مراحل قبل از انجام لمینت، شامل چه مواردی می شوند؟

آخرین بروزرسانی : 26 مهر 1400

مراحل قبل از انجام لمینت و مراقبت ها و درمان های مربوط به آن نیز هم سطح با اجرای خود لمینت می توانند در نتیجه ی کار لمینت دندان تاثیر داشته باشند. این مراحل شاید مدت زمان خیلی بیشتری را به نسبت طول درمان خود لمینت، بطلبند. خودتان هم می دانید که ظاهرا، لمینت دندان روشی است که به واسطه ی آن، افراد می توانند لبخند زیباتر و دندان های مرتب تری داشته باشند. اما در اکثر موارد، در کنار وجه زیبایی لمینت ها، موارد حفاظتی و درمانی آن ها نیز اهمیت دارد. در واقع لمینت ها به گونه ای طراحی می شوند که استحکام آن ها می تواند از رسیدن انواع صدمه به دندان های شما جلوگیری نماید.

به بیانی ساده، لمینت ها روکش هایی هستند که همانند یک گارد زیبا از دندان های شما محافظت می کنند، اما نصب این روکش های زیبا محکم، نیاز به یک سری اقدامات زمینه ای و ابتدایی دارد. در واقع این طور نیست که بدون هیچ گونه بررسی و آزمایشی بتوانید نصب لمینت ها را بر روی دندان هایتان انجام دهید. در ادامه می خواهیم درباره ی همین موضوع صحبت کنیم، اقداماتی که قبل از اجرا لمینت بر روی دندان ها نیاز است تا انجام شوند. با ما همراه باشید تا درباره ی این موضوع بیشتر بخوانیم :

مراحل قبل از انجام لمینت

مراحل قبل از انجام لمینت

بررسی مراحل قبل از انجام لمینت

قبل از اینکه شما بخواهید روکش های لمینتی را نصب کنید، نیاز است که دندان هایتان را برای قرار گرفتن این پوسته های زیبا آماده کنید. در واقع مراحل قبل از انجام لمینت، شامل همین راه های آماده سازی دندان می شوند. یکی از مهم ترین مواردی که قبل از اجرای لمینت به آن دقت می شود، پوسیدگی دندان ها و میزان خرابی آن هاست. در خیلی از موارد نصب لمینت دندان، متخصص نیاز دارد که مینای دندان را بتراشد تا بتواند لمینت را بر روی دندان قرار دهد. این به این معناست که بعد از نصب دندان، دیگر هیچ راهی برای زندگی با دندان بدون روکش وجود ندارد. پس تا جایی که امکان دارد باید تمام ایرادات موجود در دندان ها مشاهده و برطرف شود تا شرایط مناسب برای اجرای لمینت فراهم گردد.

تصویر برداری دقیق و کلی

به منظور درک بهتر متخصص دندان پزشک از شرایط داخلی دهان و دندان ها، معمولا یک تصویر برداری دقیق و کلی تجویز می شود. در این تصویر برداری متخصص به نحوه ی قرار گرفتن دندان ها، میزان سلامت آن ها، پوسیدگی ها و خرابی ها و جرم های موجود بر روی دندان ها و شرایط لثه دقت می کند. اگر نامرتبی های زیادی در نحوه ی قرار گرفتن دندان ها کنار یکدیگر وجود داشته باشد، معمولا قبل از اینکه لمینت اجرا شود، باید درمان ارتودنسی دندان صورت گیرد. البته این موضوع در بهم ریختگی های شدید دندانی است که توصیه می شود و در نامرتبی های طبیعی نیازی به ارتودنسی نخواهد بود.

مراحل قبل از اجرای لمینت

مراحل قبل از اجرای لمینت

خیلی وقت ها پیش می آید که دندان های فرد دارای خرابی ها و پوسیدگی های مختلفی است و گاهی اوقات خود بیمار نیز از این خرابی ها آگاه نیست. اگر لمینت بر روی همین خرابی ها گذاشته شود، زمینه برای پوسیدگی بیشتر فراهم شده و بیمار مجبور می شود که خیلی زودتر از زمانی که فکرش را می کند، برای برداشتن لمینت ها اقدام نماید و این موضوع یعنی هزینه های دوباره و جلسات درمانی پی در پی!

طرح درمان عصب کشی

بنابراین یکی از مهم ترین گام ها به عنوان یکی از مراحل قبل از انجام لمینت، همین بر طرف کردن پوسیدگی ها و خرابی های دندان است. البته که در این مرحله گاهی نیاز می شود که بیمار برای ترمیم دندان از طرح درمان عصب کشی نیز استفاده کند. پس از اینکه تمام پوسیدگی های دندانی گرفته شد، نوبت به پر کردن جای حفره های خالی دندان می رسد. اگر شما دندان کشیده شده داشته باشید که جای آن خالیست، باید فکری به حال این وضعیت بکنید چرا که محل قرار گیری روکش های لمینتی بر روی تاج دندان است. درباره ی درمان این پروسه، معمولا متخصص با توجه به شرایط دهانی شما، راه حل های مختلف را تجویز می کند. اما چیزی که بدیهی است، پر کردن حفره های دهانی، قبل از اجرای لمینت می باشد.

 

مهمترین مراحل قبل از انجام لمینت دندان

مهمترین مراحل قبل از انجام لمینت دندان

سلامت لثه ها

یک لثه ی سالم می تواند دهان شما را برای اجرای انواع درمان های دندان پزشکی آماده کند. اما وجود بیماری های لثه در دهان، شرایط را برای درمان بیمار بسیار سخت خواهد کرد. بیماری های لثه در برخی از شرایط، بسیار سخت درمان می شوند و برای برطرف کردن آن ها مدت زمان زیادی نیاز است. در واقع وجود مواردی مانند پسروی لثه ها و یا عفونت های مختلف در لثه و بیماری های دیگر لثه، می توانند شرایط را برای اجرای لمینت، بسیار سخت کنند. تمامی این موارد به عنوان مراحل قبل از انجام لمینت، باید به دقت بررسی شوند تا خیال بیمار از بابت مدت زمان ماندگاری لمینت بر روی دندان هایش راحت باشد و مطمئن شود که این همه هزینه و وقتی که برای این موضوع صرف کرده، بیهوده نبوده است.

تاریخ انتشار : 24 مهر 1400 نویسنده : تعداد نظرات : 0 دسته بندی : وبلاگ,سرویس ها,لمینت دندان,

ارسال نظر

شماره همراه شما منتشر نمی شود.
نظر حاوی تبلیغ یا توهین تایید نمی‌شود.
برای اطلاع از پاسخ نظر خود، شماره همراه واقعی خود را درج کنید.



پزشکان ما در تلویزیون

رزرو وقت

شما می توانید بدون مراجعه به مطلب به صورت کاملا آنلاین نوبت خود را رزرو کنید. کافی است فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما نوبت شما را رزرو کنند.

رزرو وقت رایگان

رزرو وقت

انتخاب بخش مربوطه

نام و نام خانوادگی

شماره تماس

انتخاب بازه تاریخ از

انتخاب بازه تاریخ تا