لمینت دندان برای چه سنینی مناسب است؟

آخرین بروزرسانی : 10 مرداد 1401

امروزه لمینت به یکی از روش های محبوب در دندانپزشکی تبدیل شده است. روکش های دندانی و لمینت باعث می شوند، لبخند زیباتر دیده شود. در این نوشتار به این سوال پاسخ می دهیم که لمینت دندان برای چه سنینی مناسب است؟

آیا لمینت دندان در سن پایین مناسب است؟

کسانی که در پی اصلاح دندان های خود هستند می توانند از لمینت دندان استفاده کنند . با این روش درمانی دندان هایی که فرسوده شده اند، تغییر رنگ داده اند و شکسته شده اند اصلاح می شوند. لمینت می تواند دندان های کج را به راحتی اصلاح نماید و به شما لبخندی زیبا و جذاب هدیه دهد. اگر شما سن کمی دارید نامزد مناسبی برای انجام لمینت نیستید. به همین خاطر بهتر است برای این روش زیبایی دندانپزشکی بیش از هجده سال سن داشته باشید.

اصلاح دندان با لمینت

افرادی که به دنبال اصلاح دندان های خود هستند می توانند از لمینت استفاده کنند

اکثر نوجوانان قصد دارند دندان هایشان را اصلاح کنند. ولی درمان های تهاجمی مثل لمینت دندان در رشد دندان ها تاثیر می گذارند. اکثر افراد بر این باورند که لمینت یک درمان کاملا برگشت ناپذیر محسوب می شود. لمینت دوام و ماندگاری بالایی دارد. کسانی که سن پایین تری دارند بهتر است برای اصلاح دندان های خود ابتدا از ارتودنسی شروع کنند.

پیش از اینکه به انجام لمینت دندان اقدام کنید ابتدا باید شکستگی ها ترمیم شوند. اما گاهی اوقات دقیقا همزمان با شکستگی دندان ریشه دندان به طور کامل از بین می رود، در این مواقع باید از لمینت استفاده کنید. لمینت یک درمان فوق العاده برای دندان های از دست رفته می باشد.

لمینت دندان برای افراد زیر 18 سال دارای محدودیت هایی می باشد. زیرا رشد استخوانی فک در این افراد، ممکن است موقعیت دندان ها و لثه را تحت تاثیر قرار دهد. پس از آن هماهنگی لثه با لمینت دچار مشکل می شود. به همین خاطر بهتر است در سن پایین اقدام به انجام لمینت نکنید.

چه زمانی بهتر است روکش های لمینت تعویض شوند؟

هنگامی که قصد تعویض روکش های لمینت دندان را دارید باید طول عمر آن را در نظر داشته باشید. اکثر روکش های لمینت آن گونه طراحی شده اند که تقریبا 15 تا 20 سال ماندگار باشند. به همین خاطر معمولا بیماران باید حداقل دو بار لمینت خود را جایگزین کنند. خوب است بدانید هر چه سریع تر روکش های لمینت خود را دریافت نمایید، حداقل دو بار می توانید لمینت خود را تعویض نمایید. پیش از اینکه نسبت به انجام لمینت اقدام کنید باید حتما با یک دندانپزشک ماهر و با تجربه صحبت کنید.

نگاهی به موارد استفاده جهت لمینت دندان

- هنگامی که دندان ها کج باشند می توانند نسبت به انجام لمینت دندان اقدام نمایید.: گاهی اوقات دندان های فرد به صورت کاملا نامنظم رشد می کنند. علاوه بر این شما می توانید از لمینت برای اصلاح لبخند خود استفاده کنید. برای انجام لمینت شرایط سنی بسیار مهم می باشد.

- اگر دندان هایتان تغییر رنگ داده باشند می توانید از لمینت استفاده کنید: به مرور زمان امکان دارد دندان ها تغییر رنگ بدهند و لکه دار شوند. این موضوع معمولا در کسانی که سیگار می کشند و قهوه مصرف می کنند بیشتر دیده می شود. بنابراین لمینت برای کسانی که دندان هایشان بد رنگ شده اند گزینه مناسبی می باشد.

اگر دندان هایتان تراشیده یا شکسته شده باشند می توانید نسبت به انجام لمینت اقدام نمایید: انجام لمینت برای دندان های شکسته گزینه بسیار مناسبی محسوب می شود. به همین خاطر اگر به ترمیم دندان نیاز دارید می توانید از لمینت استفاده کنید.

اگر دندان هایتان تراشیده یا شکسته شده باشند می توانند از لمینت کمک بگیرید

اگر دندان هایتان تراشیده یا شکسته شده باشند می توانند از لمینت کمک بگیرید

- اگر بین دندان هایتان فاصله باشد می توانید از لمینت استفاده کنید: بیشتر بیماران برای اصلاح فاصله بین دندان ها از روکش لمینت استفاده می کنند. این کار باعث می شود دندان هایتان به یکدیگر نزدیک شوند. زیرا لمینت دقیقا روی بخش جلویی دندان ها قرار می گیرد.

چه سنی برای لمینت مناسب است؟

اگر سن پایینی دارید می توانید از شیوه های دیگری به جای لمینت دندان استفاده نمایید. شما می توانید هم در سنین بالاتر نسبت به انجام لمینت اقدام کنید. بهترین سن برای داشتن لمینت آن زمان است که استخوان ها و دندان های شما کاملا رشد کرده باشند. برای اکثر افراد، رشد کامل دندان و استخوان در اوایل بیست سالگی رخ می دهد. پس از این که این دوره تمام شد می توانید از روکش های لمینت استفاده کنید.

بهترین سن برای انجام لمینت بیش از هجده سال می باشد

بهترین سن برای انجام لمینت بیش از هجده سال می باشد

توجه داشته باشید شما باید صبر کنید تا پیش از اضافه شدن لمینت دندان، دندان ها در جای خود ثابت باشند. اگر در سنین پایین روکش لمینت نصب کنید امکان دارد که روکش لمینت همزمان با رشد دندان ها از خط لثه فاصله بگیرد. پس از آن شکل لبخند شما تغییر خواهد کرد. این مسئله مهم می تواند باعث ایجاد شکاف بین لمینت و لثه شود. پس از آن باکتری ها در این محل جمع می شوند. همانگونه که دندان ها در سنین پایین رشد می کنند برای دریافت لمینت نیز آماده نیستند. زیرا باید کمی از مینای دندان تراشیده شود. تراشیده شدن مینای دندان موجب شده است که درمان لمینت برگشت ناپذیر شود. به همین خاطر اگر دیگر نخواهید از روکش لمینت استفاده کنید، امکان حذف آن وجود ندارد. بنابراین شما می توانید لمینت قدیمی خود را با یک روکش لمینت جدید جایگزین نمایید.

مناسب ترین سن برای لمینت دندان 18 سال می باشد. لازم به ذکر است بدانید شرایط هر فرد برای دریافت لمینت کاملا متفاوت می باشد.

تاریخ انتشار : 10 مرداد 1401 نویسنده : تعداد نظرات : 0 دسته بندی : وبلاگ,لمینت دندان,

ارسال نظر

شماره همراه شما منتشر نمی شود.
نظر حاوی تبلیغ یا توهین تایید نمی‌شود.
برای اطلاع از پاسخ نظر خود، شماره همراه واقعی خود را درج کنید.



پزشکان ما در تلویزیون

رزرو وقت

شما می توانید بدون مراجعه به مطلب به صورت کاملا آنلاین نوبت خود را رزرو کنید. کافی است فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما نوبت شما را رزرو کنند.

رزرو وقت رایگان

رزرو وقت

انتخاب بخش مربوطه

نام و نام خانوادگی

شماره تماس

انتخاب بازه تاریخ از

انتخاب بازه تاریخ تا