. طول عمر یک لمینت سرامیکی با کیفیت، تحت مراقبت منظم می‌تواند تا 15 الی 20 سال به طول انجامد.

از طرفی، در صورتی باید تصمیم به انتخاب لمینت برای زیبایی دندان خود بگیرید که مطمئن باشید هرگز از این تصمیم پشیمان نخواهید شد. همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، تراشیدن مینای دندان از اساسی‌ترین مراحل لمینت دندان است. متریال سرامیکی لمینت، روکش محکمی در ازای مینای دندان از دست رفته می‌سازد. شما هرگز نمی‌توانید با دندان‌های تراشیده شده، بدون روکش و محافظ زندگی کنید بنابراین برداشتن لمینت یک امر محال می‌باشد.

پس در پاسخ به این سوال باید گفت، لمینت یک روش دائمی اجباری با طول عمری 20 ساله است.

پرسلین، سرامیک مقاومی که جای مینای دندان را خواهد گرفت

پرسلین، سرامیک مقاومی که جای مینای دندان را خواهد گرفت

بهترین نوع لمینت کدام است؟

لمینت‌ بر اساس مواد سازنده به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شود: لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیتی. لمینت کامپوزیتی، با مواد رزینی ساخته خواهد شد. قیمت آن نسبت به لمینت دندان سرامیکی بسیار کمتر است اما پیشنهاد می‌شود به جای لمینت کامپوزیتی از کامپوزیت دندان استفاده کنید تا مجبور به تراشیدن مینای دندان خود نباشید.

بهتر است اگر قصد انجام لمینت را دارید، از لمینت سرامیکی استفاده کنید. از لحاظ شفافیت، استحکام و ماندگاری بسیار شرایط بهتری دارد. لمینت‌های سرامیکی بر پایه موادی مانند: شیشه (پرسلین)، آلومینا و زیرکونیا ساخته می‌شوند.

• ویژگی‌های لمینت سرامیکی شیشه‌ای: عمومی‌ترین مورد انتخابی مشتریان است. استحکام متوسط، شفافیت زیاد، رنگ‌پذیری کم و قیمت مناسب از ویژگی‌های آن است.

• ویژگی‌های لمینت سرامیکی آلومینا: تنوع بالا در طیف رنگی، استحکام بالا و شفافیت متوسط، این محصول را برای مشتریانی که به طبیعی بودن رنگ لمینت دندان خود حساس هستند، مناسب کرده است.

• ویژگی‌های لمینت سرامیکی زیرکونیا: این لمینت با درخشش کم اما مقاومت بسیار بالا ساخته می‌شود. اگر دغدغه اصلی شما استحکام دندان‌هایتان است، این مورد برای شما بهترین انتخاب خواهد بود.

با بررسی نکاتی که در بالا ذکر شد، می‌توان گفت انتخاب بهترین نوع لمینت بسته به سلیقه مشتری و شرایط او می‌تواند متفاوت باشد.

تفاوت ظاهری لمینت سرامیکی و کامپوزیتی

تفاوت ظاهری لمینت سرامیکی و کامپوزیتی

پس از انجام لمینت چه مراقبت‌هایی لازم است؟

لمینت دوره نقاهت خاصی ندارد. پس از انجام کار به راحتی می‌توانید از دندان‌های خود استفاده کنید. برای ماندگاری بهتر لمینت دندان خود، کافی‌ست در بلند مدت نکاتی را رعایت کنید. نکاتی مانند:

• مصرف نوشیدنی‌های بسیار گرم و یا بسیار سرد، می‌تواند عصب دندان‌های شما را حساس کند.

• استفاده از سیگار و قلیان موجب پوسیدگی بافت لمینت شما و کاهش عمر مفید آن خواهد شد.

• استفاده از مسواک و نخ دندان دو بار در روز ضروری است.

• از مواد غذایی سفت و مواد غذایی با رنگ مصنوعی کمتر استفاده کنید.

• چای و قهوه زیاد در طول روز را حذف کنید تا موجب تغییر رنگ لمینت و یا بروز تفاوت رنگ لمینت و دندان طبیعی شما نشود.

• به صورت منظم و هر شش ماه برای چکاپ لمینت دندان خود، به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

افزایش طول عمر لمینت با رعایت نکات ساده

افزایش طول عمر لمینت با رعایت نکات ساده

سخن آخر

تا دهه‌های اخیر دست‌یابی به دندان‌هایی یکدست و زیبا با سرعت بالا، بدون نقاهت و با کمترین عوارض یک رویا بود. امروزه روش‌های ترمیم دندان مانند لمینت، رویای افراد را به حقیقت تبدیل کرده است. اگر نسبت به عوارض احتمالی بیان شده، نگران هستید، باید بدانید که با آگاهی کافی و انتخاب صحیح این عوارض به حداقل خواهد رسید و در برابر نتیجه نهایی کاملا قابل چشم‌پوشی است. اگر نیاز به راهنمایی تخصصی‌تر دارید، بهتر است با یک متخصص مشورت فرمایید.

منابع
https://www.newmouth.com/
https://durangodentistry.com/
https://www.theperfectsmile.co.uk/
https://www.healthline.com/

تاریخ انتشار : 23 آذر 1401 نویسنده : تعداد نظرات : 0 دسته بندی : وبلاگ,سرویس ها,لمینت دندان,

ارسال نظر

شماره همراه شما منتشر نمی شود.
نظر حاوی تبلیغ یا توهین تایید نمی‌شود.
برای اطلاع از پاسخ نظر خود، شماره همراه واقعی خود را درج کنید.



پزشکان ما در تلویزیون

رزرو وقت

شما می توانید بدون مراجعه به مطلب به صورت کاملا آنلاین نوبت خود را رزرو کنید. کافی است فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما نوبت شما را رزرو کنند.

رزرو وقت رایگان

رزرو وقت

انتخاب بخش مربوطه

نام و نام خانوادگی

شماره تماس

انتخاب بازه تاریخ از

انتخاب بازه تاریخ تا