راهنمای انجام ایمپلنت دندان

آخرین بروزرسانی : 29 دی 1400

این که دندان هایتان را از دست بدهید مشکلی است که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید و علاوه بر آن که بر ظاهر شما تاثیر بگذارد باعث اختلال در عملکرد جویدن شما گردد. ایمپلنت دندان یکی از روش هایی است که می تواند جای دندان از دست رفته شما را پر کند و مشکلات جویدن و زیبایی شما را حل کند.

دندان های شما شامل دو بخش می باشد، بخشی در لثه های شما که به آن ریشه دندان نیز گفته می شود و بخشی دیگر که بخش قابل رویت دندان می باشد که با اسم تاج دندان شناخته می شود.

ایمپلنت ها به نحوی ساخته می شوند که می توانند جایگزین هر دو بخش دندان شوند، ایمپلنت دندان دارای دو بخش می باشد، بخشی که درون استخوان فک قرار می گیرد که با نام فیکسچر نیز خوانده می شود که اغلب از جنس تیتانیوم می باشد، البته افرادی که به این عنصر حساسیت دارند می توانند دندان پزشک شان را مطلع کنند تا از فیکسچری با جنس زیرکونیوم استفاده کند.

بخش دیگر ساختار ایمپلنت ها که همان تاج دندان می باشد از جنس سرامیک ساخته می شود و می تواند جایگزین دندان های از دست رفته شما گردد.

راهنمای انجام ایمپلنت دندان

راهنمای انجام ایمپلنت دندان

انجام ایمپلنت دندان برای چه افرادی امکان پذیر است؟

تقریبا تمامی افرادی که به شیوه ای دندان های خود را از دست داده اند می توانند از ایمپلنت دندان استفاده کنند. همچنین اگر شما تعدادی از دندان هایتان را از دست داده باشید نیز می توانید از ایمپلنت استفاده کنید.

همچنین افرادی که مایل به استفاده از دندان های مصنوعی نیستند، می توانند از این روش استفاده کنند و بسیاری از افرادی که می خواهند در گفتار خود تغییر ایجاد کنند و آن را بهبود بخشند می توانند از ایمپلنت دندان استفاده کنند.

با این همه اگر شما با یکی از مشکلات زیر روبرو هستید، نمی توانید دندان هایتان را ایمپلنت کنید

  1. اگر شما سیگار مصرف می کنید.
  2. اگر مبتلا به دیابت هستید.
  3. اگر مبتلا به عفونت دهان، دندان و یا لثه می باشید.
  4. اگر دارو های ضد انعقاد خون مصرف می کنید.
  5. اگر در دوران بارداری هستید.

اگر شما با یکی از موارد بالا روبرو هستید، متاسفانه نخواهید توانست از ایمپلنت دندان استفاده کنید.

ایمپلنت دندان در چند مرحله انجام می شود؟

روند جراحی ایمپلنت دندان که در دسته جراحی های سرپایی می باشد بدین ترتیب می باشد که ابتدا باید توسط دندان پزشک متخصص معاینه شوید و دندان پزشک مشخص کند که به چه تعداد ایمپلنت و چه نوع ایمپلنتی احتیاج دارید، سپس اگر در آن ناحیه دندان و یا ریشه دندان آسیب دیده وجود داشته باشد، توسط دندان پزشک کشیده می شود و آن ناحیه مد نظر پاکسازی می گردد.

در مرحله بعد استخوان فک شما توسط دندان پزشک تان آماده می گردد، اگر شما تراکم استخوانی پایینی داشته باشد در این مرحله بنا به تشخیص پزشک، نیاز به پیوند استخوان دارید تا فک شما بتواند ایمپلنت دندان را درون خود نگه دارد و آن را پس نزند.

بعد از انجام این مراحل، پایه ایمپلنت که از جنس فلز تیتانیوم و یا زیرکونیوم می باشد درون فک شما قرار می گیرد، سپس تاج دندان شما توسط دندان پزشک قالب گیری می شود و این قالب به آزمایشگاه های مخصوص ارسال می شود که تاج دندان شما را بر اساس رنگ و قالب مد نظر بسازند و مرحله آخر نوبت به قرار دادن این روکش سرامیکی بر روی فیکسچر می باشد که توسط دندان پزشک انجام می شود.

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان

بعد از انجام ایمپلنت دندان چه مراقبت هایی می بایست صورت گیرد؟

تا سه روز پس از انجام ایمپلنت از خوردن چای و قهوه به شدت پرهیز کنید. دقت کنید تا یک روز پس از انجام ایمپلنت دندان هایتان را مسواک نزنید و تا هشت ساعت پس از انجام این عمل از شست و شوی دهان تان به شدت پرهیز کنید.

جهت مسواک زدن و استفاده از نخ دندان، می بایست از نخ دندان و مسواک های مخصوص استفاده کنید تا به ایمپلنت هایتان آسیبی وارد نشود.

توجه داشته باشید که استفاده از سیگار، دخانیات و مشروبات الکلی باعث می شود تا جراحی ایمپلنت دندان های شما با شکست روبرو شود.

تفاوت ایمپلنت و کامپوزیت دندان

باید توجه داشته باشید که ایمپلنت دندان و کامپوزیت دندان دو مورد کاملا از هم جدا هستند و برای موارد درمانی متفاوتی استفاده می شوند، پس مقایسه این دو با یکدیگر کار درستی نمی باشد.

هر چند که هر دوی این موارد باعث زیبا شدن لبخند شما می شوند، کامپوزیت دندان، برای دندان هایی استفاده می شود که دچار بد رنگی و یا بد فرمی می باشند ولیکن ایمپلنت دندان برای افرادی استفاده می شود که دندان هایشان را از دست داده اند.

همچنین شاید شما سوالاتی در خصوص هزینه انجام ایمپلنت دندان داشته باشید، باید بگوییم که هزینه انجام ایمپلنت دندان پس از معاینه کامل و دقیق توسط پزشک مشخص می شود، ولیکن عواملی مانند : برند ایمپلنت، اینکه احتیاج به پیوند استخوان داشته باشید یا خیر، اینکه احتیاج به جراحی سینوس داشته باشید یا خیر و در تعیین هزینه موثر می باشند.

تاریخ انتشار : 29 دی 1400 نویسنده : تعداد نظرات : 0 دسته بندی : وبلاگ,سرویس ها,ایمپلنت,

ارسال نظر

شماره همراه شما منتشر نمی شود.
نظر حاوی تبلیغ یا توهین تایید نمی‌شود.
برای اطلاع از پاسخ نظر خود، شماره همراه واقعی خود را درج کنید.



پزشکان ما در تلویزیون

رزرو وقت

شما می توانید بدون مراجعه به مطلب به صورت کاملا آنلاین نوبت خود را رزرو کنید. کافی است فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما نوبت شما را رزرو کنند.

رزرو وقت رایگان

رزرو وقت

انتخاب بخش مربوطه

نام و نام خانوادگی

شماره تماس

انتخاب بازه تاریخ از

انتخاب بازه تاریخ تا