همه چیز درباره ی کامپوزیت ماکروفیل

آخرین بروزرسانی : 6 مرداد 1400

کامپوزیت ماکروفیل یکی از انواع کامپوزیت ها است که به آن کامپوزیت دانه درشت گفته می شود. به طور کلی، کامپوزیت ها یکی از روش های بسیار رایج و پرطرفدار برای سفید و مرتب کردن ظاهری دندان ها هستند. در واقع اصلاح طرح لبخند، رفع بد رنگی و بدشکلی و همچنین از بین بردن فاصله های میان دندان ها، کارهایی است که به واسطه ی کامپوزیت انجام می شود. معمولا طی مراحل انجام کامپوزیت تراش دندان انجام نمی شود، به همین دلیل این روش یکی از محبوب ترین روش های ترمیم دندان محسوب می شود.

نکته ی جالب درباره ی کامپوزیت ها این است که آن ها انواع مختلفی دارند و بر اساس شکل ظاهری و مواد تشکیل دهنده و دسته های مختلف تقسیم می شوند که کامپوزیت ماکروفیل یکی از آن هاست. با تمامی تنوعی که برای انواع کامپوزیت های وجود دارد باز هم کامپوزیت ها یکی از کم هزینه ترین و سریع ترین روش برای اصلاح طرح لبخند و ترمیم دندان ها مشکل دار می باشد. یکی از بهترین مزیت های کامپوزیت دندان این است که مراحل جاسازی و نصب آن بر روی دندان ها تنها یک روز و چند ساعت مشخصی طول می کشد. در ادامه برایتان از ویژگی های انواع کامپوزیت ها، علی الخصوص کامپوزیت ماکروفیل، بیشتر برایتان خواهیم گفت. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی این موضوع تا انتهای مقاله ما را همراهی نمایید :

کامپوزیت ماکروفیل

کامپوزیت ماکروفیل

آشنایی با انواع کامپوزیت ها

کامپوزیت ها معمولا از نوعی پلاستیک و یا شیشه تهیه می شوند که نه تنها برای ظاهرسازی و زیبا سازی دندان ها استفاده می شوند، بلکه برای ترمیم دندان ها نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. کامپوزیت ها پنج نوع دارند. که این پنج نوع شامل کامپوزیت ماکروفیل، کامپوزیت میکروفیل، هیبرید، میکرو هیبرید و نانو هیبرید خواهد بود. اینکه افراد تشخیص دهند که کدام نوع کامپوزیت برای دندان هایشان مناسب است کاملا به یک مشاوره و بررسی مفصل توسط متخصص احتیاج دارد. در واقع متخصص مربوطه می آید و با در بررسی دندان ها و شرایط دهانی شما به واسطه ی انواع عکس ها و غیره، تعیین می کند که کدام نوع کامپوزیت برای شما مناسب تر است.

بهترین انتخاب برای کامپوزیت دندان های شما، نوعی است که رنگ آن تنها دو درجه از رنگ دندان های شما روشن تر باشد. این اصل استاندارد در صورتی قرار دارد که خیلی از افراد فکر می کنند که هر چه کامپوزیت روشن تر باشد، برای زیبایی دندان ها بهتر است. مورد بعدی که در انتخاب کامپوزیت ها و انواع آن ها باید به آن دقت نمود، مسئله ی طرح و شکل آن ها با توجه به شکل دندان های شما است. مهاجم، نیرومند، بالغ و نافذ، انواع کل های کامپوزیت می باشند. فرم مهاجم برای افرادی با دندان های مربعی یکنواخت، فرم نیرومند برای دندان های چهارگوش با نیش های بلند، فرد بالغ برای مدل دندان چهارگوش و نیش های بلند و نهایتا فرم نافذ برای دندان های مربعی شکل با دندان های جلوی بلند و نیش تیز می باشد.

نکات مهم کامپوزیت ماکروفیل

نکات مهم کامپوزیت ماکروفیل

کامپوزیت ماکروفیل چیست ؟

همان طور که ابتدای مقاله نیز خدمتتان عرض کردیم، کامپوزیت ماکروفیل به نوعی از کامپوزیت گفته می شود که در ابتدای پیدایش خودش ، طرفداران خیلی زیادی داشت. چرا که کامپوزیت ماکروفیل، اولین نوع کامپوزیت است که وارد باز شد. این کامپوزیت با اینکه دانه درشت بود باز هم در دوران خود یک پیشرفت در صنعت دندتن پزشکی محسوب می شد. اینکه صحبت از دانه های کامپوزیت شد، هدف ما مواد تشکیل دهنده ی آن هاست. یعنی کامپوزیت ماکروفیل، از دانه هایی با اندازه ی 10 میکرومتر تا 50 میکرومتر تشکیل شده است. اما با پیشرفت علم دندان پزشکی و تجهیزات پزشکی، کم کم این دانه ها ریزتر و ریزتر شد و این ریزتر شدن در کیفیت و کارایی انواع کامپوزیت های بعدی، تاثیر مستقیم گذاشت.

مقاومت زیاد، استحکام و دوام بالا، از بارزترین ویژگی های کامپوزیت های ماکروفیل می باشد. مقدار فلزهای غیر آلی موجود در کامپوزیت ماکروفیل، حدود هفتاد تا هشتاد درصد می باشد. در نهایت از آنجایی که دانه های این نوع کامپوزیت بسیار درشت است، وجود این دانه های درشت، زمینه را برای لک شدن و رنگی شدن کامپوزیت فراهم می کند که این موضوع جزو ایرادات و معایب این طرح درمان محسوب می شود.

ویژگی کامپوزیت ماکروفیل

ویژگی کامپوزیت ماکروفیل

سخن آخر

لمینت دندان و یا کامپوزیت دندان و یا هر طرح درمان دیگری؛ فرقی نمیکند؛ نتیجه ی موفقیت آمیز آن ها در گرو دو فاکتور بسیار مهم است. یک ؛ کیفیت مواد اولیه و دو ؛ تخصص و روش کار متخصص. یادتان باشد که برای انجام انواع کارهای دندانپزشکی مانند کامپوزیت، حتما از یک مجموعه ی کاربلد و معتبر در سطح شهر خودتان و یا شهر های بزرگ تر کمک بگیرید. هر چقدر کیفیت مواد استفاده شده در این طرح درمان بالاتر باشد، طبیعتا شما نتیجه ی بهتری را بعد از طول درمان دریافت خواهید کرد. البته که ترکیب این موضوع با تخصص و تبحر متخصص مربوطه است که نتیجه ای درست و موفق از خود به جای می گذارد.

تاریخ انتشار : 6 مرداد 1400 نویسنده : تعداد نظرات : 0 دسته بندی : وبلاگ,سرویس ها,ترمیم دندان,

ارسال نظر

شماره همراه شما منتشر نمی شود.
نظر حاوی تبلیغ یا توهین تایید نمی‌شود.
برای اطلاع از پاسخ نظر خود، شماره همراه واقعی خود را درج کنید.



پزشکان ما در تلویزیون

رزرو وقت

شما می توانید بدون مراجعه به مطلب به صورت کاملا آنلاین نوبت خود را رزرو کنید. کافی است فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما نوبت شما را رزرو کنند.

رزرو وقت رایگان

رزرو وقت

انتخاب بخش مربوطه

نام و نام خانوادگی

شماره تماس

انتخاب بازه تاریخ از

انتخاب بازه تاریخ تا