آیا لمینت دندان موجب پوسیدگی دندان می شود؟

آخرین بروزرسانی : 4 آبان 1401

نگاهی به لمینت دندان

لمینت دندان دقیقا مانند روکش است. لمینت از یک ماده بسیار نازک ساخته شده است و زمانی که روی دندان قرار می گیرد، ظاهر زیبایی به آن می بخشد. روکش لمینت از جنس سرامیکی، قسمت زیادی از دندان را در بر می گیرد و می پوشاند. به همین خاطر کمتر درگیر پوسیدگی می شود. اما فرد باید حتما بهداشت دهان و دندان را رعایت کند. در ادامه به مهم ترین مزیت های لمینت دندان می پردازیم.

برای اینکه لمینت دچار پوسیدگی نشود باید حتما بهداشت دهان و دندان را رعایت نمایید

برای اینکه لمینت دچار پوسیدگی نشود باید حتما بهداشت دهان و دندان را رعایت نمایید

لمینت دندان چه مزیت هایی دارد؟

همانطور که گفته شد لمینت دندان یکی از بهترین راه ها برای زیباتر نشان دادن دندان های شما می باشد. لمینت دارای مزیت های بسیار زیادی می باشد. زمانی که این پوسته های کاربردی و نازک روی دندان های شما قرار می گیرند، تمام لکه ها محو می شوند. به یاد داشته باشید اگر درمان هایی مانند بلیچینگ دندان برای اصلاح دندان های شما موثر نباشد، دندانپزشک لمینت را پیشنهاد می دهد.

بهتر است بدانید مهم ترین مزیت های لمینت دندان عبارتند از:

- زمانی که دندان ها شکسته و فرسوده شده اند، لمینت دندان می تواند به خوبی این نقص ها را بپوشاند.

- با لمینت فاصله میان دندان ها به خوبی رفع می شود.

- گاهی اوقات استفاده کردن از فلوراید و دارو موجب می شود که دندان ها تغییر رنگ پیدا کنند و لکه های عمیقی روی دندان ها ایجاد شود. در این زمان باید حتما از لمینت استفاده کنید. زیرا لمینت می تواند به خوبی این مشکل را برطرف نماید

- همانطور که گفته شد دندان های نامنظم و نامرتب به کمک لمینت صاف و یکدست می شوند.

تفاوت بین ونیز و لمینت دندان

لازم به ذکر است بدانید ونیر با لمینت دندان تفاوت های جزئی دارد. لمینت یک ماده نازک است که روی دندان ها گذاشته می شود. اما ونیرها پوسته هایی هستند که رنگ آنها مشابه دندان است. ونیر و لمینت باعث ترمیم دندان های آسیب دیده می شوند.

ونیر و لمینت باعث ترمیم دندان های آسیب دیده می شوند

ونیر و لمینت باعث ترمیم دندان های آسیب دیده می شوند

برای جلوگیری از پوسیده شدن باید چه کنیم؟

زمانی که شما از لمینت دندان استفاده می کنید، دندان هایتان کمتر درگیر پوسیدگی دندان می شوند. اما حتما باید از دندان های خود مراقبت نمایید. در ادامه به مهم ترین مراقبت های بهداشتی دهان و دندان می پردازیم:

- در سال حدود دو بار و به صورت منظم به دندانپزشکی مراجعه کنید. دندانپزشک می تواند به راحتی نقص های دندان شما را برطرف کند. علاوه بر این او مطمئن خواهد شد که روکش لمینت شما در شرایط خوبی قرار دارد یا خیر؟

- در روز باید دو بار مسواک بزنید. مسواکی را انتخاب کنید که نرم باشد. اگر مسواک زبر و سفت باشد می تواند به لمینت آسیب وارد کند و خراشیده شود.

- استفاده از نخ دندان را به هیچ عنوان نباید فراموش کنید. نخ دندان از بیماری لثه تا حد زیادی جلوگیری می کند.

بهتر است بدانید نخ دندان از بیماری لثه جلوگیری می کند

بهتر است بدانید نخ دندان از بیماری لثه جلوگیری می کند

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای لمینت نیستند؟

لازم به ذکر است بدانید لمینت دندان برای کسانی که درگیر بیماری لثه و پوسیدگی دندان هستند، مناسب نیست. همچنین کسانی که مینای دندان ضعیف تری دارند نباید دندان های خود را لمینت کنند. به یاد داشته باشید کسانی که دندان های خود را بیش از حد به یکدیگر می فشارند، به هیچ عنوان کاندیدای مناسبی برای لمینت نیستند. این کار موجب می شود تا به دندان هایشان فشار و آسیب زیادی وارد شود.

چه عواملی موجب می شود تا لمینت دندان صدمه ببیند؟

به یاد داشته باشید گاهی لمینت دندان به علت برخی از حساسیت ها درگیر آسیب می شود. به همین خاطر بهتر است بعضی از عادت های نادرست را رها کنید. عادت هایی مانند جویدن ناخن، کشیدن سیگار موجب می شود که به لمینت شما صدمه وارد شود. برخی از اوقات دندانپزشکان به علت مشکلات دهانی لمینت ها را جدا می کنند و دوباره آن را نصب می کنند. رعایت بهداشت دهان و دندان سبب می شود تا لمینت شما درگیر پوسیدگی نشود. مصرف موادخوراکی مانند نوشابه را به حداقل برسانید. زیرا نوشابه فسفریک اسید دارد و این ماده به لمینت ها آسیب جدی وارد می کند. اگر شما به تازگی لمینت کرده اید، باید حتما در هنگام مصرف مایعات از نی استفاده نمایید.

اگر به تازگی دندان های خود را لمینت کرده اید، برای نوشیدن مایعات حتما از نی استفاده کنید

اگر به تازگی دندان های خود را لمینت کرده اید، برای نوشیدن مایعات حتما از نی استفاده کنید

توجه داشته باشید بایستی حتما از لمینت دندان در برابر تمام نیروهای قوی محافظت نمایید. زیرا زمانی که به لمینت های شما آسیب وارد می شود، کاملا از کار می افتند. افرادی که ورزش های تماسی و سنگین انجام می دهند، باید از محافظ دهان استفاده نمایند. همانطور که گفته شد لمینت هایی که شما استفاده می کنید، گاهی در اثر ورزش های سنگین و یا دندان قروچه درگیر آسیب می شوند. به همین خاطر باید هر چه سریع تر به منظور درمان این مشکل به دندانپزشکی مراجعه نمایید. به یاد داشته باشید از مصرف غذاهای سفت نیز باید پرهیز کنید. جویدن یخ می تواند به آسانی لمینت شما را بشکند. به همین خاطر به هیچ عنوان نباید با دندان هایتان مواد خوراکی مانند یخ، پسته و بادام را بشکنید.

تاریخ انتشار : 4 آبان 1401 نویسنده : تعداد نظرات : 0 دسته بندی : وبلاگ,سرویس ها,لمینت دندان,

ارسال نظر

شماره همراه شما منتشر نمی شود.
نظر حاوی تبلیغ یا توهین تایید نمی‌شود.
برای اطلاع از پاسخ نظر خود، شماره همراه واقعی خود را درج کنید.



پزشکان ما در تلویزیون

رزرو وقت

شما می توانید بدون مراجعه به مطلب به صورت کاملا آنلاین نوبت خود را رزرو کنید. کافی است فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما نوبت شما را رزرو کنند.

رزرو وقت رایگان

رزرو وقت

انتخاب بخش مربوطه

نام و نام خانوادگی

شماره تماس

انتخاب بازه تاریخ از

انتخاب بازه تاریخ تا