دلایل افتادن لمینت دندان چیست؟

آخرین بروزرسانی : 1 اسفند 1400

افتادن لمینت دندان نیز یکی از اتفاقاتی است که می تواند برای لمینت دندان های شما اتفاق بیفتد. خودتان می دانید که لمینت کردن دندان ها یکی از راه هایی است که به واسطه ی اجرای آن، شما دندان های زیبا تر و لبخند دلنشین تری خواهید داشت. خیلی از افراد گمان می کنند که زیبایی ناشی از لمینت کردن دندان ها تا همیشه با آن هاست اما اصلا این طور نیست و لمینت دندان نیز مانند سایر روش های ترمیم دندان ، می تواند دچار آسیب و خرابی شود. البته که خرابی ها و یا افتادن لمینت دندان، مواردی است که به راحتی قابلیت جبران دارد و مشکل جدی نیست. مگر اینکه دلیل خاصی پشت این اتفاق وجود داشته باشد که این موضوع هم باید توسط پزشک متخصص بررسی و تشخیص داده شود.

دلایل زیادی وجود دارند که می توانند زمینه را برای افتادن لمینت دندان فراهم کنند که اکثر این دلایل قابل جبران هستند و خیلی زود برطرف می شوند. در ادامه به شرح هر کدام از این موارد می پردازیم. پیشنهاد می کنیم که برای آشنایی با دلایلی افتادن لمینت دندان تا انتهای مقاله با ما همراه باشید :

علت افتادن لمینت دندان

علت افتادن لمینت دندان

دلایل افتادن لمینت دندان چیست؟

کهنه شدن و فرسایش لمینت ها : یکی از رایج ترین دلایلی که ممکن است شرایط را برای افتادن و یا شکستن لمینت دندان ها فراهم کند، گذشتن مدت زمان زیادی از عمر لمینت هاست. البته که لمینت ها معمولا از مواد اولیه ی محکمی در لابراتوارهای دندان پزشکی، و با دقت بسیار بالایی ساخته می شوند و محدوده ی عمری ده ساله برای آن ها تعریف شده است. با این حال ممکن است بعد از گذشت سال های طولانی، چسب نگهدارنده ی لمینت بر روی دندان ها از بین برود و لیمنت ها بیفتند البته که فرسودگی و عدم رعایت بهداشت دهان و دندان نیز می تواند به مراتب، در به وجود آمدن این وضع نقش داشته باشند.

عدم نصب صحیح لمینت روی دندان : استفاده نکردن از مواد اولیه ی باکیفیت برای لمینت دندان ها یا عدم تبحر و تخصص دندانپزشک در نصب لمینت ها، معمولا شرایط را برای افتادن لمینت دندان فراهم می کنند. معمولا هم این اتفاق به گذشتن مدت زمان زیادی بعد از اجرای درمان نیاز ندارد و اگر مواد بی کیفیت باشند و نصب به درستی اجرا نشده باشد، خیلی زود لمینت ها از روی دندان های شما می افتند. به همین منظور معمولا پیشنهاد می شود که برای انجام چنین طرح درمانی به جهت ترمیم دندان تان از یک متخصص ماهر و کاربلد کمک بگیرید تا هزینه و وقت تان تلف نشود.

پوسیدگی های دندانی : مورد بعدی که می تواند باعث افتادن لمینت دندان ها شود، انواع پوسیدگی دندان است. البته به طور نرمال، قبل از اینکه طرح لمینت بر روی دندان ها اجرا شود باید تمام پوسیدگی ها بر طرف شده و دندان های خراب درمان شوند. اما گاهی اوقات کاهلی پزشک مربوطه و یا خوردن قرص های مختلف توسط خود بیمار، باعث می شود که پوسیدگی شدیدی طی زمان در دندان های بیمار ایجاد شود. طبیعتا هر چقدر پوسیدگی بیشتر باشد، سطح سالمی که لمینت بخواهد بر روی آن بماند نیز کم کم از بین می رود و لمینت می افتد. برای جلوگیری از این اتفاق، پزشک متخصص معمولا روش های خوبی را پیشنهاد می کند.

عدم مراقبت صحیح از لمینت ها: رعایت بهداشت دهان و دندان می تواند تا حد خیلی زیادی از لمینت های شما نیز مراقبت کند. با اینکه لمینت ها معمولا یک درمان بسیار مقاوم در برابر انواع آسیب ها خارجی هستند اما گاهی اوقات، خوردن مواد غذایی خیلی سفت، گاز زدن اجسام محکم و غیره می تواند در یک آن، باعث افتادن و یا شکستن لمینت ها شود. معمولا دندانپزشک شما بعد از اینکه طرح درمان لمینت را برای شما اجرا کرد، شما را از شرایط صحیح نگهداری لمینت نیز آگاه می کند تا بتوانید با مراقبت درست، عمر مفید لمینت ها را بر روی دندان هایتان بالا ببرید.

افتادن لمینت دندان

افتادن لمینت دندان

در صورت افتادن لمینت دندان چه کار باید کرد؟

به هر حال افتادن لمینت نیز یکی از اتفاقاتی است که ممکن است بعد از نصب آن رخ دهد. دقت کنید که اگر لمینت ها از دندان های شما افتادند، آن ها را داخل یک ظرف کوچک قرار دهید و به دندانپزشکتان مراجعه نمایید. اگر لمینت افتاده سالم باشد و آسیبی ندیده باشد، نصب آن با کمترین هزینه برای شما انجام خواهد شد اما اگر این قطعات گران قیمت دچار شکستگی و یا آسیب جدی شوند، طبیعتا هزینه ی بازسازی آن ها به مراتب بالاتر خواهد بود. یادتان باشد که هرگز خودتان برای نصب دوباره ی لمینت اقدام نکنید چون که ممکن است بر اثر عدم آگاهی کافی، صدمات جبران ناپذیری را هم به خودتان و هم به روکش مورد نظر وارد نمایید.

در نهایت اگر تمایل دارید که نتیجه ی ناشی از کاشت لمینت برای دندان هایتان رضایت بخش باشد، سعی کنید که از یک متخصص کاربلد و حرفه ای برای این کار کمک بگیرید. در این صورت، احتمال موفقیت آمیز بودن طرح درمان شما در قالب لمینت، تا حد خیلی زیادی بالا خواهد بود.

نصب لمینت دندان

نصب لمینت دندان

تاریخ انتشار : 3 مهر 1400 نویسنده : تعداد نظرات : 0 دسته بندی : وبلاگ,سرویس ها,لمینت دندان,

ارسال نظر

شماره همراه شما منتشر نمی شود.
نظر حاوی تبلیغ یا توهین تایید نمی‌شود.
برای اطلاع از پاسخ نظر خود، شماره همراه واقعی خود را درج کنید.



پزشکان ما در تلویزیون

رزرو وقت

شما می توانید بدون مراجعه به مطلب به صورت کاملا آنلاین نوبت خود را رزرو کنید. کافی است فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما نوبت شما را رزرو کنند.

رزرو وقت رایگان

رزرو وقت

انتخاب بخش مربوطه

نام و نام خانوادگی

شماره تماس

انتخاب بازه تاریخ از

انتخاب بازه تاریخ تا