چه عواملی روی کیفیت و دوام کامپوزیت دندان تاثیر می گذارند؟

آخرین بروزرسانی : 27 تیر 1401

دوام و کیفیت کامپوزیت یکی از مهم ترین دغدغه افرادی محسوب می شود که می خواهند از این روش استفاده کنند. شما می توانید با مراقبت های دقیق و اصولی طول عمر و کیفیت کامپوزیت را تضمین نمایید. ما در این نوشتار قصد داریم درباره کیفیت و دوام کامپوزیت دندان توضیحاتی ارائه دهیم.

دوام و کیفیت کامپوزیت دندان

عوامل فراوانی در طول عمر و دوام کامپوزیت دندان تاثیر دارند. دوام کامپوزیت به عوامل فراوانی وابسته است که رعایت کردن این موارد می تواند روی کامپوزیت اثر بگذارد. شما باید سعی کنید از بعضی عادات نادرست مثل دندان قروچه کردن، رژیم های غذایی غلط و ناخن جویدن پرهیز کنید. برای انجام کامپوزیت حتما به متخصص ماهر مراجعه کنید زیرا باید مراقبت های لازم انجام شود.

خوب است بدانید دوام کامپوزیت دندان مانند دیگر شیوه های جراحی زیبایی یک درمان همیشگی می باشد و به مراقبت نیاز دارد.

دوام کامپوزیت مانند دیگر شیوه های جراحی زیبایی یک درمان همیشگی می باشد

دوام کامپوزیت مانند دیگر شیوه های جراحی زیبایی یک درمان همیشگی می باشد

چه عواملی دوام کامپوزیت دندان را افزایش می دهد؟

- برای اینکه طول عمر کامپوزیت دندان را افزایش دهید باید حتما به بهداشت دهان و دندان خود اهمیت دهید.

- اگر بعد از درمان و انجام کامپوزیت دندان نسبت به سردی، گرمی و غذاهای سفت حساسیت پیدا کردید اصلا نگران نباشید. زیرا به مرور زمان این مشکل برطرف می شود.

- از مصرف سیگار پرهیز کنید زیرا برای تمام شیوه های جراحی مضر می باشد.

- برای اینکه کیفیت و ماندگاری کامپوزیت را افزایش دهید از مصرف غذاهای رنگی و سفت اجتناب کنید. شما باید رژیم غذایی با کیفیتی داشته باشید. سعی کنید از مواد اسیدی و شیرین پرهیز کنید زیرا این مواد طول عمر کامپوزیت را کاهش می دهند.

- سعی کنید از نخ دندان استفاده کنید. زیرا استفاده از نخ دندان موجب می شود پوسیدگی دندان هایتان کاهش یابد. در ضمن کامپوزیت ها به هیچ عنوان تغییر رنگ نمی دهند و در دندان ها حفره ایجاد نمی شود.

- سعی کنید از نوشیدنی های رنگی مثل قهوه پرهیز کنید. زیرا باعث تغییر رنگ دندان ها می شوند.

- شما باید از خمیر دندان هایی استفاده کنید که خاصیت سایندگی نداشته باشند.

مهارت و تجربه دندانپزشک نیز می تواند ماندگاری کامپوزیت را افزایش دهند. اگر دندانپزشک از شیوه های غیر اصولی و مواد بی کیفیت استفاده کند باعث خراب شدن کامپوزیت می شود. گاهی اوقات به مینای دندان ها آسیب جدی وارد می شود. امکان دارد این آسیب بسیار شدید باشد که وادار شوید دندان هایتان را بکشید. به همین خاطر برای انتخاب دندانپزشک فاکتورهای متعددی را ملاک قرار دهید و دندان هایتان را به دندانپزشک کاردان بسپارید.

برای جلوگیری از تغییر رنگ دندان ها نوشیدنی رنگی مصرف نکنید

برای جلوگیری از تغییر رنگ دندان ها نوشیدنی رنگی مصرف نکنید

چه عواملی بر کیفیت کامپوزیت تاثیرگذار می باشند؟

نخستین موردی که بر کامپوزیت دندان تاثیر می گذارد، جنس و رنگ مواد تشکیل دهنده کامپوزیت است. دندانپزشک با استفاده از شیوه های زیادی مقاومت کامپوزیت را بالا می برد. دندانپزشک باید در این کار مهارت زیادی داشته باشد. توجه داشته باشید انجام کامپوزیت نسبت به سایر روش ها راحت تر می باشد ولی قرار دادن روی مینای دندان به مهارت زیادی احتیاج دارد. زیرا اگر در جای غلطی قرار داشته باشد، لثه ها متورم می شوند. لازم به ذکر است بدانید موادی که برای کامپوزیت استفاده می شود توسط دندانپزشک ساخته می شود.

مهم ترین راه هایی که به دائمی شدن کامپوزیت کمک می کنند؟

عوامل مهمی در دوام و دائمی شدن کامپوزیت دندان موثر می باشند. همانطور که گفته شد اولین و اصلی ترین عامل در دوام کامپوزیت، مهارت و تجربه دندانپزشک می باشد. دومین عامل مراقبت از دهان و دندان می باشد. اگر شما مراقب دندان هایتان باشید روزی دو بار مسواک بزنید و دهانشویه مصرف کنید، مقاومت و دائمی شدن کامپوزیت را تضمین کرده اید. سومین عامل دندانی است که کامپوزیت روی آن به طور صحیح قرار می گیرد. هر چه میزان فشار وارد شده به دندان بیشتر باشد، احتمال آسیب پذیری و شکنندگی کامپوزیت افزایش می یابد.

اصلی ترین عامل در دوام کامپوزیت، مهارت و تجربه دندانپزشک می باشد

اصلی ترین عامل در دوام کامپوزیت، مهارت و تجربه دندانپزشک می باشد

آیا انجام کامپوزیت برای متقاضی دشوار است؟

خوب است بدانید جایگذاری کامپوزیت دندان هنگامی صورت می گیرد که دهان بیمار به طور کامل بی حس شده باشد. این شیوه درمانی اغلب اوقات دردی ندارد. اگر کمی درد داشته باشید امکان دارد بی حسی بیشتری افزوده شود. مواد بیهوشی به سمت فک و لثه تزریق می گردد. ولی دندانپزشک یک ژل بی حسی را در نواحی تزریق شده می زند تا شما به هیچ عنوان سوزن را حس نکنید. امکان دارد ابتدا کمی حس بی حالی داشته باشید، که این حس به خاطر ماده بیهوشی و نفوذ آن به درون بافت دهان می باشد. البته اگر عمق حفره دندان خیلی زیاد نباشد، کامپوزیت را بدون بیهوشی هم می توان تزریق نمود. یک مزیت مهم کامپوزیت این است که تراشیدگی در آن وجود ندارد.

چه سنی برای انجام کامپوزیت دندان مناسب است؟

کامپوزیت دندان بین مردم محبوبیت زیادی دارد و برای کسانی که می خواهند طرح لبخند خود را اصلاح کنند، مناسب می باشد. کامپوزیت هیچ گونه محدودیت سنی ندارد. خوب است بدانید این شیوه در سنین کم و پیش از بلوغ کودکان و نوجوانان به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود. در سنین کم به دلیل کامل نشدن رشد دندان ها پس از مدتی میان لثه و دندان ها فاصله به وجود می آید. به همین خاطر ظاهر دندان ها نامناسب به نظر می رسد. در مواردی که نقص ژنتیکی وجود دارد، دندان ها نامنظم دیده می شوند که شما می توانید از کامپوزیت استفاده کنید. البته به یاد داشته باشید کامپوزیت احتیاج به ترمیم دارد.

تاریخ انتشار : 27 تیر 1401 نویسنده : تعداد نظرات : 0 دسته بندی : وبلاگ,ترمیم دندان,

ارسال نظر

شماره همراه شما منتشر نمی شود.
نظر حاوی تبلیغ یا توهین تایید نمی‌شود.
برای اطلاع از پاسخ نظر خود، شماره همراه واقعی خود را درج کنید.



پزشکان ما در تلویزیون

رزرو وقت

شما می توانید بدون مراجعه به مطلب به صورت کاملا آنلاین نوبت خود را رزرو کنید. کافی است فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما نوبت شما را رزرو کنند.

رزرو وقت رایگان

رزرو وقت

انتخاب بخش مربوطه

نام و نام خانوادگی

شماره تماس

انتخاب بازه تاریخ از

انتخاب بازه تاریخ تا