مزایا بلیچینگ دندان

آخرین بروزرسانی : 7 آذر 1399
  1. مزایا بلیچینگ دندان کدامند؟

امروزه استفاده از بلیچینگ دندان یکی از راه هایی است که می تواند در رسیدن به لبخندی زیبا تاثیر گذار باشد. این روش یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای سفید کردن دندان های زرد می باشد که امروزه بیش از روش های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به این که برای انجام بلیچینگ از روش های مختلفی می توان استفاده کرد بنابراین می توان گفت مزایا بلیچینگ دندان طیف گسترده ای را به خود اختصاص می دهد. در رابطه با مزایا بلیچینگ دندان می توان به موارد زیر اشاره کرد.

1_ بدون درد بودن بلیچینگ

معمولا روش انجام بلیچینگ دندان به گونه ای می باشد که بیمار هیچ گونه دردی را در ناحیه دهان و دندان خود احساس نکرده و این کار در راحت ترین حالت ممکن بدون کوچکترین آسیبی به دهان، دندان و لثه انجام می گیرد.

2_ سریع بودن بلیچینگ

معمولا این روش را در گروه روش های سریع برای سفید کردن دندان دسته بندی می کنند. البته با توجه به این که بلیچینگ دندان با روش های مختلفی انجام پذیر می باشد می توان گفت این مورد قاعده کلی در رابطه با بلیچینگ دندان نمی باشد چرا که بلیچینگ با لیزر در زمانی کمتر از 10 دقیقه انجام می گیرد و این در حالی است که در بلیچینگ خانگی این زمان تا چند روز طول می کشد.

3_ بی خطر و مطمئن بودن

یکی از مزایا بلیچینگ دندان بی خطر بودن این روش می باشد. در صورتی که به مرکزی تخصصی مراجعه کنید و این کار توسط پزشکی متخصص انجام گیرد هیچ گونه خطری برای شما به وجود نخواهد آمد و نگرانی در این رابطه وجود نخواهد داشت.

4_ قیمت مناسب

یکی از مسائل مهم در انتخاب روش های سفید کردن دندان ها قیمت آن می باشد. یکی از مزایا بلیچینگ دندان که باعث شده است افراد زیادی به استفاده از این روش روی بیاورند قیمت مناسب آن نسبت به روش های دیگر می باشد به طوری که این روش را می توان ارزان ترین روش سفیدی دندان معرفی کرد.

سفیدی دندان ها از مزایا بلیچینگ دندان

سفیدی دندان ها از مزایا بلیچینگ دندان

5_ عدم ایجاد تغییرات در ساختار دندان ها

در روش بلیچینگ دندان نیازی به تراش مینای دندان نیست و در واقع تغییرات خاصی در ساختار دندان ها اتفاق نمی افتد که این موضوع می تواند به عنوان مزیت برتر این روش شناخته شود. در روش های مشابه با ایجاد تغییرات در روی مینای دندان ممکن است دندان ها دچار پوسیدگی، فرسایش، عفونت دندان و ... شوند که این مشکلات در بلیچینگ دندان دیده نمی شود.

6_ افزایش اعتماد به نفس

یکی از مزایا بلیچینگ دندان افزایش اعتماد به نفس در افراد می باشد. هنگامی که دندان های شما سفید باشد و هیچ گونه لکه زرد و ناخوشایندی بر روی آن وجود نداشته باشد با خیالی آسوده می توانید لبخند بزنید و این موضوع به تنهایی می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس شما شود.

آیا مزایا بلیچینگ دندان در روش های مختلف متفاوت خواهد بود؟

همان طور که گفته شد برای بلیچینگ دندان از روش های متفاوتی می توان استفاده کرد که هر یک از این روش ها در جایگاه خود از مزیت هایی برخوردار می باشند. به طور کلی مزایا بلیچینگ دندان در روش های مختلف تفاوت چشم گیری با یکدیگر ندارند و فقط ممکن است برخی از روش ها نسبت به روش های دیگر مزایای بیشتری داشته باشند. برای مثال در رابطه با بلیچینگ دندان با لیزر می توان گفت که در این روش سفیدی دندان ها در حداقل زمان ممکن اتفاق می افتد و میزان سفیدی دندان ها در این روش بیشتر از روش بلیچینگ معمولی یا بلیچینگ در منزل می باشد. به همین دلیل می توان گفت مزایا این روش بیشتر می باشد.

در مثالی دیگر می توان گفت بلیچینگ دندان در منزل هزینه ی پایین تری نسبت به روش های دیگر دارد و این موضوع مزیت برتر این روش را نشان می دهد. هم چنین در این روش نیازی به رفت و آمد به مطب پزشک وجود ندارد و از لحاظ وقت و هزینه می توان شاهد صرفه جویی بود. بنابراین برای این که بتوانید به انتخابی مناسب دست یابید بهتر است مزایا هر مورد را به طور جداگانه مورد بررسی قرار دهید و متناسب با نیاز خود دست به انتخاب بزنید.

مزایا بلیچینگ دندان

مزایا بلیچینگ دندان

تاثیر مراقبت های بعد از بلیچینگ بر افزایش مزایا بلیچینگ دندان

گاهی افراد این تصور را دارند که بعد از انجام بلیچینگ دندان کار سفیدی دندان ها به پایان رسیده است و با خیالی آسوده می توانند از دندان های سفید خود لذت ببرند. در پاسخ باید گفت که چنین تصوری غلط می باشد و انجام بلیچینگ، تازه شروع کار شما می باشد. مراقبت هایی که بعد از انجام بلیچینگ دندان انجام می گیرد می تواند به افزایش مزایا بلیچینگ دندان کمک کند. برای مثال توجه به اصول بهداشتی دهان و دندان می تواند باعث افزایش طول عمر بلیچینگ دندان شود. در مثالی دیگر می توان گفت پرهیز از برخی موارد مانند سیگار می تواند تاثیر بسزایی در ماندگاری بلیچینگ دندان داشته باشد.

داشتن رژیم غذایی مناسب و استفاده نکردن از موادی مانند چای، نسکافه و امثال آن ها می تواند در افزایش مزایا بلیچینگ دندان تاثیر گذار باشد. در صورتی که هر یک از این مواد غذایی را استفاده کردید بلافاصله دندان های خود را شستشو دهید تا رنگدانه های آن از بین رفته و باعث تغییر رنگ دندان های شما نشود. به این ترتیب می توان به اهمیت مراقبت های بعد از انجام بلیچینگ دندان پی برد و از این طریق مزایای آن را افزایش داد.

برای انجام بلیچینگ دندان به کلینیک دندانپزشکی مبین  و  به بهترین دندانپزشکی در غرب تهران مراجعه کنید.

مزایا بلیچینگ دندان و روش های مختلف آن

مزایا بلیچینگ دندان و روش های مختلف آن

 

بیشتر بخوانید:

انواع بلیچینگ دندان

عوارض بلیچینگ دندان بر سلامتی دندان ها

ده حقیقت که هرکس باید راجع به بلیچینگ بداند

 

تاریخ انتشار : 5 آذر 1399 نویسنده : تعداد نظرات : 0 دسته بندی : وبلاگ,بلیچینگ دندان,

ارسال نظر

شماره همراه شما منتشر نمی شود.
نظر حاوی تبلیغ یا توهین تایید نمی‌شود.
برای اطلاع از پاسخ نظر خود، شماره همراه واقعی خود را درج کنید.



پزشکان ما در تلویزیون

رزرو وقت

شما می توانید بدون مراجعه به مطلب به صورت کاملا آنلاین نوبت خود را رزرو کنید. کافی است فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما نوبت شما را رزرو کنند.

رزرو وقت رایگان

رزرو وقت

انتخاب بخش مربوطه

نام و نام خانوادگی

شماره تماس

انتخاب بازه تاریخ از

انتخاب بازه تاریخ تا