مقایسه دقیق ایمپلنت دندان و دندان مصنوعی متحرک

آخرین بروزرسانی : 6 بهمن 1400

ایمپلنت دندان روشی است جهت جبران دندان های از دست رفته شما، چنان چه شما تعدادی از دندان هایتان را از دست داده اید و این امر موجب اختلال در عملکرد جویدن و بلع شما شده است و در زیبایی چهره شما تاثیر گذاشته است، پیشنهاد ما به شما استفاده از ایمپلنت دندان است.

ایمپلنت شامل چه بخش هایی می باشد؟

ایمپلنت دندان که از 3 بخش تشکیل می شود می تواند جایگزینی مناسب برای دندان های از دست رفته شما باشد.

بخش اولیه ایمپلنت دندان یک پایه یا فیکسچر از جنس تیتانیوم است که این عنصر برای بدن انسان هیچ گونه مشکلی ایجاد نمی کند و کاملا سازگار با بدن می باشد، البته همیشه استثنا وجود دارد، برای افرادی که به تیتانیوم حساسیت دارند و یا مایل به استفاده از این عنصر نمی باشند، پایه هایی ساخته شده که از جنس عنصر زیرکونیوم ساخته شده اند.

بخش دوم ایمپلنت دندان، یک بخش میانی می باشد که موجب می شود تا فیکسچر به قسمت روکش متصل گردد.

بخش سوم، روکش سرامیکی است که در آزمایشگاه ساخته می شود و توسط دندان پزشک بر روی دندان های شما نصب می گردد و جایگزین دندان از دست رفته شما می گردد.

پیش از این بسیاری از افراد که دندان هایشان را به هر علتی از دست داده بودند و قادر به استفاده از ایمپلنت دندان نبوده اند، از دندان های مصنوعی متحرک استفاده می کردند.

در حال حاضر دندان پزشکان از دو نوع ایمپلنت استفاده میکنند. ایمپلنت های ساب پریوستیال و اندوستیال.

ایمپلنت اندوستیال: به انواع ایمپلنت هایی گفته می شود که درون استخوان فک قرار می گیرند.

ایمپلنت ساب‌پریوستیال: به ایمپلنت هایی اطلاق می گردد که زیر بافت لثه و روی استخوان های آرواره قرار می گیرند، این نوع ایمپلنت استحکام کمتری به نسبت ایمپلنت های اندوستیال دارد.

بررسی تفاوت دندان مصنوعی و ایمپلنت دندان

1. ایمپلنت ها ثابت هستند و درون فک شما فیکس می شوند ولی دندان های مصنوعی به علت آن که متحرک هستند می توانند از دهان شما خارج شوند، به این علت مورد پسند همگان قرار نمی گیرند.

2. دندان های مصنوعی به علت آن که هنگام غذا خوردن فشار زیادی را بر روی لثه ها وارد می کنند به مرور زمان باعث تحلیل رفتن فک و لثه ها می شوند. اما هنگامی که شما از ایمپلنت استفاده می کنید به دلیل آن که فیکسچر های ایمپلنت درون فک شما جوش خورده است، با این مشکل روبرو نخواهید شد.

3. ایمپلنت دندان زیبایی بیشتری نسبت به دندان های مصنوعی دارد و باعث زیبا شدن دهان شما می شود، ولی دندان های مصنوعی چنین زیبایی را ندارند.

4. ایمپلنت هزینه بیشتری نسبت به دندان های مصنوعی دارد، چنان چه هزینه برای شما مهم است، می توانید از دندان های مصنوعی به جای ایمپلنت استفاده کنید.

تفاوت ایمپلنت دندان و دندان مصنوعی متحرک

نکات قابل توجه در خصوص دندان مصنوعی

• توجه داشته باشید که هم دندان های مصنوعی و هم ایمپلنت دندان، هر دو نیاز به مراقبت دارند در غیر این صورت سطح آن ها را جرم خواهد گرفت.

• همچنین توجه داشته باشید که دندان های مصنوعی برای تمامی افراد که دندان های خود را از دست داده اند قابل اجراست اما ایمپلنت دندان فقط برای افرادی قابل اجراست که لثه هایی سالم و محکم داشته باشند تا بتواند فیکسچر ایمپلنت را نگه دارد.

• اگر شما تعدادی از دندان هایتان را از دست داده اید و این امر باعث شده تا اعتماد به نفس شما کاهش پیدا کند، می توانید با استفاده از یکی از این دو روش، اعتماد به نفس از دست رفته تان را مجددا به دست آورید و داشتن لبخندی زیبا را تجربه کنید.

چه افرادی نمی توانند ایمپلنت دندان انجام دهند؟

• افرادی که تحت درمان با رادیو تراپی و یا شیمی درمانی قرار گرفته اند.

• افرادی که دچار پوکی استخوان هستند، مگر در مواردی خاص که بتوان پیوند استخوان انجام داد.

• افرادی که دچار عفونت و یا التهاب لثه می باشند.

• افرادی که به صورتی افراطی سیگار مصرف می کنند.

• افرادی که از دارو های حاوی فسفات استفاده می کنند.

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان

مدت زمان این جراحی چقدر طول می کشد؟

این جراحی که معمولا با بی حسی موضعی انجام می شود، مدت زمانش بستگی به این دارد که شما چه تعداد دندان را می خواهید نصب کنید، همچنین اگر فک و لثه شما شرایط خوبی نداشته باشند این جراحی زمان بیشتری خواهد برد.

عوارض انجام ایمپلنت دندان

1. این جراحی ممکن است عوارضی همچون درد و تورم داشته باشد که با مصرف مسکن این درد از بین خواهد رفت.

2. این جراحی ممکن است باعث بی حسی، خون ریزی و یا سوزن سوزن شدن در محل انجام ایمپلنت گردد.

3. احساس بی حسی دائمی که البته این مورد بسیار نادر است و اکثر بی حسی های این چنینی پس از شش ماه از بین خواهند رفت.

همچنین شما می توانید برای مطالعه بیشتر در خصوص دندان پزشکی کودکان، لمینت دندان و کامپوزیت دندان به مقالات دیگر ما مراجعه کنید.

تاریخ انتشار : 6 بهمن 1400 نویسنده : تعداد نظرات : 0 دسته بندی : وبلاگ,سرویس ها,ایمپلنت,

ارسال نظر

شماره همراه شما منتشر نمی شود.
نظر حاوی تبلیغ یا توهین تایید نمی‌شود.
برای اطلاع از پاسخ نظر خود، شماره همراه واقعی خود را درج کنید.



پزشکان ما در تلویزیون

رزرو وقت

شما می توانید بدون مراجعه به مطلب به صورت کاملا آنلاین نوبت خود را رزرو کنید. کافی است فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما نوبت شما را رزرو کنند.

رزرو وقت رایگان

رزرو وقت

انتخاب بخش مربوطه

نام و نام خانوادگی

شماره تماس

انتخاب بازه تاریخ از

انتخاب بازه تاریخ تا