معرفی روش های از بین بردن فاصله دندان ها

آخرین بروزرسانی : 15 بهمن 1399

اهمیت استفاده از روش های از بین بردن فاصله دندان ها

فاصله ی بین دندان ها یکی از مشکلات مربوط به دندان ها می باشد که می تواند تاثیر ناخوشایندی در زیبایی شما داشته باشد. از بین بردن این فاصله نه تنها باعث بهبود وضعیت زیبایی شما خواهد شد بلکه می تواند عملکرد دهان و دندان شما را نیز بهبود ببخشد. بنابراین استفاده از روش های از بین بردن فاصله دندان ها می تواند بسیار حائز اهمیت باشد. از آنجایی که زیبایی دندان ها رابطه مستقیمی با افزایش اعتماد به نفس دارد یکی از دلایل استفاده از روش های از بین بردن فاصله دندان ها را می توان همین مورد دانست. چرا که از بین بردن این فاصله لبخندی زیبا را به شما هدیه می دهد و شما می توانید در هر جمعی که هستید بدون خجالت بخندید و حرف بزنید و در آن جمع بدرخشید.

چه روش هایی برای از بین بردن فاصله دندان ها وجود دارد؟

امروزه با پیشرفتی که در حوزه دندانپزشکی به وجود آمده است شاهد افزایش تعداد روش های از بین بردن فاصله دندان ها هستیم که هر یک به نوعی می توانند در درمان این مشکل کمک کننده باشند. در ادامه برای آشنایی بیشتر به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد.

1_ ارتودنسی دندان

در بین روش های از بین بردن فاصله دندان ها، ارتودنسی دندان می تواند به عنوان بهترین و رایج ترین روش معرفی شود. استفاده از این روش برای درمان فاصله بین دندان ها می تواند بین 6 تا 24 ماه به طول بینجامد اما نکته ای که وجود دارد این است که بعد از این مدت دندان ها در جای اصلی خود ثابت می شوند و می توانید برای همیشه از شر این مشکل نجات پیدا کنید. به عبارت دیگر این روش به عنوان روشی دائمی شناخته می شود. در واقع عملکرد ارتودنسی دندان به این شکل است که نوعی فشار مداوم در طی مدت درمان به دندان ها وارد می شود و همین فشار به تدریج دندان ها را به جای اصلی خود هدایت می کند.

از بین بردن فاصله بین دندان ها با استفاده از ارتودنسی دندان

از بین بردن فاصله بین دندان ها با استفاده از ارتودنسی دندان

2_ کامپوزیت

کامپوزیت دندان یکی دیگر از روش های از بین بردن فاصله بین دندان ها می باشد. از این روش در مواقعی که فاصله بین دندان ها بیشتر باشد و یا این که شخص بخواهد در مدت زمان کمتری به نتیجه ی دلخواه خود برسد می توان استفاده کرد. در این روش بعد از چند ساعت که کامپوزیت ها بر روی دندان های شما قرار می گیرند می توانید زیبایی دندان ها را به دست آورید. این روش به عنوان یکی از کم هزینه ترین روش ها شناخته می شود. البته ذکر این نکته هم ضروری است که اثر این روش همیشگی نیست و نمی توان مقاومت بالایی را از آن ها در مدت زمان طولانی انتظار داشت.

3_ لمینت

لمینت ها نوعی لایه نازک می باشند که برای از بین بردن فاصله دندان ها مورد استفاده قرار می گیرند. برای این کار لازم است سطح دندان ها صیقل داده شود تا به این ترتیب لمینت دندان به خوبی بر روی دندان ها بچسبند. در بین روش های از بین بردن فاصله دندان ها این روش هم به عنوان یک روش دائمی شناخته نمی شود اما در صورت رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی می توان طول عمر آن ها را افزایش داد.

4_ ایمپلنت

ایمپلنت دندان یکی از روش های درمانی برای جایگزینی دندان های از دست رفته می باشد. در این روش از دو نوع ثابت و متحرک می توان استفاده کرد. در رابطه با این که آیا از این روش برای از بین بردن فاصله دندان ها می توان استفاده کرد یا خیر باید گفت: اگر فاصله ی موجود بین دندان ها به اندازه یک دندان کامل و یا بیشتر از ان باشد بهتر است از این روش برای رفع این مشکل استفاده کرد. البته در بین روش های از بین بردن فاصله دندان ها این روش را می توان روشی پر هزینه دانست اما کارایی آن به گونه ای است که بیشتر افراد با وجود قیمت بالای آن ترجیح می دهند باز هم از این روش استفاده کنند.

از بین بردن فاصله دندان ها با استفاده از کامپوزیت دندان

از بین بردن فاصله دندان ها با استفاده از کامپوزیت دندان

5_ دندان های مصنوعی

شاید این سوال برای شما پیش آید که آیا دندان های مصنوعی می توانند در درمان فاصله دندان ها کمک کننده باشند؟ در پاسخ باید گفت: اگر میزان فاصله دندان ها بسیار زیاد باشد و فضای بین دندان ها به اندازه چند دندان خالی مانده باشد می توان از این روش استفاده کرد. معمولا در زمانی که چند دندان کنار هم کشیده می شود می توان از این روش استفاده کرد. البته در بین روش های از بین بردن فاصله دندان ها این روش به عنوان گزینه ی آخر در نظر گرفته می شود و بیشتر بیماران و پزشکان تمایل چندانی نسبت به انجام این مورد ندارند. با توجه به این که بیمه های درمانی این روش را پوشش می دهند در مواقعی که موضوع هزینه ها برای بیمار مهم باشد از این گزینه استفاده می کنند.

با توجه به مواردی که در رابطه با روش های از بین بردن فاصله دندان ها بیان شد گاهی این سوال پیش می آید که کدام روش بهتر است؟ در پاسخ باید گفت که ارجحیت کلی بین این موارد وجود ندارد و معمولا ارجحیت با نوع نیاز به درمان می باشد. بنابراین بهتر است برای انتخاب گزینه ی مناسب با پزشک مشورت کنید. پزشک بعد از بررسی شرایط دندان های شما بهترین روش را به شما پیشنهاد خواهد داد. بنابراین بهتر است طبق نظر پزشک معالج عمل نمایید تا به نتیجه ی مناسب دست یابید.

شناخت و بررسی روش های از بین بردن فاصله دندان ها

شناخت و بررسی روش های از بین بردن فاصله دندان ها

تاریخ انتشار : 15 بهمن 1399 نویسنده : تعداد نظرات : 0 دسته بندی : وبلاگ,سرویس ها,

ارسال نظر

شماره همراه شما منتشر نمی شود.
نظر حاوی تبلیغ یا توهین تایید نمی‌شود.
برای اطلاع از پاسخ نظر خود، شماره همراه واقعی خود را درج کنید.



پزشکان ما در تلویزیون

رزرو وقت

شما می توانید بدون مراجعه به مطلب به صورت کاملا آنلاین نوبت خود را رزرو کنید. کافی است فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما نوبت شما را رزرو کنند.

رزرو وقت رایگان

رزرو وقت

انتخاب بخش مربوطه

نام و نام خانوادگی

شماره تماس

انتخاب بازه تاریخ از

انتخاب بازه تاریخ تا