متخصص ایمپلنت کیست؟

آخرین بروزرسانی : 28 فروردین 1401

متخصص ایمپلنت پزشکی است که علاوه بر دوره های عمومی دندان پزشکی، سال های معینی را در زمینه ی گرفتن تخصص جراحی فک و کاشت دندان، گذرانده است. البته که تمام پزشکانی که دوره های دندان پزشکی عمومی را سپری کرده اند هم می توانند کار ایمپلنت و ترمیم دندان را انجام دهند. اما اگر فک شما دچار مشکلات جدی باشد، معمولا خود این دندان پزشک های عمومی نیز شما را به یک متخصص ایمپلنت و جراح فک معرفی می نمایند.

یک متخصص ایمپلنت طی سه الی چهار سالی که برای گرفتن تخصص مورد نظر خود اقدام کرده، یاد گرفته که چگونه انواع جراحی های پیچیده و کاشت های پیچیده ی دندان را برای مراجعین خود انجام دهد. این افراد با توجه به دانش و تجربه ای که دارند، می تواند یک طرح درمان موفقیت آمیز را در ارتباط با ایمپلنت دندان های شما، اجرا نمایند. در ادامه برایتان از ویژگی های و خصوصیات یک متخصص ایمپلنت خوب خواهیم گفت. پیشنهاد می کنیم که برای آشنایی با این موارد، تا انتهای مقاله ما را همراهی نمایید :

متخصص ایمپلنت

متخصص ایمپلنت

ویژگی های یک متخصص ایمپلنت خوب چیست؟

همان ابتدای محتوا نیز به این موضوع اشاره کردیم که وجه تمایز یک متخصص ایمپلنت با یک دندانپزشک معمولی، دوره ای است که برای گذراندن تخصص طی می شود. اما حقیقتا نمی توانیم اظهار کنیم که هر فردی که دوره های گرفتن تخصص در دانشگاه های مختلف را گذرانده و تخصص خود را گرفته، یک متخصص ایمپلنت خوب است. برای اینکه شما مطمئن شوید که به سراغ متخصص حرفه ای و کاربلدی رفته اید، بهتر است ابتدا درباره ی عملکرد متخصص تحقیق کنید و نظرات مختلف مراجعین او را با توجه به نتایج درمان هایی که انجام داده، پرسیده و بسنجید. در واقع تحقیق درباره ی سابقه ی متخصص و یا هر پزشکی، به نوعی به بیمار آرامش خاطر می دهد تا با خیالی آسوده تر برای درمان اقدام کند.

مورد بعدی که می تواند یکی از خصوصیات و در واقع الزامات یک متخصص ایمپلنت خوب باشد، استفاده از دستگاه ها و تجهیزات دندانپزشکی پیشرفته و بروز است. علم دندان پزشکی روز به روز در حال پیشرفت است. پزشکی می تواند خودش را همیشه در اوج نگه دارد و موفقیت آمیز عمل کند که دانش خود را نیز مطابق با دانش روز دنیا، آپدیت نگه دارد. استفاده از دستگاه های قدیمی و از کار افتاده، تحت هیچ شرایطی نمی تواند نشانه ی خوبی برای عملکرد یک دکتر و اهمیت دادن او به کارش باشد. به عنوان مثال در زمینه ی ایمپلنت، ایمپلنت های دیجیتال یکی از بروز ترین و دقیق ترین روش های ایمپلنت دندان در کل دنیا هستند.

مورد سومی که می تواند خوب بودن و معتبر بودن یک متخصص ایمپلنت را تایید کند این است این متخصص در کدام دانشگاه درس خوانده. طبیعی است که دانشگاه های معتبر منبع موثق تری برای کسب دانش پزشکی هستند. همچنین این دانشگاه ها نسبت به سوادآموزی دانشجوی خود، سختگیری های بیشتری دارند و از این رو، متخصصان با سوادتری را به جامعه تحویل می دهند. البته علاوه بر موارد دانشگاهی، خیلی از پزشکان و متخصصان هستند که تنها به مدرک و دانش خود اکتفا نمی کنند و برای گذراندن دوره های تخصص آزاد نیز مشتاقند. طبیعتا سطح علمی این دسته از متخصصان به نسبت سایر آن ها، بسیار بالاتر است.

ویژگی متخصص ایمپلنت

ویژگی متخصص ایمپلنت

چرا باید از یک متخصص ایمپلنت کمک بگیریم؟

ببینید؛ به عنوان یک طرح درمان در دندان پزشکی، ایمپلنت دندان می تواند عوارض زیادی را با خود به همراه داشته باشد. عفونت های بعد از ایمپلنت، در آمدن و یا شکسته شدن ایمپلنت، دردهای بعد از جراحی و کیفیت ایمپلنت های استفاده شده و غیره، همگی می توانند از عوارض ایمپلنت دندان باشند که به صورت شدید و یا ضعیف خودشان را نشان می دهند. برای اینکه شما سلامت تان به خطر نیفتد و تمام هزینه ای که کردید تلف نشود، طبیعتا نیاز دارید که از یک متخصص حرفه ای و کاربلد برای این کار کمک بگیرید.

خودتان هم میدانید که ایمپلنت دندان یک درمان تقریبا گران محسوب می شود. علاوه بر گران بودن این طرح درمان، برای انجام دادن آن باید یک جراحی بر روی فک و استخوان فک انجام شود. کمی کاهلی و عدم تمرکز بر روی روال انجام کار، می تواند به سلامت شما ضربه بزند و مشکلات جبران ناپذیری را به وجود آورد. پس دقت کنید که حتما از یک متخصص خوب و کاربلد برای این کار استفاده کنید.

یادتان باشد که یک متخصص ایمپلنت علاوه بر بررسی دندانی که به درمان احتیاج دارد، شرایط کل دهان و دندان شما را بررسی می کند. همچنین یک متخصص کاربلد بدون اینکه به سینوس ها، استخوان فک و سایر دندان های شما آسیب برساند، به بهترین نحو ممکن کارش را انجام می دهد. در نهایت شما با مراجعه به یک متخصص ایمپلنت می توانید در یک شرایط کاملا استریلیزه و با کمک مجهزترین دستگاه های دندان پزشکی، کار درمان خود را انجام دهید.

متخصص ایمپلنت دندان

متخصص ایمپلنت دندان

تاریخ انتشار : 22 فروردین 1401 نویسنده : تعداد نظرات : 0 دسته بندی : وبلاگ,سرویس ها,ایمپلنت,

ارسال نظر

شماره همراه شما منتشر نمی شود.
نظر حاوی تبلیغ یا توهین تایید نمی‌شود.
برای اطلاع از پاسخ نظر خود، شماره همراه واقعی خود را درج کنید.



پزشکان ما در تلویزیون

رزرو وقت

شما می توانید بدون مراجعه به مطلب به صورت کاملا آنلاین نوبت خود را رزرو کنید. کافی است فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما نوبت شما را رزرو کنند.

رزرو وقت رایگان

رزرو وقت

انتخاب بخش مربوطه

نام و نام خانوادگی

شماره تماس

انتخاب بازه تاریخ از

انتخاب بازه تاریخ تا