انواع روش‌های زیبایی دندان

آخرین بروزرسانی : 28 تیر 1400

هدف از نگارش این محتوا آشنایی شما با زیبایی دندان و روش های زیبایی دندان است. بدون شک همه می دانید که امروزه علم دندانپزشکی بسیار مهم تر از دهه های گذشته شده است چرا که دندان های سالم و لبخند زیبا برای تمام افراد چه زن و چه مرد و در هر بازه ی سنی مهم می باشد. به همین دلیل در دنیای امروزی که تمام مردم متمدن زیستن را می پسندند دندانپزشکی زیبایی از اهمیت خاصی برخوردار است. توجه مردم به این موضوع سبب شد که علم دندانپزشکی هم روز به روز پیشرفت کند و هر روزه تکنیک جدیدی برای زیبایی دندان عرضه کند و لذا در حال حاضر علم دندانپزشکی راه های زیادی برای زیباتر شدن دندان های شما معرفی می کند.

اگر در دهه های اخیر از زیبایی دندان حرف می زدید مطمئنا تمام افراد بدون تردید به یاد ارتودنسی می افتادند و این راه را بهترین راه برای زیباتر شدن دندان ها می دانستند. اما امروزه با پیشرفت علم دندانپزشکی روش های زیباترشدن دندان ها هم متنوع شد و علاوه بر ارتودنسی روش های دیگری هم برای زیباتر شدن دندان ها و داشتن یک لبخند زیبا وجود دارد که ما سعی می کنیم در ادامه ی مطلب بهترین روش های زیبایی دندان را به شما معرفی کنیم.

معرفی روش های زیبایی دندان

معرفی روش های زیبایی دندان

انواع روش های زیبایی دندان

مطمئنا هر شخصی پس از مدتی خصوصا با افزایش سن نیازمند تکنیک های دندانپزشکی برای ترمیم و زیبا کردن دندان هایش می شود. چرا که هر چه سن انسان بیشتر شود مینای دندان او ضعیف می شود و رنگ آن تیره تر می شود. این مشکلات هم به دلیل افزایش سن و هم مصرف مواد غذایی و سیگار و سایر دخانیات و یا حتی مصرف انواع ادویه ها به وجود می ﺁیند. به هر حال حتی اگر این چنین مشکلاتی هم نداشتید انواع روش های زیبایی دندان به شما کمک می کند تا مشکلاتی چون لب پر شدن دندان ها و همچنین ترک خوردن آن ها و یا فاصله ای که بین دندان ها وجود دارد را برطرف کنید.

حال اگر به هر دلیلی به مطب دندانپزشکی جهت زیبا شدن دندانهای تان مراجعه کردید تمام دندانپزشکان به روز ترین روش های زیبایی را به شما معرفی می کنند که از جمله ی آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

لمینت

یکی از رایج ترین و پرطرفدارترین انواع روش های زیبایی دندان که در چند سال اخیر در سطح دنیا به سرعت معروف شد لمینت دندان است. در این روش با استفاده از لمینت ها که پوسته های شیشه ای محکم و ظریفی هستند سطح دندان ها را پوشش می دهند. از مهم ترین ویژگی ها و مزایای لمینت ها این است که نه تنها سبب سفیدی دندان ها می شوند بلکه سایر ایرادهای دندان اعم از بدفرمی و فاصله بین دندان ها و ترک خوردگی آن ها را هم رفع می کند. علاوه بر این قابلیت جرم گیری از دیگر مزایای لمینت ها می باشد. لمینت ها شامل دو نوع سرامیکی و کامپوزیتی می باشند.

روش زیبایی دندان

روش زیبایی دندان

بلیچینگ

از دیگر روش هایی که سبب سفید و زیباتر شدن دندان ها می شود بلیچینگ دندان است. در این روش با استفاده از مواد شیمیایی که خاصیت سفیدکنندگی دارند همچون پراکسید هیدروژن و پراکسید کاربامید، زردی و کدری دندان ها را از بین می برند و دندان ها سفید می شوند. فرآیند بلیچینگ به این صورت است که ابتدا این مواد شیمیایی روی دندان ها قرار داده می شود و سپس با استفاده از لیزر یا انرژی حرارتی لک و زردی های دندان ها را از بین می برند. از مهم ترین قابلیت ها و مزایای بلیچینگ این است که می توان این روش را هم در خانه و هم در مطب ها به کار برد.

تفاوت بلیچینگ در منزل و مطب این است که در مطب زمان کمتری صرف می شود و تمام زمان لازم برای این کار 30 تا 90 دقیقه است که این فرآیند با ژل مخصوص انجام می شود. اما اگر بخواهید این فرآیند را در منزل انجام دهید باید ژل مخصوص را از پزشک بگیرید که غلظتش از غلظت ژل های داخل مطب کمتر است. پس این ژل را باید روی تمی بریزید که این تم توسط دندانپزشک قالب گیری و طراحی شده است. سپس هر 5 تا 20 دقیقه این مواد را روی دندان ها بگذارید. شما می توانید این کار را هر شب یا یک شب درمیان به مدت 3هفته تا 1 ماه انجام دهید. این روش زیبایی از بی خطرترین روش های زیبایی دندان است که هزینه ی آن بسیار کمتر از لمینت است.

کامپوزیت

یکی از بهترین روش های پر کردن دندان در حال حاضر کامپوزیت دندان است. از مهم ترین مزایای کامپوزیت نسبت به آمالگام این است که کامپوزیت کاملا بی خطر است و ضرری برای سلامتی ندارد. همچنین کاملا همرنگ دندان ها می باشد.

زیبایی دندان

زیبایی دندان

ایمپلنت

یکی از بهترین اما پرهزینه ترین روش های زیبایی که با استفاده از آن می توان دندان های از بین رفته را درمان کرد ایمپلنت دندان است. از مهم ترین مزایای ایمپلنت دندان این است که در این فرایند ساختار سایر دندان ها دست نخورده باقی می مانند و فقط دندان های از بین رفته جایگزین می شوند.

روش های زیبای دندان که امروزه در تمام مطب های دندانپزشکی به کار برده می شوند بسیار متنوع می باشند که معرفی تک تک آن ها در این مقال نمی گنجد اما نام سایر روش های معروف زیبایی که بسیار طرفدار هم دارند شامل ارتودنسی دندان، روکش دندان، پل دندان، ماسک دندان، لاک سفید کننده ی دندان، میناکاری دندان و جرم گیری دندان می باشد.

تاریخ انتشار : 26 تیر 1400 نویسنده : تعداد نظرات : 0 دسته بندی : وبلاگ,سرویس ها,لمینت دندان,

ارسال نظر

شماره همراه شما منتشر نمی شود.
نظر حاوی تبلیغ یا توهین تایید نمی‌شود.
برای اطلاع از پاسخ نظر خود، شماره همراه واقعی خود را درج کنید.



پزشکان ما در تلویزیون

رزرو وقت

شما می توانید بدون مراجعه به مطلب به صورت کاملا آنلاین نوبت خود را رزرو کنید. کافی است فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما نوبت شما را رزرو کنند.

رزرو وقت رایگان

رزرو وقت

انتخاب بخش مربوطه

نام و نام خانوادگی

شماره تماس

انتخاب بازه تاریخ از

انتخاب بازه تاریخ تا