چگونگی اجرای لمینت برای افراد سیگاری

آخرین بروزرسانی : 5 مهر 1400

اجرای لمینت برای افراد سیگاری را می توانیم یکی از محدودیت های لمینت در نظر بگیریم. البته که این محدودیت به معنای ممنوعیت نیست. یعنی افراد سیگاری هم می توانند مانند افراد عادی، طرح درمان لمینت را برای دندان های خود انجام دهند اما با توجه به این که این افراد، معمولا کشیدن دخانیاتی مانند سیگار را ترک نمی کنند و خیلی سخت این اتفاق برایشان می افتد، مدت زمان ماندگاری لمینت برای افراد سیگاری، بسیار کمتر از افراد عادی خواهد بود. این به این معناست که تمام هزینه ها مدت زمان صرف شده برای اجرای لمینت، خیلی زود از بین خواهد رفت.

خودتان هم می دانید که اجرای لمینت برای افراد سیگاری، مدت زمان بیشتری هم طول می کشد و دلیل این موضوع این است که دندان های افراد سیگاری به نسبت دندان های افراد عادی، معمولا پوسیده تر و آسیب دیده تر هستند. و قبل از انجام لمینت نیاز است که تمام این پوسیدگی ها و آسیب ها از بین برود تا کاشت لمینت به درستی انجام شود. البته که در کنار طولانی شدن طرح درمان برای کاشت لمینت و از بین بردن پوسیدگی ها و خرابی ها، باید در نظر بگیریم که هزینه لمینت برای افراد سیگاری نیز به نسبت شرایط افرادی عادی، بیشتر خواهد شد. اما حالا بیایید تصور کنیم که تمامی مراحل ابتدایی برای کاشت لمینت، انجام شده و دندان ها و کل فک، آماده برای اجرای درمان لمینت هستند. سوال اینجاست که کدام لمینت با توجه به شرایط یک فرد سیگاری، می تواند بهترین بازدهی را داشته باشد. در ادامه به این موضوع مفصلا پرداخته شده است. پیشنهاد می کنیم که برای یافتن پاسخ سوال مطرح شده، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید :

لمینت دندان چیست/Dental-laminate-for-smokers-3.jpg" alt="انجام لمینت برای افراد سیگاری" />

انجام لمینت برای افراد سیگاری

کدام نوع لمینت برای افراد سیگاری مناسب است؟

لمینت ها معمولا به دو دسته ی ونیر لمینت (نوع لمینت سرامیکی) و ونیر کامپوزیت تقسیم می شوند که هر دو نوع نسبت به دود دخانیات و سیگار، حساسیت های خاص خودشان را دارند. اما با این اوصاف، ونیر لمینت به نسبت ونیرهای کامپوزیتی، حساسیت های کمتری نسبت به رنگ انواع غذا و نوشیدنی دارند و خیلی دیر رنگ می گیرند. این موضوع به این معناست که تغییر رنگ ونیرهای سرامیکی در مقابله با دود دخانیاتی مانند سیگار بسیار کم است. اما چون برای نصب این ونیرها، تراشی بر روی دندان ایجاد نمی شود، نیکوتینی که در دود سیگار وجود دارد، پیوند بین ونیرهای سرامیکی و مینای دندان را از بین می برد و همین موضوع باعث می شود که عمر لمنیت سرامیکی بر روی دندان های شما خیلی کوتاه باشد و زود بیفتد.

اما بر خلاف ونیرهای سرامیکی، ونیرهای کامپوزیتی خاصیت رنگ پذیری بالاتری در مرور زمان دارند و مصرف دخانیات ممکن است که این حساسیت به رنگ را شدید تر نماید. ولی مقاومت این نوع ونیرها در برابر نیکوتین موجود در دود سیگار بالاتر بوده و عمر و ماندگاری کامپوزیت ها بر روی دندان نیز بیشتر خواهد بود. در کنار این مقاومت بالای ونیر کامپوزیت، این موضوع را هم اضافه کنید که رنگ پذیری این مواد با استفاده از مواد جدید قابل جبران است. پس بهترین انتخاب نوع لمینت برای افراد سیگاری، ونیر کامپوزیت خواهد بود.

لمینت مناسب افراد سیگاری

لمینت مناسب افراد سیگاری

گارد نایت و تاثیر آن بر کنترل اثرات دخانیات بر لمینت

با این توضیحات متوجه شدیم که ونیر کامپوزیت ها نوعی از لمینت ها هستند که با وجود آن ها می توان سیگار کشید. اما دقت کنید که این ونیرها مقاومت دندان های شما را ندارند و بعد از مدتی حتی ممکن است دندان ها زیر ونیر کامپوزیت نیز خودشان درگیر پوسیدگی شدید شوند و یا حتی بیفتند. بنابراین پیشنهاد می شود که اگر سیگار می کشید، از انجام این طرح درمان پرهزینه تا حد امکان، خودداری کنید. اما اگر برای انجام این کار تاکید دارید و شرایط به گونه ای است که حتما باید کار لمینت را برای دندان هایتان انجام دهید، از پزشک متخصص بخواهید که بعد از انجام پروسه ی لمینت بر روی دندان هایتان با توجه به تشخیص خودش، گارد نایت را برایتان تجویز کند. گارد نایت یک محافظ شیشه ای و بی رنگ ژله ای است. این محافظ مانند یک گارد بر روی دندان های شما قرار میگیرد تا از برخورد مستقیم دود و نیکوتین با دندان هایتان جلوگیری کند. این موضوع می تواند تا حد زیادی، آسیب های ناشی از کشیدن سیگار بعد از لمینت دندان را کنترل نماید.

عمر مفید لمینت برای افراد عادی حدودا هشت سال است که این محدوده ی زمانی برای افرادی که سیگار می کشند و یا به دخانیات اعتیاد دارند، تقریبا نصف می شود. پس آگاه باشید که عوارض و هزینه های مالی ناشی از کشیدن سیگار بعد از کاشت لمینت برای افراد سیگاری، بسیار زیاد خواهد بود. چرا که دود سیگار می تواند زمینه را برای ایجاد انواع بیماری های لثه و عفونت های دندانی نیز فراهم کند. پس سعی کنید تا جایی که امکان دارد، کشیدن سیگار را از استایل زندگی خود حذف نمایید تا زندگی سالم تر و با کیفیت تری را تجربه کنید.

لمینت دندان برای افراد سیگاری

لمینت دندان برای افراد سیگاری

تاریخ انتشار : 31 شهریور 1400 نویسنده : تعداد نظرات : 0 دسته بندی : وبلاگ,سرویس ها,لمینت دندان,

ارسال نظر

شماره همراه شما منتشر نمی شود.
نظر حاوی تبلیغ یا توهین تایید نمی‌شود.
برای اطلاع از پاسخ نظر خود، شماره همراه واقعی خود را درج کنید.



پزشکان ما در تلویزیون

رزرو وقت

شما می توانید بدون مراجعه به مطلب به صورت کاملا آنلاین نوبت خود را رزرو کنید. کافی است فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما نوبت شما را رزرو کنند.

رزرو وقت رایگان

رزرو وقت

انتخاب بخش مربوطه

نام و نام خانوادگی

شماره تماس

انتخاب بازه تاریخ از

انتخاب بازه تاریخ تا