همه چیز درباره ی این که بروساژ دندان چیست؟

آخرین بروزرسانی : 11 فروردین 1400

شاید شما هم دوست دارید بدانید که بروساژ دندان چیست؟ بروساژ دندان همان عمل جرم گیری دندان است که همه ی ما اکثرا یک بار این کار برای دندان هایمان انجام داده ایم یا انجام خواهیم داد. معمولا بروساژ دندان برای افرادی انجام می شود که دندان های شان در طولانی مدت و بر اثر خوردن انواع مواد غذایی رنگی شده است. برای از بین بردن این رنگ ها و جرم های اضافی از روی دندان معمولا از بروساژ استفاده می کنند. البته که شما باید بدانید هر تغییری رنگی مبنی بر جرم دندان نیست و باید توسط یک دندان پزشک بررسی شود. در ادامه درباره ی این که بروساژ دندان چیست و چرا باید انجام شود بیشتر برایتان توضیح خواهیم داد. لطفا تا انتهای مقاله با ما همراه باشید :

حداقل یک بار در سال دندان ها باید جرم گیری شوند

حداقل یک بار در سال دندان ها باید جرم گیری شوند

بروساژ دندان چیست و چرا باید انجام شود؟

بروساژ دندان روشی برای ترمیم دندان است که طی آن دندانپزشک با کمک یک سری مواد سفید کننده و برس های چرخشی مخصوص، اقدام به تمیز کردن و جرم گیری دندان ها می کند. معمولا از بروساژ برای از بین بردن لکه ها و جرم هایی که بر اثر غذا خوردن بر روی لثه ها و دندان ها پدید آمده اند، استفاده می شود. همه ی ما احتیاج داریم که بروساژ دندان انجام دهیم اما مدت زمان بین یک جرم گیری دندان تا جرم گیری بعدی به نحوه ی مراقبت ما از دندان هایمان بستگی دارد. بعضی افراد هستند که آن طور باید بهداشت دهان را رعایت نمی کنند و تنها به یک مسواک چند ثانیه ای در روز برای دندان هایشان اکتفا می کنند و بلکه هم اصلا مسواک نزنند.

طبیعی است که این افراد به مراتب به بروساژ بیشتری به نسبت افرادی که بهداشت دهان و دندان را بهتر رعایت می کنند، احتیاج دارند. حداقل یک بار در سال دندان ها باید جرم گیری شوند اما شما می توانید با درست مسواک زدن و استفاده از خمیر دندان های خوب، میزان جرم دندان تان را به حداقل برسانید.

بروساژ دندان روشی برای ترمیم دندان است

بروساژ دندان روشی برای ترمیم دندان است

روش های جرم گیری و یا بروساژ دندان کدام ها هستند؟

برای جرم گیری دندان روش های خاصی وجود دارد که این روش ها به سه دسته تقسیم بندی می شوند :

• جرم گیری در کلینیک دندان پزشکی : در این روش خود دندانپزشک با کمک محلول های خاص و براش های چرخشی، بروساژ دندان شما را انجام می دهد. محلول مورد استفاده در این روش، یک محلول شامل 35 درصد پراکسید غلیظ می باشد. با این روش دندان های شما به نسبت قبل 12 الی 16 درجه روشن تر می شوند.

• جرمگیری در خانه با کمک ژل ها : روش دوم به دست خودتان انجام می شود. اما شما ابتدا باید به دندانپزشک مراجعه کنید تا او برایتان یک سری ژل که حاوی پراکسید غلیظ است را تجویز کند. شما باید ژل را خریداری کنید و هر شب به مدت چهار ساعت بر روی دندان هایتان بگذارید سپس آبکشی نمایید. این کار به مدت دو هفته باید انجام شود.

• بروساژ یا جرم گیری به کمک خمیر دندان ها : شما می توانید با خرید یک عدد خمیر دندان قوی که بازار موجود است و مسواک کردن آن ها بر روی دندان هایتان، دندان هایتان را چند درجه روشن تر کنید. پراکسید موجود در این خمیر دندان ها معمولا به چهار درصد می رسد و برای یک درمان خانگی کافیست.

بروساژ برای از بین بردن لکه ها و جرم

معمولا از بروساژ برای از بین بردن لکه ها و جرم هایی که بر اثر غذا خوردن بر روی لثه ها و دندان ها پدید آمده اند، استفاده می شود.

آیا بروساژ درد دارد؟

در ادامه ی بحث بروساژ دندان چیست باید بگوییم که پروسه ی بروساژ یا همان جرم گیری دندان اصلا پروسه ای نیست که تراشیدن دندان در آن وجود داشته باشد. این کار به کمک براش هایی با سر نرم انجام می شود که این براش های چرخان و برقی، به جرم ها ضربه زده و باعث کنده شدن آن ها می شوند. به علاوه در کنار این موارد، آبی که از دستگاه با فشار بیرون می آید باعث شست و شو و خنک کردن دندان می شود. طبیعتا در این پروسه ای که برایتان گفتیم، هیچ دلیلی برای وجود درد و زدن بی حسی موجود نخواهد بود.

آیا جرم گیری باعث صدمه زدن به دندان ها می شود؟

ببینید جرم گیری تحت هیچ شرایطی نمی تواند برای افراد خطرناک باشد، دلیلش این است که مکانیزمی که دستگاه جرمگیری دارد بر پایه ی لرزش است اصلا نمی تواند دندان را تراش دهد یا به دندان آسیب وارد نماید. اتفاقا بروساژ یا جرمگیری برای دندان ها و لثه و بافت اطراف دندان بسیار مفید هم هست. چرا که جرم ها باعث پس روی لثه و پوشاندن دندان ها می شود و محل خیلی خوبی برای تجمع انواع میکروب و ویروس دهانی است. از این رو نه تنها هیچ خطری متوجه دندان ها نمی شود بلکه سلامت آن ها نیز ضمین خواهد شد. در این مقاله سعی کردیم که درباره ی موضوع بروساژ دندان چیست توضیح مختصری برای شما ارائه دهیم؛ امیدواریم که این محتوا توانسته باشد به سوالات شما در این زمینه پاسخ قانع کننده ای دهد.

 

تاریخ انتشار : 11 فروردین 1400 نویسنده : تعداد نظرات : 0 دسته بندی : وبلاگ,سرویس ها,جرمگیری دندان,

ارسال نظر

شماره همراه شما منتشر نمی شود.
نظر حاوی تبلیغ یا توهین تایید نمی‌شود.
برای اطلاع از پاسخ نظر خود، شماره همراه واقعی خود را درج کنید.



پزشکان ما در تلویزیون

رزرو وقت

شما می توانید بدون مراجعه به مطلب به صورت کاملا آنلاین نوبت خود را رزرو کنید. کافی است فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما نوبت شما را رزرو کنند.

رزرو وقت رایگان

رزرو وقت

انتخاب بخش مربوطه

نام و نام خانوادگی

شماره تماس

انتخاب بازه تاریخ از

انتخاب بازه تاریخ تا