5 راه تضمینی برای افزایش ماندگاری کامپوزیت دندان!!

آخرین بروزرسانی : 17 آذر 1400

یکی از بهترین راه ها برای زیبایی دندان ها کامپوزیت کردن است. کامپوزیت دندان از جمله روش های کم هزینه برای زیبایی لبخند و دندان ها به شمار می رود اما متاسفانه طول عمر این روش دائمی نبوده و حتی ممکن است خیلی زودتر از زمان مقرر از بین برود. بسیاری از افرادی که دندان های خود را کامپوزیت می کنند تصور می کنند که با انجام این روش درمانی تا ابد دندان هایی زیبا خواهند داشت و حتی ممکن است روش های مراقبتی که پیش از این برای دندان های خود انجام می داده اند را ادامه ندهند، به این صورت هر روزه مشکلات بیشتری برای دندان های خود ایجاد کرده و علاوه بر اینکه روکش های کامپوزیتی خود را از بین می برند آسیب های جبران ناپذیری به خودِ دندان وارد می کنند.

ماندگاری کامپوزیت دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد که ما در این مقاله قرار است به بررسی آن ها بپردازیم پس اگر شما نیز به دنبال روش های تضمینی افزایش عمر کامپوزیت دندان خود هستید با ادامه ی این مقاله همراه باشید.

مراقبت بعد از انجام کامپوزیت دندان

مراقبت بعد از انجام کامپوزیت دندان بسیار مهم است

بررسی راه های واقعی افزایش ماندگاری کامپوزیت دندان:

1. کمک گرفتن از دندانپزشکی حاذق و متخصص: بسیاری از افراد فکر می کنند ماندگاری و افزایش طول عمر کامپوزیت ها تنها به نوع مارک آن ها وابسته است درحالی که روش اجرا و انجام کامپوزیت بر روی دندان ها بسیار مهم بوده و تاثیر مستقیم در طول عمر آن خواهد داشت. به یاد داشته باشید کمک گرفتن از دندانپزشکی حاذق که تجربه ی زیادی در این امر دارد بسیار مهم است و می تواند نتایج بهتری برای بیمار داشته باشد.

2. دندان های خود را مسواک کنید: کامپوزیت دندان تنها یک روکش زیبا بر روی دندان های اصلی است که در اثر عدم مراقبت افراد کاملا از بین می رود؛ پس حتما روزانه دو تا سه بار دندان های خود را با خمیر دندان و مسواک مناسب شست شو کرده و به صورت مستمر از نخ دندان استفاده کنید تا کامپوزیت ها همیشه سالم و تمیز بمانند.

3. رژیم غذایی خود را تغییر دهید: خوردن مواد غذایی رنگ داری مانند قهوه و نوشابه و ... می تواند در تغییر رنگ کامپوزیت ها موثر باشد؛ همچنین خوردن مواد غذایی سفتی چون آجیل ها در کاهش عمر کامپوزیت دندان تاثیر داشته و باعث از بین رفتن آن ها می شود؛ پس تا جای ممکن از این نوع مواد غذایی دوری کنید و یا در صورت مصرف آن ها بلافاصله بعد از اتمام نوشیدنی یا غذای دیگر دندان های خود را مسواک کرده تا اثر بدی بر کامپوزیت ها باقی نماند.

4. از عادات منفی دوری کنید: مصرف دخانیاتی مانند سیگار یا انواع تنباکو که موجب زرد شدن دندان ها شده همچنین کامپوزیت دندان هایتان را به راحتی از بین برده و موجب آسیب رسیدن به آن ها می شود؛ یکی از مهم ترین عوامل ماندگاری کامپوزیت ها عدم مصرف دخانیات است پس حتما این مورد را نیز رعایت کنید.

5. هر شش ماه یکبار کامپوزیت های خود را ترمیم کنید: صیقل دادن کامپوزیت دندان در هر شش ماه یکبار بسیار مهم است و تاثیر مهمی بر طول عمر آن دارد.

طول عمر کامپوزیت دندان بیشتر است یا لمینت دندان؟

کامپوزیت ها از رزین های معمولی ساخته می شوند اما لمینت از سرامیک بسیار سختی تولید شده که استحکام بسیار زیادی دارد. با وجود اینکه قیمت کامپوزیت از لمینت بسیار کمتر بوده و افراد بیشتری در طبقات مختلف اجتماعی شرایط انجام آن را دارند؛ اما پیشنهاد اول ما به افراد برای ترمیم دندان هایشان لمینت است زیرا لمینت دندان طول عمر بسیار بالایی داشته و به مراقبت کمتری نسبت به کامپوزیت ها نیاز دارد. این مزیت بسیار بزرگی است زیرا با انجام لمینت می توانید بیش از ده سال از آن ها استفاده کنید این درحالی است که کامپوزیت ها در بیشترین حالت 7 تا 8 سال ماندگاری دارند!!! البته باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که لمینت دندان هم مانند کامپوزیت به مراقبت و رعایت بهداشت دهانی نیاز دارد و برتری لمینت نسبت به کامپوزیت تنها زمانی اتفاق می افتد که بیماران تمام مراقبت ها و نکات لازم را رعایت کنند.

کامپوزیت دندان روشی بسیار موثر برای زیبایی

کامپوزیت دندان روشی بسیار موثر برای زیبایی بیشتر شما است.

آیا روکش کامپوزیت می تواند به دندان های اصلی آسیب بزند؟

همه ی کسانی که به فکر انجام کامپوزیت دندان هستند این نگرانی را دارند که شاید ایجاد یک روکش سرامیکی بر روی دندان ها موجب ضرر رساندن به آن ها شود؛ اما باید بدانید این روش هیچ مشکلی برای دندان های اصلی ایجاد نکرده و حتی هر زمانی که شما بخواهید می توانید کامپوزیت ها را از روی دندان های اصلی تان بردارید.

سخن آخر

ما در این مقاله تلاش کردیم به بررسی مهم ترین و بهترین راهکار های ماندگاری کامپوزیت دندان بپردازیم شما خوانندگان عزیز نیز می توانید با انجام این روش های درمانی طول عمر کامپوزیت های خود را افزایش دهید همچنین کلینیک دندانپزشکی مبین در خدمتتان است تا با ارائه ی بهترین خدمات دندان پزشکی به شما در جهت سلامت دنداهایتان قدم های بزرگی بردارد.

تاریخ انتشار : 17 آذر 1400 نویسنده : تعداد نظرات : 0 دسته بندی : وبلاگ,سرویس ها,ترمیم دندان,

ارسال نظر

شماره همراه شما منتشر نمی شود.
نظر حاوی تبلیغ یا توهین تایید نمی‌شود.
برای اطلاع از پاسخ نظر خود، شماره همراه واقعی خود را درج کنید.



پزشکان ما در تلویزیون

رزرو وقت

شما می توانید بدون مراجعه به مطلب به صورت کاملا آنلاین نوبت خود را رزرو کنید. کافی است فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما نوبت شما را رزرو کنند.

رزرو وقت رایگان

رزرو وقت

انتخاب بخش مربوطه

نام و نام خانوادگی

شماره تماس

انتخاب بازه تاریخ از

انتخاب بازه تاریخ تا