همه چیز درباره ی مراحل کامپوزیت دندان

آخرین بروزرسانی : 3 شهریور 1400

مراحل کامپوزیت دندان، یکی از دغدغه های تمامی افرادی است که به کامپوزیت کردن دندان های خود فکر می کنند. این موضوع که آیا مراحل کامپوزیت دندان دردآور است یا خیر و آیا اصلا این مراحل نیاز به مدت زمان زیاد دارد یا نه و ... همگی مواردی هستند که درباره ی مراحل کامپوزیت دندان مطرح می شود.

همان طور که می دانید، کامپوزیت دندان یکی از راه های زیبا سازی لبخند و ترمیم دندان می باشد. معمولا تمامی افراد از انواع کامپوزیت ها برای منظم و درخشان تر نشان دادن دندان هایشان استفاده می کنند. کامپوزیت دندان یکی از روش هایی است که خیلی زود جایگاه خود را بین مردم در سطح دنیا پیدا کرده است. روزانه افراد زیادی برای انجام کامپوزیت دندان های شان به دندان پزشکی ها مراجعه می کنند و این کار به یکی از مهم ترین نمونه کارهای دندان پزشکان تبدیل شده است. در واقع می توان گفت که کامپوزیت دندان یکی از مقرون به صرفه ترین راه حل هایی است که افراد برای زیباتر شدن لبخندهایشان از آن ها استفاده می نمایند.

نکته ی جالب درباره ی مراحل کامپوزیت دندان این است که خیلی از افراد برای کم کردن هزینه هایشان، تنها یک سری از دندان های جلو را کامپوزیت می کنند و از کامپوزیت کردن مابقی دندان ها منصرف می شوند. در ادامه درباره ی مراحل کامپوزیت کردن و غیره مسائل مربوط به کامپوزیت بیشتر برایتان توضیح خواهیم داد. پیشنهاد می کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با هم بیشتر درباره ی کامپوزیت ها بدانیم :

مراحل کامپوزیت دندان

مراحل کامپوزیت دندان

گام به گام با مراحل کامپوزیت دندان

انتخاب رنگ کامپوزیت : این مرحله یکی از مهم ترین مرحله ها در انجام کامپوزیت است. در واقع شما در این مرحله انتخاب می کنید که کامپوزیتی که قرار است بر روی دندان های شما قرار بگیرد چه رنگی باشد. اکثر افراد تمایل دارند که رنگ کامپوزیت انتخابی شان تقریبا شبیه رنگ دندان شان اما مدل شفاف تر و تمیزتر و کمی روشن تر آن باشد. برای انتخاب این کار در مرحله ی اول متخصص مربوطه چند نمونه از کارهای نزدیک به رنگ دندان هایتان را کنار دندان تان قرار می دهد تا ببیند که کدام رنگ برای کامپوزیت دندان تان مناسب تر است.

تمیز کردن دندان ها : یکی از مهم ترین پیش نیازها برای انجام کامپوزیت دندان، داشتن یک دندان تمیز و بدون جرم و پلاک است. بنابراین ابتدا دندان پزشک سعی می کند که تمامی جرم ها و پلاک های روی دندان تان تمیز کند و از بین ببرد و سپس برای انجام کامپوزیت اقدام نماید.

متخلخل کردن سطح دندان با اسید: حالا مرحله ی اصلی از مراحل کامپوزیت دندان آغاز می شود. در ین مرحله از یک ژل برای متخلخل کردن سطح دندان هایتان استفاده می کنند که این ژل حاوی سی الی چهل درصد اسید فولیک می باشد. این ژل باید پانزده ثانیه بر روی دندان هایتان باقی بماند و سپس برداشته شود و بعد از آن سطح دندان ها آماده ی قرار دادن کامپوزیت است.

کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان

گذاشتن کامپوزیت بر روی دندان : حالا ماده ی کامپوزیتی بر روی دندان ها قرار داده می شود. این ماده که شبیه به پلاستیک مایع است توسط یک اپلیکاتور آرام آرام بر روی دندان قرار می گیرد و باید به اندازه ی یک لایه ی نازک باشد. سپس نوری با یک طول موج مشخص بر روی مواد تابانده می شود که این نور کاتالیزور را در ماده ی کامپوزیت فعال می نماید.

ترمیم و گذاشتن لایه ای ماده کامپوزیتی دندان : حالا که روشک اولیه از کامپوزیت دندان بر روی دندان قرار داده شده، نوبت به لایه های بعدی می رسد که کم کم بر روی دندان قرار داده می شوند تا به حجم دلخواه برسد. این لایه ها با یکدیگر متصل می شوند . پزشک این کار را به دقت و آرام انجام می دهد تا حجم ایجاد شده در تمامی قسمت ها یکسان باشد.

فرم‌دهی کامپوزیت : پس از اینکه گذاشتن لایه ها به اتمام رسید و حجم مورد نظر دندان پزشک به دست آمد. بار دیگر نوردهی به مدت چهل ثانیه بر روی مواد کامپوزیتی آغاز می شود. هر یک از این لایه ها که بر روی دندان قرار می گیرند معمولا نهایتا دو میلی متر هستند که اگر قرار باشد بیشتر و کمتر باشد، توسط متخصص تراشیده و یا اضافه می شود. پس از اینکه تمامی این مراحل انجام شد. پزشک شکل نهایی را بررسی می کند و در صورت نیاز، فرم دهی کامپوزیت ها را آغاز می نماید.

انجام کامپوزیت دندان هایتان

انجام کامپوزیت دندان هایتان

نهایتا چیزی که درباره ی مراحل کامپوزیت دندان بسیار مهم است، درست انجام دادن آن و بالا بودن کیفیت موادی است که از آن ها برای انجام دادن کامپوزیت استفاده شده است. یادتان باشد که حتما از یک مجموعه ی کاربلد و حرفه ای برای انجام کامپوزیت دندان هایتان استفاده نمایید. چرا که تنها در این صورت است که زمان و پولتان به هدر نمی رود.

تاریخ انتشار : 3 شهریور 1400 نویسنده : تعداد نظرات : 0 دسته بندی : وبلاگ,سرویس ها,ترمیم دندان,

ارسال نظر

شماره همراه شما منتشر نمی شود.
نظر حاوی تبلیغ یا توهین تایید نمی‌شود.
برای اطلاع از پاسخ نظر خود، شماره همراه واقعی خود را درج کنید.



پزشکان ما در تلویزیون

رزرو وقت

شما می توانید بدون مراجعه به مطلب به صورت کاملا آنلاین نوبت خود را رزرو کنید. کافی است فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما نوبت شما را رزرو کنند.

رزرو وقت رایگان

رزرو وقت

انتخاب بخش مربوطه

نام و نام خانوادگی

شماره تماس

انتخاب بازه تاریخ از

انتخاب بازه تاریخ تا