آیا کامپوزیت دندان برای کودکان انجام می شود؟

آخرین بروزرسانی : 9 آبان 1401

آیا کامپوزیت دندان برای کودکان انجام می شود؟

بهتر است بدانید کامپوزیت دندان برای اصلاح مشکلات دندان بسیار مناسب می باشد. اغلب اوقات این روش هیچ گونه محدودیت سنی ندارد. ولی افرادی که سن پایین تری دارند یا  کامپوزیت دندان برای کودکان بهتر است این روش را به بعد از دوران بلوغ موکول نمایند. در سنین کم به علت اینکه رشد دندان ها کامل نشده است، ممکن است بین دندان ها و لثه خط ایجاد شود. اگر فرد سن کمی داشته باشد و کاشت کامپوزیت را دریافت کند، بعد از رشد ظاهر دندان ها بسیار نامناسب می شود.

در موارد بسیار نادر مثل نقص ژنتیکی و به صورت مادرزادی دندان ها ظاهر خود را به طور کامل از دست می دهند. به یاد داشته باشید برای انجام کامپوزیت بهتر است سن شما بالای 19 سال باشد. کامپوزیت برای اصلاح مشکلات دندان بسیار خوب عمل می کند.

بهتر است برای انجام کامپوزیت سن شما بالای 19 سال باشد

بهتر است برای انجام کامپوزیت سن شما بالای 19 سال باشد

خوب است بدانید یکی از کاربردهای مهم کامپوزیت دندان پر کردن دندان ها می باشد. این روزها این روش بسیار رایج است. زیرا زمانی که مواد با دندان ها همرنگ باشند، یک ویژگی مثبت محسوب می شود.

ماندگاری کامپوزیت دندان در سن کم

اگر شما در اثر تصادف یا ژنتیکی ظاهر دندان هایتان را دوست ندارید، بهتر است از کامپوزیت دندان استفاده کنید. با کامپوزیت ظاهر دندان های شما زیبا می شود و لبخند شما نیز بسیار جذاب خواهد شد. توجه داشته باشید برای دریافت کامپوزیت باید حتما بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید تا بتوانید طول عمر آن را افزایش دهید.

اگر از کامپوزیت خود مراقبت نکنید، باید در سال چندین بار به دندانپزشکی مراجعه کنید و مجبور به تعویض آن خواهید شد. معمولا دریافت کامپوزیت در سن کم سخت و مشکل است. به دلیل اینکه افرادی که در سن نوجوانی قرار دارند، کمتر از سایرین به بهداشت دندان ها توجه می کنند. پس از آن امکان دارد کامپوزیت ها بسیار سریع به ترمیم احتیاج داشته باشند و خیلی زود دچار مشکل شوند. یکی از دلایل مهمی که دندانپزشکان کسانی را که در سن پایین قرار دارند، منصرف می کنند این مسئله می باشد.

کاندیدای مناسب برای انجام کامپوزیت

افرادی که دندان های شکسته و پوسیده دارند کاندیدای مناسبی برای انجام کامپوزیت هستند

اگر از دندانپزشک خود درباره دریافت کامپوزیت دندان سوال بپرسید، به شما خواهد گفت که کسانی که دندان هایشان شکسته و پوسیده است، کاندیدای مناسبی برای انجام کامپوزیت هستند. علاوه بر این کسی که از رنگ دندان هایش ناراضی است نیز می تواند مورد بسیار مناسبی برای دریافت کامپوزیت باشد.

به یاد داشته باشید اگر کسی پیش از دریافت کامپوزیت، بهداشت دهان و دندان را رعایت نماید، می تواند در ماندگاری بالای کامپوزیت نقش فراوانی داشته باشد. لازم به ذکر است بدانید کسانی که بزرگسال هستند نیز باید حتما این اصل را رعایت کنند. با رعایت کردن بهداشت دهان و دندان کامپوزیت ها بسیار با دوا می مانند و عمر طولانی آن ها تضمین می شود.

چه عواملی در دریافت کامپوزیت تاثیرگذار هستند؟

- یکی از مهم ترین مواردی که در کامپوزیت دندان تاثیر دارد، اصلاح خط لبخند است.

- دندان ها باید از سلامت کامل برخوردار باشند.

- شرایط قرار گرفتن دندان ها در کنار یکدیگر را نیز نباید نادیده گرفت.

- بهداشت لثه جز مواردی است که بسیار حائز اهمیت می باشد.

رعایت کردن بهداشت دهان و دندان طول عمر کامپوزیت را افزایش می دهد

رعایت کردن بهداشت دهان و دندان طول عمر کامپوزیت را افزایش می دهد

انجام کامپوزیت در سن کم چه مزیت هایی دارد؟

بهتر است بدانید کامپوزیت دندان به نسبت لمینت هزینه اندکی دارد. تعداد جلساتی که فردی با سن پایین باید شرکت کند، کمتر از افراد بزرگسال است. اگر کامپوزیت شما بشکند ترمیم آن نسبت به سایر روش های زیبایی آسان تر می باشد. در این روش به هیچ عنوان نیاز به تراشیدن مینای دندان نیست.یکی از موارد مهمی که انجام کامپوزیت را برای افراد پایین آسان کرده است، ترمیم دندان می باشد. ترمیم در این افراد بسیار ساده می باشد. اما فردی که تمایل داشته باشد از لمینت سرامیکی استفاده کند باید بداند که این روش قابل ترمیم نمی باشد.

در کامپوزیت نیازی به تراشیدن دندان نیست

در کامپوزیت نیازی به تراشیدن دندان نیست

انجام کامپوزیت دندان در سن کم چه معایبی دارد؟

در بخش قبل به کامپوزیت دندان پرداختیم. در ادامه به معایب کامپوزیت در سن پایین می پردازیم:

- همانطور که گفته شد رعایت بهداشت و سلامت دندان ها در سنین پایین کمی دشوار است.

- کامپوزیت در سن کم معمولا خیلی راحت جرم می گیرد.

- به علت رشد استخوان های فرد در سن کم کامپوزیت نیاز به تعویض خواهد داشت.

- افرادی که تمایل دارند این روش را دریافت کنند باید بدانید ممکن است کامپوزیت در سن کم، دچار آسیب دیدگی بیشتری می شود.

- تغییر رنگ کامپوزیت در سن کم بسیار مشاهده شده است.

- ممکن است پس از دریافت کامپوزیت فرد اندکی برجستگی را روی دندان خود مشاهده کند.

- یکی از موارد مهم که باید به آن توجه داشته باشید این است که به علت جمع شدن پلاک های دندانی روی کامپوزیت لثه دچار التهاب می شود. این مورد در افرادی که سن پایین تری دارند و تمایل دارند کامپوزیت انجام دهند، مشاهده شده است.

تاریخ انتشار : 9 آبان 1401 نویسنده : تعداد نظرات : 0 دسته بندی : وبلاگ,سرویس ها,کودکان,

ارسال نظر

شماره همراه شما منتشر نمی شود.
نظر حاوی تبلیغ یا توهین تایید نمی‌شود.
برای اطلاع از پاسخ نظر خود، شماره همراه واقعی خود را درج کنید.



پزشکان ما در تلویزیون

رزرو وقت

شما می توانید بدون مراجعه به مطلب به صورت کاملا آنلاین نوبت خود را رزرو کنید. کافی است فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما نوبت شما را رزرو کنند.

رزرو وقت رایگان

رزرو وقت

انتخاب بخش مربوطه

نام و نام خانوادگی

شماره تماس

انتخاب بازه تاریخ از

انتخاب بازه تاریخ تا