تاثیر ایمپلنت دندان بر جوانی صورت

آخرین بروزرسانی : 30 مهر 1401

کاشت ایمپلنت دندان و تاثیر آن در جوانی چهره

کاشت ایمپلنت دندان در زیبایی و جوانی چهره تاثیر بسیار زیادی دارد. ایمپلنت می تواند اعتماد به نفس را به فرد هدیه دهد. برای اینکه بی دندانی درمان شود، درمان های زیادی وجود دارد. ولی ایمپلنت جزو درمان های همیشگی و دائمی به شمار می رود. بهتر است بدانید پایه ایمپلنت در درون استخوان فک قرار می گیرد. پس از آن باید تاج روی آن قرار بگیرد.

کاشت ایمپلنت در زیبایی و جوانی چهره تاثیر بسیار زیادی دارد

کاشت ایمپلنت در زیبایی و جوانی چهره تاثیر بسیار زیادی دارد

کاشت ایمپلنت دندان در 98 درصد مواقع موفقیت آمیز می باشد. همانطور که گفته شد ایمپلنت می تواند تاثیر فراوانی در جوانی صورت داشته باشد. بهتر است بدانید استخوان های فک وظیفه حفاظت از دندان ها را بر عهده دارند. زمانی که هیچ گونه دندانی در استخوان وجود نداشته باشد، با گذشت زمان استخوان ها تحلیل می روند. پس از آن صورت بسیار فشرده و کوچک می شود و به علت اینکه دندانی در دهان وجود ندارد، بخش زیرین صورت به شدت چروک می شود.

لازم به ذکر است بدانید بی دندانی موجب می شود که فاصله عمودی اکلوژن در صورت شما تغییر پیدا کند و صورت شما فشرده و کوچک شود. از دست رفتن دندان ها باعث کاهش ارتفاع صورت می شود. برای اینکه از بی دندانی جلوگیری کنید، حتما بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید و اگر دندان پوسیده ای دارید، باید درمان را آغاز کنید.

استخوان های فک چه زمانی پشتیبانی خود را آغاز می کنند؟

زمانی که ایمپلنت دندان گذاشته می شود، استخوان های فک می توانند پشتیبانی خود را شروع کنند. یکی از مزیت های مهم ایمپلنت حفاظت از استخوان های فک می باشد. ایمپلنت می تواند به ثبات استخوان ها نیز کمک فراوانی می کند. در حقیقت شما باید بدانید ایمپلنت شباهت زیادی با دندان های طبیعی شما دارد.

هنگامی که کاشت ایمپلنت انجام می شود، استخوان های فک پشتیبانی خود را شروع می کنند

هنگامی که کاشت ایمپلنت انجام می شود، استخوان های فک پشتیبانی خود را شروع می کنند

کاشت ایمپلنت چگونه انجام می شود؟

قبل از اینکه کاشت ایمپلنت دندان را انجام دهید، باید نزد دندانپزشکی بروید که ماهر باشد. به منظور موفقیت آمیز بودن ایمپلنت باید حتما تمام مراحل زیر با دقت بسیار زیادی انجام شود:

ایمپلنت دندان متشکل از سه قسمت می باشد:

1- یک پایه فلزی که از جنس تیتانیوم است که شبیه پیچ می باشد. پایه فلزی درون استخوان فک قرار می گیرد و می تواند به راحتی جایگزین مناسبی برای ریشه دندان شود.

2- بخش دوم اباتمنت می باشد که می تواند به پایه فلزی وصل شود. در حقیقت اباتمنت یک اتصال دهنده است که می تواند پایه فلزی را به تاج دندان وصل کند.

3 - بخش سوم تاج دندان است. تاج دندان دقیقا به دندان طبیعی شباهت دارد و به طور معمول از پرسلن و سرامیک ایجاد شده است.

کاشت ایمپلنت دندان چه مزیت هایی دارد؟

یکی از مهم ترین مزیت های ایمپلنت دندان این است که دندان های شما طبیعی و زیبا به نظر می رسند. تاج هایی که معمولا به مینای دندان شباهت دارند از لحاظ رنگ و شکل با یکدیگر ست هستند و لبخندی زیبا را به فرد هدیه می دهند.

از دیگر مزایای ایمپلنت می توان موارد زیر را نام برد:

- ایمپلنت ها معمولا مراقبت آسانی دارند. شما می تونید در روز دو بار مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید. با رعایت بهداشت می توانید به راحتی از ایمپلنت خود مراقبت نمایید.

- ایمپلنت ها طول عمر بسیار بالایی نسبت به پروتز دندان دارند. معمولا ایمپلنت ها بالای 20 سال عمر می کنند.

- بهتر است بدانید ایمپلنت به طور کامل در فک متصل می شوند. به همین علت بیمار می تواند غذاهای ترد و سالم مانند آجیل، گوشت و سبزیجات را با خیال راحت نوش جان کند.

مهم ترین مزیت ایمپلنت این است که دندان های شما طبیعی و زیبا به نظر می رسند

مهم ترین مزیت ایمپلنت این است که دندان های شما طبیعی و زیبا به نظر می رسند

آیا ایمپلنت دندان در بهبود ساختار چهره نیز تاثیر می گذارد؟

ایمپلنت دندان می تواند در بهبود ساختار چهره تاثیر بگذارد. بهتر است بدانید دندان هایی که شکسته و از دست رفته اند بر ساختار چهره تاثیر بسیار زیادی می گذارند. زمانی که فرد هیچ دندانی نداشته باشد، ممکن است خط عمیقی کنار لب هایش ایجاد شود. با ایمپلنت تعادل و تقارن در صورت فرد ایجاد می شود و در نتیجه صورت فرد جوان تر دیده می شود. در ادامه به مهم ترین نکاتی که ایمپلنت می تواند در ساختار چهره ایجاد کند می پردازیم:

- کاشت ایمپلنت دندان موجب می شود تا به دندان فرد آسیب کمتری وارد شود. زمانی که دندان های فرد درگیر ترک خوردگی و شکستگی می شود، خروج ریشه کانال اتفاق می افتد. ایمپلنت می تواند از جابجایی دندان ها جلوگیری کند و باعث شود فشار روی دندان ها به حداقل برسد.

با گذر زمان بدن با کاشت ایمپلنت سازگار می شود

با گذر زمان بدن با کاشت ایمپلنت سازگار می شود

- به مرور زمان بدن می تواند با کاشت ایمپلنت دندان سازگار شود. استخوان های اطراف دهان متراکم تر و قوی تر می شوند. پس از آن ساختار صورت فرد بهبود می یابد.

- ایمپلنت ها می توانند به راحتی دندان ها و فک را متناسب و در یک تراز با یکدیگر قرار دهند. این مسئله موجب می شود تا صورت فرد جوان تر دیده شود.

- ایمپلنت ها انقباض استخوان فک را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهند. این موضوع موجب می شود تا صورت فرد شاداب تر و جوان تر دیده شود.

تاریخ انتشار : 30 مهر 1401 نویسنده : تعداد نظرات : 0 دسته بندی : وبلاگ,سرویس ها,ایمپلنت,

ارسال نظر

شماره همراه شما منتشر نمی شود.
نظر حاوی تبلیغ یا توهین تایید نمی‌شود.
برای اطلاع از پاسخ نظر خود، شماره همراه واقعی خود را درج کنید.



پزشکان ما در تلویزیون

رزرو وقت

شما می توانید بدون مراجعه به مطلب به صورت کاملا آنلاین نوبت خود را رزرو کنید. کافی است فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما نوبت شما را رزرو کنند.

رزرو وقت رایگان

رزرو وقت

انتخاب بخش مربوطه

نام و نام خانوادگی

شماره تماس

انتخاب بازه تاریخ از

انتخاب بازه تاریخ تا