انتخاب رنگ لمینت و روکش به چه عواملی بستگی دارد؟

آخرین بروزرسانی : 8 اردیبهشت 1400

می توان گفت انتخاب رنگ لمینت و روکش یکی از مهم ترین قسمت ها زمان لمینت دندان به شمار می رود و متخصص دندانپزشکی زیبایی با توجه به تشخیص درست برای بیمار و در نظر گرفتن درخواست او، بهترین انتخاب را برای رنگ لمینت بیمار و ترمیم دندان خواهد کرد. لمینت و روکش دندان نه تنها باعث پنهان کردن تمام عیوب دندان می شود بلکه لبخند باعث می شود فرد لبخند زیبایی هم داشته باشد.

زمان انتخاب رنگ لمینت و روکش دندان به چه نکاتی باید توجه کرد؟

پوست افرادی از موارد مهم زمان انتخاب رنگ لمینت و روکش دندان به شمار می رود. برای افرادی که پوست آن ها خیلی سفید است، سفید ترین رنگ لمینت پیشنهاد می شود. زیرا داشتن پوست سفید باعث عدم نشان دادن فرق بین دندان و پوست می گردد و برای به دیده شدن و تمایز دندان با رنگ پوست، سفید ترین رنگ باید انتخاب شود.

یکی از نکاتی که زمان لمینت شدن دندان باید به آن دقت شود، کار شدن لمینت سرامیکی به صورت لایه لایه می باشد، که به طبیعی تر شدن سفیدی دندان کمک زیادی می کند. همان طور که می دانید رنگ دندان های طبیعی یکدست نمی باشد و شما در لبه دندان ها شاهد شفافیت و در میانه شاهد مات بودن دندان هستید.

توصیه می شود برای افراد دارای پوست تیره، لمینت های مطابق با رنگ پوستشان انتخاب گردد. تمایز زیاد بین پوست و دندان حتی بدون وجود بلیچینگ دندان سفیدی بیش از حد را به دنبال دارد. افرادی که پوست تیره دارند، روشن ترین رنگ دندان های واقعی برایشان مناسب است و سفیدی بیش از حد رنگ لمینت باعث مصنوعی شدن دندان هایشان خواهد گردید.

انتخاب رنگ لمینت و روکش

انتخاب رنگ لمینت و روکش

یکی دیگر از مواردی که به انتخاب رنگ لمینت و روکش دندان کمک می کند، سفیدی چشم ها می باشد. دقت داشته باشید که رنگ لمینت نباید از سفیدی چشم هایتان، سفید تر باشد، زیرا باعث می شود در نهایت لبخندی غیر طبیعی داشته باشید.

امکان تغییر رنگ روکش دندان بعد از چند سال وجود دارد؟

اگر فردی از دندان های خود مراقبت های لازم را انجام دهد، امکان تغییر رنگ روکش ها تقریبا صفر خواهد بود. اما اگر بعد از مدت زمانی شاهد تغییر رنگ روکش ها شده اید و یا شاهد تفاوت رنگ روکش یا دیگر دندان ها شدید، به احتمال زیاد دلیل آن تیره و لکه دار شدن دندان های کناری می باشد.

البته امکان تغییر رنگ دندان ها در صورت رعایت نکردن هر گونه نکات بهداشتی وجود دارد. یکی از دلایل شایع تیره شدن روکش ها، تحلیل لثه ها می باشد .

بزاق اسیدی دهان هم می تواند یکی دیگر از دلایل تغییر رنگ روکش ها باشد. در روش هایی از جنس ایمکس شاهد خاکستری شدن روکش دندان در افرادی که بزاق دهانشان پی اچ اسیدی دارد، خواهید بود. که حتما باید جنس روکش خود را در چنین مواقعی عوض کنند.

عصب کشی هم باعث تغییر رنگ دندان ها می شود. برای جلوگیری از احتمال هرگونه از دلایل تغییر رنگ هایی که ذکر شده است، بهتر است به متخصص های معتبر و شناخته شده ای که در این حوزه تبحر بالایی دارند، مراجعه کنید تا با اعتماد کامل درمان خود را پیگیری نمایید.

رنگ لمینت و روکش

رنگ لمینت و روکش

چه عواملی باعث افزایش دوام لمینت دندان ها می شود؟

قابلیت انطباق و سازگاری: این مورد یکی از موضوعات شخصی به شمار می رود و بدین معنی باشد که تا چه اندازه می توان با ماده مورد نظر کار کرد تا شاهد نتیجه مورد قبول و دلخواه بود.

انقباض: میران انقباضی که در زمان آماده سازی اتفاق می افتد، یکی از عوامل محدود کننده کارایی بلند مدت لمینت دندان به شمار می رود. آب بندی مرزی در لبه دندان ها با انقباض ماده پر کننده از بین می رود و در نتیجه احتمال رنگ گرفتگی لبه ها افزایش پیدا می کند.

مقاومت در مقابل فشار: همان استحکام فشاری می باشد که باعث مقاومت بالا در مقابل شکستن یک ماده تحت فشار می شود. این ویژگی در زمان ترمیم دندان های عقبی کاربرد زیادی دارد و از موارد با اهمیت محسوب می شود.

قابلیت سیال بودن: بدین معنی می باشد که ماده پر کننده می تواند هم در قالب دندان و هم در محدوده پالپ دندان مورد نظر از حالت سیال بسیار خوبی برخوردار باشد.

شفافیت: شفافیت زمان به وجود می آید که بعد از پایان ترمیم، مات کننده مورد استفاده قرار گیرد تا ترمیم شبیه به دندان های طبیعی فرد گردد. البته انتخاب ماده ترمیم کننده بستگی به جنبه زیبا شناسی و همچنین محل قرار گیری ماده در دهان فرد مورد نظر دارد.

انتخاب رنگ لمینت و روکش دندان مناسب به چه صورت است؟

انتخاب رنگ لمینت و روکش دندان یکی از تصمیم های مهم و بزرگ زندگی هر فردی می تواند باشد. برای اطمینان از انتخاب، یک دندان پزشک زیبایی بهترین فرد کمک کننده در این زمینه می تواند باشد. البته برنامه درمانی که یک متخصص برای فرد در نظر می گیرد به اهداف او و رنگ فعلی دندان هایش بستگی دارد.

انتخاب رنگ لمینت و روکش مناسب

انتخاب رنگ لمینت و روکش مناسب

تاریخ انتشار : 8 اردیبهشت 1400 نویسنده : تعداد نظرات : 0 دسته بندی : وبلاگ,سرویس ها,لمینت دندان,

ارسال نظر

شماره همراه شما منتشر نمی شود.
نظر حاوی تبلیغ یا توهین تایید نمی‌شود.
برای اطلاع از پاسخ نظر خود، شماره همراه واقعی خود را درج کنید.



پزشکان ما در تلویزیون

رزرو وقت

شما می توانید بدون مراجعه به مطلب به صورت کاملا آنلاین نوبت خود را رزرو کنید. کافی است فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما نوبت شما را رزرو کنند.

رزرو وقت رایگان

رزرو وقت

انتخاب بخش مربوطه

نام و نام خانوادگی

شماره تماس

انتخاب بازه تاریخ از

انتخاب بازه تاریخ تا