کوچک کردن لثه برای انجام کامپوزیت دندان

آخرین بروزرسانی : 4 بهمن 1400

کامپوزیت دندان یکی از روش های اصلاح خط لبخند شما می باشد که دارای طرفداران بسیاری می باشد و بسیاری از افراد از این روش برای زیبا سازی دندان هایشان استفاده می کنند.

همچنین این روش به دلیل سهولت در انجام نسبت به روش های مشابه دارای محبوبیت زیادی نیز می باشد. اگر دندان های شما دارای مشکلاتی نظیر؛ ساییدگی، بد رنگی، پوسیدگی دندان، فاصله زیاد از هم و ... هستند می توانید با کامپوزیت دندان این مشکل را حل کنید.

روش های کوچک کردن لثه ها

بسیاری از افراد که برای انجام کامپوزیت دندان مراجعه می کنند دارای لثه هایی بزرگ هستند که گاها مانع از انجام کامپوزیت می شود. این افراد دارای لبخند لثه ای هستند که می بایست درمان شود. درمان این مشکل با روش های زیر امکان پذیر است:

1. تاج ممتد: این که جز زیبا ترین روش های درمانی می باشد، در طی آن دندان پزشک شما لثه های شما را تراش می دهد و سپس کامپوزیت را به دندان شما متصل می سازد.

2. ارتودنسی دندان ها: این روش به طور معمول به پنج سال زمان نیاز دارد تا لثه های شما حالت طبیعی به خود بگیرند.

3. بوتاکس: در این روش به عضلات صورت شما بوتاکس تزریق می شود تا لب شما هنگام لبخند زیاد باز نشود.

4. تغییر موقعیت لب: در این روش با انجام جراحی کوچکی بر روی لب بالایی شما، هنگام لبخند لب شما نمی تواند به سمت بالا حرکت کند.

کوچک کردن لثه برای کامپوزیت دندان

کوچک کردن لثه برای کامپوزیت دندان

آیا با داشتن کامپوزیت دندان می توان ارتودنسی انجام داد؟

شاید برای بسیاری از افراد این سوال پیش بیاید که آبا با وجود داشتن کامپوزیت می توانند از پارتودنسی دندان و یا براکت دندان استفاده کنند ؟

باید بگوییم که داشتن کامپوزیت هیچ مانعی برای انجام ارتودنسی دندان ایجاد نمی کند و در صورتی که شما دارای کامپوزیت دندان می باشید، می توانید ارتودنسی نیز انجام دهید.

ارتودنسی بر روی چنین دندان هایی به روش های ذیل صورت می گیرد:

استفاده از ارتودنسی ثابت که در پشت دندان های شما قرار می گیرند، استفاده از ارتودنسی هایی که قابل جابجایی هستند و استفاده از ارتودنسی هایی که جلوی دندان های شما نصب می شوند.

رژیم غذایی شما بعد از انجام کامپوزیت می بایست چگونه باشد؟

خوردن برخی مواد غذایی که دارای رنگ دانه های قوی می باشند، غذا هایی که سفت و سخت می باشند می توانند به کامپوزیت دندان های شما آسیب برساند، در ذیل چند مورد را بررسی خواهیم کرد:

• خوردن انواع آب نبات و شکلات های کاراملی برای دندان های شما بسیار مضر است و به کامپوزیت دندان شما آسیب خواهد رساند.

• چای سیاه، قهوه، شراب قرمز و ... به ونیر های شما چه سرامیکی باشند چه از جنس کامپوزیت باشند، آسیب خواهد رساند و باعث تغییر رنگ آن ها خواهد شد.

• سیب، یخ، تخمه، آجیل و ... از مواردی هستند که اگر در خوردن آن ها احتیاط نکنید، ممکن است به دندان های شما آسیب برسانند.

• الکل باعث آسیب رسیدن به کامپوزیت دندان های شما می گردد.

کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان

انتخاب رنگ کامپوزیت ها باید به چه شیوه ای انجام شود؟

رنگ کامپوزیت یکی از موارد بسیار مهمی می باشد که حتما می بایست در انتخاب آن دقت نمایید. چنان چه شما در انتخاب رنگ دقت نکنید، کامپوزیت دندان شما جلوه و ظاهر زیبایی نخواهد داشت.

همچنین باید دقت داشته باشید که یک رنگ خاص بر روی دندان های متفاوت، جلوه ای متفاوت خواهد داشت و رنگ دندان های شما هم در رنگ نهایی کامپوزیت ها تاثیر خواهند گذاشت.

بهتر است برای این قسمت از پزشک خود کمک بگیرید، در این مرحله پزشک شما می بایست مقداری از کامپوزیت را بر روی دندان های شما قرار دهد و بازخورد نهایی رنگ آن را بررسی کند.

ویژگی های چهره شما مانند: شکل لبخند شما، رنگ پوست شما، شکل صورت شما و ... مواردی هستند که در انتخاب رنگ کامپوزیت بسیار تاثیر گذار می باشند.

در کامپوزیت دندان ها بهتر است که رنگ انتخابی بسیار به رنگ طبیعی دندان ها نزدیک باشد تا دندان ها حالت طبیعی به خود بگیرند. دقت داشته باشید که انتخاب رنگ بسیار سفید در روش کامپوزیت دندان ممکن است دندان های شما را غیر طبیعی جلوه دهد.

اگر شما در انتخاب رنگ کامپوزیت دندان هایتان دقت کافی را نداشته باشید، پس از انجام آن دیگر راهی برای تغییر رنگ وجود نخواهد داشت، مگر اینکه مجددا بخواهید کامپوزیت دیگری را بر روی دندان هایتان قرار دهید.

فقط دندان های فک بالا به کامپوزیت احتیاج دارند؟

پاسخ به این سوال را دندان پزشک شما پس از بررسی کامل لبخند شما خواهد داد، اگر شما در دسته آن افرادی باشید که در هنگام خندیدن، دندان های فک پایین تان نیز کاملا مشهود است، بهتر است تا دندان های فک پایین تان نیز کامپوزیت شود.

همچنین شما می توانید برای مطالعه بیشتر در خصوص لمینت دندان، ایمپلنت دندان، دندان پزشکی کودکان و ... مقالات دیگر ما را نیز مطالعه نمایید.

تاریخ انتشار : 4 بهمن 1400 نویسنده : تعداد نظرات : 0 دسته بندی : وبلاگ,سرویس ها,ترمیم دندان,

ارسال نظر

شماره همراه شما منتشر نمی شود.
نظر حاوی تبلیغ یا توهین تایید نمی‌شود.
برای اطلاع از پاسخ نظر خود، شماره همراه واقعی خود را درج کنید.



پزشکان ما در تلویزیون

رزرو وقت

شما می توانید بدون مراجعه به مطلب به صورت کاملا آنلاین نوبت خود را رزرو کنید. کافی است فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما نوبت شما را رزرو کنند.

رزرو وقت رایگان

رزرو وقت

انتخاب بخش مربوطه

نام و نام خانوادگی

شماره تماس

انتخاب بازه تاریخ از

انتخاب بازه تاریخ تا