شناخت مزایای ایمپلنت دندان

آخرین بروزرسانی : 30 بهمن 1402

ویژگی ها و مزایا ایمپلنت دندان

همه ی کسانی که می خواهند روشی را برای جایگزینی دندان های از دست رفته انتخاب کنند قطعا به روش ایمپلنت دندان هم فکرکرده اند. مزایا ایمپلنت دندان باعث شده است تا بیماران مختلفی در مواجه با روش های مختلف، روش ایمپلنت دندانی را انتخاب کنند. در واقع استفاده از این روش می تواند جای خالی دندان های از دست رفته را برای شما پر کند که این کار معمولا بدون کمترین میزان عوارض اتفاق می افتد. به همین دلیل امروزه شاهد گسترش استفاده از آن می باشیم. در ادامه برای شناخت بیشتر به بیان برخی از مزایا ایمپلنت دندان می پردازیم.

1_ افزایش زیبایی

با توجه به این که جای خالی دندان ها می تواند ظاهری نامناسب را به وجود آورد استفاده از ایمپلنت دندان می تواند زیبایی از دست رفته را برای شما جبران کرده و اعتماد به نفس را به شما بازگرداند.

2_ سرعت بالا در کاشت

ایمپلنت دندان یکی از سریع ترین روش ها برای جایگزینی دندان های از دست رفته است و اگر مشکل کلی در سلامت جسمانی و استخوان های فک وجود نداشته باشد به سرعت می توان آن ها را جایگزین دندان های از دست رفته کرد.

3_ جلوگیری از تحلیل استخوان فک

هنگامی که دندانی از دست می رود جای خالی دندان به مرور باعث تحلیل استخوان فک می شود که این موضوع علاوه بر دردسر های خاص خود می تواند ظاهری نازیبا را برای شما به وجود آورد. به همین دلیل استفاده از ایمپلنت دندان می تواند از بروز چنین مشکلی جلوگیری نماید.

4_ طول عمر بالا

یکی از مزایا ایمپلنت دندان که آن را بین بیماران و پزشکان به روشی محبوب تبدیل کرده است طول عمر بالای آن است. طول عمر ایمپلنت ها در حدی است که اگر بهداشت دهان و دندان را به درستی رعایت کنید تا آخر عمر می تواند کارایی لازم را برای شما داشته باشد بدون این که دردسری برای شما به وجود آورد.

5_ حفظ سلامتی دهان و دندان

با توجه به این که ایمپلنت را از ریشه در استخوان فک قرار می دهند مانند یک دندان طبیعی عمل می کند و از آسیب به لثه های شما جلوگیری می کند. همان طور که می دانید هنگام که دندانی را از دست می دهید تجمع باکتری ها در محل دندان از دست رفته می تواند سلامت دندان های دیگر و لثه را به خطر بیندازد که استفاده از ایمپلنت دندان از این موضوع جلوگیری می کند.

6_ ثابت بودن ایمپلنت

یکی از مزایا ایمپلنت دندان که از اهمیت بالایی برخوردار است ثابت بودن آن می باشد. با توجه به این که ایمپلنت ها با استفاده از پیچ های مخصوص در استخوان فک قرار می گیرند کاملا ثابت بوده و برخلاف پروتز ها نیازی به درآوردن آن ها از دهان در هنگام خواب نیست. در صورتی که بر اثر عوامل مختلف ایمپلنت ها دچار لق شدگی شوند به راحتی با مراجعه به پزشک می توان آن را درمان کرد.

زیبایی دندان ها از مزایا ایمپلنت دندان

زیبایی دندان ها از مزایا ایمپلنت دندان

مزایا ایمپلنت دندان نسبت به دندان مصنوعی

شاید برخی از افراد به دلیل قیمت بالاتر ایمپلنت دندان نسبت به دندان مصنوعی از انتخاب آن صرف نظر کنند. اما باید گفت مزایا ایمپلنت دندان نسبت به دندان مصنوعی بسیار بیشتر می باشد و هزینه ی آن در برابر این مزایا مبلغ بالایی به حساب نمی آید. برای مثال اگر بخواهیم به مزایا ایمپلنت دندان نسبت به دندان های مصنوعی صحبت کنیم باید بگوییم استفاده از دندان مصنوعی بعد از مدتی باعث تحلیل استخوان فک می شود و تمام افرادی که از این نوع دندان ها استفاده می کنند بعد از مدتی شاهد شل شدن دندان های خود می شوند. در چنین شرایطی باید به پزشک مراجعه کرده و دندان مصنوعی را ترمیم کرد که این موضوع علاوه بر دردسر های خاص خود هزینه ای اضافی را برای شما به همراه خواهد داشت. علاوه بر این موضوع تغییر در شرایط جویدن، تغییر صدا، تغییر در تکلم و ... از دلایلی است که استفاده از ایمپلنت دندان بر دندان مصنوعی را برتری می بخشد.

ایمپلنت دندانی

ایمپلنت دندانی

چه کسانی می توانند از ایمپلنت دندانی استفاده کنند؟

یک سوال اساسی که دررابطه با استفاده از ایمپلنت های دندانی به وجود می آید این است که آیا با توجه به مزایا ایمپلنت دندان که در رابطه با آن ها صحبت شد همه ی افراد مجاز به استفاده از این روش می باشد؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت شرایط در افراد مختلف می تواند متفاوت باشد اما به طور کلی تمام افرادی که از سلامت جسمانی کافی برخوردار باشند می توانند از این روش استفاده کنند و معمولا مشکلی در استفاده از آن وجود ندارد.

تنها مواردی که شاید پزشک را با محدودیت در استفاده از ایمپلنت دندان رو به رو کند وجود بیماری در دهان و لثه و ناکافی بودن تراکم استخوان فک می باشد که در چنین شرایطی ابتدا باید بیماری های بیان شده درمان شوند و سپس ایمپلنت دندان برای دندان های از دست رفته مورد استفاده قرار گیرد. افراد دیگری که می توان محدودیت در استفاده از ایمپلنت دندان را در آن ها مشاهده کرد افراد سیگاری، افراد دیابتی، افرادی که بیماری قلبی و عروقی دارند، بیمارانی که تحت درمان پرتودرمانی و یا شیمی درمانی قرار گرفته اند و ... می باشند. بنابراین مزایای ایمپلنت دندان نمی تواند معیاری برای استفاده از آن باشد و تمام کسانی که می خواهند از این روش استفاده کنند باید حتما تحت مشاوره با پزشک متخصص قرار گیرند تا به نتیجه ی مطلوب از ایمپلنت دندان دست یابند.

برای مراجعه به بهترین متخصص ایمپلنت به کلینیک دندانپزشکی مبین  و  به بهترین دندانپزشکی در غرب تهران مراجعه کنید.

مزایا ایمپلنت دندان نسبت به سایر روش ها

مزایا ایمپلنت دندان نسبت به سایر روش ها

 

بیشتر بخوانید:

مراحل انجام ایمپلنت دندان

در چه مواردی از ایمپلنت استفاده می شود ؟

عفونت ایمپلنت دندان، شایع‌ترین عارضه کاشت دندان

 

تاریخ انتشار : 18 بهمن 1402 نویسنده : تعداد نظرات : 0 دسته بندی : وبلاگ,ایمپلنت,

ارسال نظر

شماره همراه شما منتشر نمی شود.
نظر حاوی تبلیغ یا توهین تایید نمی‌شود.
برای اطلاع از پاسخ نظر خود، شماره همراه واقعی خود را درج کنید.



پزشکان ما در تلویزیون

رزرو وقت

شما می توانید بدون مراجعه به مطلب به صورت کاملا آنلاین نوبت خود را رزرو کنید. کافی است فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما نوبت شما را رزرو کنند.

رزرو وقت رایگان

رزرو وقت

انتخاب بخش مربوطه

نام و نام خانوادگی

شماره تماس

انتخاب بازه تاریخ از

انتخاب بازه تاریخ تا