آشنایی بیشتر با موضوع ایمپلنت دندان

آخرین بروزرسانی : 23 مهر 1401

نگاهی به ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان قطعه ای است که از جنس آلومینیوم و تیتانیوم می باشد. ایمپلنت یک میله کوچک است که پیچ مانند می باشد. در جراحی این پیج درون استخوان فک قرار می گیرد تا بتواند به آسانی به استخوان اطراف جوش بخورد. در حقیقت باید بدانید که پایه ایمپلنت دقیقا مثل ریشه دندان رفتار می کند. خوب است بدانید ایمپلنت به هیچ عنوان احتیاجی به تکیه کردن بر دندان های مجاور ندارد. زیرا می تواند ثبات خود را در درون استخوان فک حفظ کند. پروسه جوش خوردن استخوان به ایمپلنت دندان را یکپارچگی استخوان می نامند. ایمپلنت از جنس آلومینیوم و تیتانیوم است که پیچ مانند می باشد

ایمپلنت دندان چه مزایایی دارد؟

ایمپلنت دندان مزایای بسیار زیادی دارد. از مهم ترین مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

- ایمپلنت استحکام بسیار زیادی دارد.

- بهتر است بدانید به دلیل اینکه جنس ایمپلنت از تیتانیوم است به همین خاطر هیچ گاه دچار پوسیدگی نمی شود.

- با کاشت ایمپلنت شما هیچ گاه دندان درد را تجربه نخواهید کرد. زیرا با ایمپلنت به هیچ عنوان دردی دندانی را احساس نخواهید کرد.

- به یاد داشته باشید شما برای کاشت ایمپلنت فقط یک بار هزینه می پردازید. اما برای دندان خود ممکن است هزینه پر کردن، عصب کشی و کشیدن را پرداخت نمایید. پس ایمپلنت جزو درمان های بسیار مقرون به صرفه و ارزان محسوب می شود.

- درمان ایمپلنت از جمله کم دردترین درمان های دندانپزشکی محسوب می شود.

- لازم به ذکر است بدانید ایمپلنت جزو موفق ترین درمان ها شناخته شده است.

با کاشت ایمپلنت شما به هیچ عنوان دندان درد را تجربه نمی کنید

با کاشت ایمپلنت شما به هیچ عنوان دندان درد را تجربه نمی کنید

کاشت ایمپلنت شامل چند مرحله است؟

در مرحله اول در کاشت ایمپلنت دندان وضعیت دهان فرد بررسی می شود. پس از آن از دندان های فرد عکسبرداری می شود. حجم استخوان با دقت بسیار زیادی معاینه می شود. زیرا باید پزشک اطمینان حاصل کند که ایمپلنت از پشتیبانی لازم برخوردار است یا خیر. در مرحله دوم یک برنامه ریزی اساسی و درمانی انجام می گیرد و فرد باید نوبت جراحی دریافت کند. در مرحله سوم قبل از اینکه جراحی آغاز شود، فرد باید تحت بیهوشی و بی حسی قرار بگیرد. برخی اوقات به همراه بی حسی، فرد به آرام بخش نیز احتیاج دارد. در مرحله چهارم اگر فرد دندان آسیب دیده ای دارد، جراح آن را خارج می کند. به طور معمول در این مرحله باید پیوند استخوان فک صورت بگیرد. موادی که مربوط به پیوند استخوان باشد در درون استخوان حفره دندان به صورت دقیق گذاشته می شوند. معمولا جراح باید دو تا شش ماه صبر کند و پس از اینکه استخوان اندکی التیام یافت جراحی را آغاز می کند.

در مرحله پنجم از کاشت ایمپلنت دندان اگر تقویت استخوان انجام نشود، نوبت به سوراخ کردن استخوان می رسد. با یک دریل که مخصوص دندانپزشکی است باید ناحیه مورد نظر سوراخ شود. پس از آن ایمپلنت در آن گذاشته می شود. بعد از این مرحله سوراخ ایمپلنت با یک قطعه که پیچ درپوش نام دارد باید بسته شود.

قرار گرفتن ایمپلنت و بخیه نمودن لثه چگونه انجام می شود؟

بخیه نمودن لثه جزو ششمین مرحله از کاشت ایمپلنت دندان محسوب می شود. جراح معمولا برای محافظت از ایمپلنت لثه را به طور دقیق روی ایمپلنت می کشد. در دومین حالت، برای اینکه روکش نصب شود باید یک جراحی کوچک انجام شود تا لثه بتواند برش بخورد.

بخیه کردن لثه ششمین مرحله از کاشت ایمپلنت به شمار می رود

بخیه کردن لثه ششمین مرحله از کاشت ایمپلنت به شمار می رود

برای پیوند استخوان و ایمپلنت دندان چقدر زمان لازم است؟

پس از اینکه ایمپلنت دندان در جای خود قرار گرفت، مدت زمانی که فرد احتیاج دارد دو تا شش ماه است. این زمان ممکن است کمی جابجا شود. به یاد داشته باشید در این مرحله نباید هیچ گونه فشاری به ایمپلنت ها وارد گردد. شما باید اجازه دهید استخوان کاملا رشد کند و ایمپلنت نیز کاملا پیوند خود را حفظ کند. شما در این مرحله متوجه ثبات ایمپلنت خواهید شد.

قرار دادن اباتمنت چگونه انجام می شود؟

بعد از اینکه ایمپلنت دندان و استخوان بتوانند به یکدیگر به صورت دقیق جوش بخورند نوبت به مرحله آخر می رسد. جراح می تواند پیچ درپوش ایمپلنت را باز کند. پس از آن جراح یک قطعه که اباتمنت نام دارد روی ایمپلنت قرار می دهد. پس از اینکه ایمپلنت روی اباتمنت نصب شود، قالب گیری به صورت دقیق انجام می شود. در این مرحله باید روکش دندان درست شود. سپس روکش به ایمپلنت با یک چسب یا پیچ مخصوص متصل می شود.

جراح در آخرین مرحله از کاشت ایمپلنت اباتمنت را روی ایمپلنت قرار می دهد

جراح در آخرین مرحله از کاشت ایمپلنت اباتمنت را روی ایمپلنت قرار می دهد

هزینه درمان و کاشت ایمپلنت به چه عواملی بستگی دارد؟

بهتر است بدانید کاشت ایمپلنت دندان در هر فردی با فرد دیگر فرق می کند. عواملی که می تواند هزینه ایمپلنت را مشخص کند شامل موارد زیر می شود:

- جنس ایمپلنت، روکش دندان و اباتمنت می تواند در هزینه ایمپلنت تاثیر زیادی داشته باشد.

- تعداد ایمپلنت نیز بسیار مهم است.

- یک مرحله ای یا دو مرحله ای بودن ایمپلنت را نباید دست کم گرفت.

- درمان هایی که به صورت جانبی انجام می شوند نظیر پوسیدگی و عفونت می توانند بر هزینه ایمپلنت تاثیر بگذارند.

- بیمار ممکن است به پیوند استخوان نیاز داشته باشد. این کار روی هزینه ایمپلنت تاثیر می گذارد.

- آزمایش و عکسبرداری که قبل از جراحی انجام می شود روی هزینه ایمپلنت تاثیر می گذارد.

- مهارت و تخصص جراح نیز روی قیمت و هزینه ایمپلنت اثر می گذارد.

تاریخ انتشار : 23 مهر 1401 نویسنده : تعداد نظرات : 0 دسته بندی : وبلاگ,سرویس ها,ایمپلنت,

ارسال نظر

شماره همراه شما منتشر نمی شود.
نظر حاوی تبلیغ یا توهین تایید نمی‌شود.
برای اطلاع از پاسخ نظر خود، شماره همراه واقعی خود را درج کنید.



پزشکان ما در تلویزیون

رزرو وقت

شما می توانید بدون مراجعه به مطلب به صورت کاملا آنلاین نوبت خود را رزرو کنید. کافی است فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما نوبت شما را رزرو کنند.

رزرو وقت رایگان

رزرو وقت

انتخاب بخش مربوطه

نام و نام خانوادگی

شماره تماس

انتخاب بازه تاریخ از

انتخاب بازه تاریخ تا