بعد از انجام ایمپلنت دندان چه مراقبت هایی لازم است؟

آخرین بروزرسانی : 11 بهمن 1400

جراحی ایمپلنت دندان که اولین مرحله انجام ایمپلنت می باشد، در این مرحله از جراحی فیکسچری از جنس تیتانیوم و یا زیرکونیوم در استخوان فک بیمار قرار می گیرد و چون این عمل نیاز به جوش خوردن بین فیکسچر استخوان های لثه را دارد، مسلما حساسیت های خاص خودش را دارد و نیازمند مراقبت هایی می باشد که در ادامه مقاله به توضیح آن ها و مراقبت های پس از انجام جراحی ایمپلنت دندان خواهیم پرداخت.

مراقبت های پس از انجام جراحی ایمپلنت دندان

1. چنانچه پس از جراحی ایمپلنت دندان، دکتر دندان پزشک شما از گاز استریل استفاده کرده است، می بایست گاز استریل را با فشاری ملایم حداقل تا نیم ساعت پس از جراحی در محل جراحی ایمپلنت دندان نگه دارید تا خون ریزی تان متوقف شود و اگر پس از برداشتن گاز ، مجددا خون ریزی داشته باشید می توانید از گاز استریل دیگری در محل جراحی استفاده کنید.

2. به مدت یک روز پس از انجام ایمپلنت دندان از نوشیدن، نوشیدنی ها با نی خودداری نمایید.

3. به مدت بیست و چهار ساعت پس از استعمال دخانیات خودداری کنید.

4. از نوشیدن الکل و یا نوشیدنی های حاوی الکل، خودداری کنید.

5. از نوشیدن، نوشیدنی های گاز دار مانند انواع نوشابه و یا دلستر و ... خودداری کنید.

6. از خوردن مایعات داغ خودداری کنید.

7. در روز جراحی ایمپلنت دندان می توانید از خوراکی هایی نظیر سوپ، آب میوه طبیعی، بستنی و ... استفاده کنید.

8. شستشوی دهان با محلول دهان شویه کلر هگزیدین می بایست از روز جراحی و به مدت یک هفته پس از جراحی، علی الخصوص در دو روز اول پس از جراحی صورت گیرد. توجه داشته باشید که محلول های دهان شویه معمولی که برای استفاده های روزانه انجام فروخته می شوند، برای این کار مناسب نیستند و اگر به این محلول دسترسی نداشته باشید می توانید از محلول آب و نمک استفاده کنید.

9. همچنین برای ضد عفونی محل بخیه ایمپلنت دندان می توانید از ژل های ضد عفونی کننده مخصوص استفاده کنید و پس از هر بار استفاده از دهان شویه نیز، از این ژل استفاده کنید.

10. استفاده از مسکن ایبوپروفن، در صورتی که به این مسکن حساسیت دارید و یا نباید آن را مصرف کنید می توانید از دندان پزشکتان بخواهید تا مسکن دیگری را برای رفع درد شما تجویز کند.

11. در طول یک روز پس از انجام جراحی ایمپلنت دندان می بایست موضع جراحی را با کمپرس سرد، سرد نگه دارید تا تورم و التهاب شما کاهش پیدا کند.

12. از انجام فعالیت های بدنی شدید که باعث می شود تا فشار خون شما بالا رود پرهیز کنید.

13. به هیچ عنوان بخیه هایتان را دستکاری نکنید و در نگهداری از آن ها نهایت دقت را داشته باشید.

مراقبت بعد از انجام ایمپلنت دندان

مراقبت بعد از انجام ایمپلنت دندان 

آیا ایمپلنت دندان به ترمیم احتیاج دارد؟

چنانچه شما با مشکلی نظیر لق شدگی و یا شل شدگی ایمپلنت دندان هایتان روبرو شده اید، می بایست هر چه سریع تر به یک مرکز دندان پزشکی مراجعه کنید و جهت حل کردن این مشکل اقدام کنید. این درست است که نود و نه درصد عمل های ایمپلنت دندان به صورت کاملا موفق انجام می شوند، اما نباید احتمال شل شدگی و یا لق شدگی آن ها را در نظر نگیریم.

اما شاید برای شما سوال باشد که به چه علت ممکن است ایمپلنت دندان شل شود؟

پیچ تیتانیوم هنگامی که درون استخوان فک قرار می گیرد، پس از چند ماه استخوان های فک به صورت کامل اطراف این پیچ را می گیرند و این فیکسچر را همانند ریشه دندان طبیعی محکمم درون خود نگه می دارد، حال چنانچه این عمل. استخوان سازی با مشکل روبرو شود و استخوان فک نتواند فیکسچر ایمپلنت را درون خودش نگه دارد، شما احساس شل شدگی دندان مد نظر را خواهید داشت. چنانچه شما به سرعت متوجه این مشکل شوید و به سرعت برای درمان آن اقدم کنید، شاید دیگر نیاز به تراش مجدد استخوان نداشته باشید.

شل شدن ایمپلنت دندان

شل شدن ایمپلنت دندان

مزایای این روش نسبت به روش های دیگر کاشت دندان

1. یکی از مهم ترین مزیت های این دندان ها این می باشد که بسیار به دندان های طبیعی افراد شباهت دارند و همین امر سبب می شود تا باعث زیبایی خاصی در افراد گردند.

2. مزیت دیگری که برای این نوع روش درمانی می توان نام برد، محکم بودن آن ها می باشد و این استحکام به دلیل این می باشد که پایه ایمپلنت دندان درون استخوان فک جوش می خورد.

3. ایمپلنت دندان به دلیل آن که جای دندان های از دست رفته شما را پر می کند، باعث تغییر در گفتار شما می گردد و موجب می شود تا صدای شما واضح تر و رسا تر به گوش اطرافیان برسد.

4. جای خالی دندان های جلویی شما باعث می شود تا احساس اعتماد به نفس تان کاهش یابد و ایمپلنت دندان این اعتماد به نفس از دست رفته را برای شما جبران خواهد کرد.

همچنین شما می توانید برای مطالعه بیشتر در خصوص انواع کامپوزیت دندان، لمینت دندان، دندان پزشکی کودکان، ارتودنسی دندان و ... به دیگر مقالات ما مراجعه کنید.

تاریخ انتشار : 11 بهمن 1400 نویسنده : تعداد نظرات : 0 دسته بندی : وبلاگ,سرویس ها,ایمپلنت,

ارسال نظر

شماره همراه شما منتشر نمی شود.
نظر حاوی تبلیغ یا توهین تایید نمی‌شود.
برای اطلاع از پاسخ نظر خود، شماره همراه واقعی خود را درج کنید.



پزشکان ما در تلویزیون

رزرو وقت

شما می توانید بدون مراجعه به مطلب به صورت کاملا آنلاین نوبت خود را رزرو کنید. کافی است فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما نوبت شما را رزرو کنند.

رزرو وقت رایگان

رزرو وقت

انتخاب بخش مربوطه

نام و نام خانوادگی

شماره تماس

انتخاب بازه تاریخ از

انتخاب بازه تاریخ تا