بهترین نوع کامپوزیت دندان کدام است؟

آخرین بروزرسانی : 13 آذر 1400

هیچ کسی نیست که تاثیر لبخند جذاب بر زیبایی افراد را انکار کند، وجود دندان هایی سالم، یکدست و سفید در زیبایی لبخند و ظاهر شما بسیار تاثیر گذار است و از همین رو بسیاری از افراد انواع خدمات درمانی دندان پزشکی را برای دندان های خود انجام می دهند. این نوع خدمات علاوه بر اینکه بر سلامت دندان هایتان موثر است می تواند زیبایی و جذابیت شما را نیز دو چندان کند. خدمات درمانی و زیبایی دندان پزشکی بسیار متفاوت اند و متناسب با نوع دندان های هر شخص و تجویز پزشکان انجام می شوند، یکی از بهترین خدمات درمانی برای زیباسازی لبخند و چهره ی شما کامپوزیت دندان می باشد.

در این مقاله قرار است درباره ی کامپوزیت دندان صحبت کرده و به معرفی بهترین نوع کامپوزیت بپردازیم. اگر شما نیز به زودی قرار است برای کامپوزیت کردن دندان هایتان اقدام کنید با ادامه ی این مقاله همراه باشید.

کامپوزیت دندان یکی از بهترین راه ها برای ایجاد لبخندی زیبا

کامپوزیت دندان یکی از بهترین راه ها برای ایجاد لبخندی زیبا در چهره شما است.

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت نوعی روکش دندانی است که برای زیبا سازی دندان ها انجام می شود، با انجام این روش بد شکلی، بد رنگی و فاصله ی میان دندان ها رفع شده و یک لبخند زیبا و جذاب برای افراد ایجاد می شود.

باید بدانید که تنها کاربرد کامپوزیت دندان افزایش جذابیت افراد نیست بلکه می تواند در سلامت و افزایش عمر دندان ها نیز بسیار موثر باشد، اگر چه این نوع عمل دندان پزشکی بر افزایش اعتماد به نفس شما موثر است اما تنها یک راه زیبایی نیست و وجه سلامتی آن بیشتر از زیبایی اش کاربرد دارد!

معرفی انواع کامپوزیت دندان

به طور کلی تمام کامپوزیت ها از جنس رزین ساخته شده اند و به چهار دسته مختلف نیز تقسیم می شوند. (هر چهار دسته ی نام برده برای کامپوزیت ها، یک جنس داشته و کارایی مختلفی دارند)

  1. کامپوزیت ماکروفیل
  2. کامپوزیت میکروفیل
  3. کامپوزیت نانو فیلد
  4. کامپوزیت هیبریدی

تفاوت و کاربرد انواع کامپوزیت ها در چیست؟

• کامپوزیت ماکروفیل: کامپوزیت ماکروفیل یا همان دانه درشت، کامپوزیتی است که از ذرات 10 تا 50 میکرومتری ساخته شده و ذرات بزرگتری نسبت به دیگر انواع کامپوزیت ها دارد. مهم ترین مزیت کامپوزیت های ماکروفیل مقاومت و استحکام آن ها می باشد؛ همچنین باید بدانید که سخت پولیش شدن این نوع کامپوزیت بر روی دندان بزرگترین معایب آن است.

• کامپوزیت میکروفیل: اولین کامپوزیت میکروفیل در دهه ی 70 میلادی استفاده شد؛ این کامپوزیت ها به دلیل ذرات بسیار ریزشان که کوچکتر از 100 میلی متر هستند به این نام معروف شده اند.

با وجود اینکه کامپوزیت های ریز یا میکروفیل ها به آسانی بر روی دندان ها پولیش شده و جلوه ی زیبایی به آن ها می دهند؛ اما از استحکام کافی برخوردار نیستند و به همین دلیل نیز این نوع کامپوزیت دندان تنها برای دندان های قدامی کاربرد دارند و برای استفاده در دندان های خلفی یا عقبی اصلا مناسب نیستند.

• کامپوزیت نانوفیل: نانو کامپوزیت ها بسیار مقاوم بوده و دارای ذرات 20 نانومتری هستند، این نوع کامپوزیت ها برای حل مشکلات کامپوزیت های ترکیبی یعنی هیبریدی ها ساخته شده اند و می توانند تمام ایرادهای آن ها را به خوبی برطرف کنند.

• کامپوزیت هیبریدی: کامپوزیت های هیبریدی شامل میکروهیبرید و نانوهیبرید می شود، این نوع کامپوزیت ها مخلوطی از کامپوزیت های میکروفیل و ماکروفیل بوده و ویژگی های مختلف آن ها را نیز در خود دارند. کامپوزیت های هیبریدی دارای ذراتی بین 10 تا 50 میکرومتر هستند، مهم ترین ویژگی آن ها این است که مقاومت زیادی دارند اما متاسفانه در گذر زمان دچار استهلاک شده و زیبایی خود را از دست می دهند.

• کامپوزیت نانوفیل: نانو کامپوزیت ها از تجمع ذرات ریزتر تشکیل شده و به ذرات بزرگ تبدیل می شوند، به این ذرات بزرگتر نانو خوشه می گویند، ذرات ریزی که در نانوکامپوزیت ها کنار هم قرار می گیرند و در نهایت این نوع کامپوزیت را به وجود می آورند استحکام بسیار زیادی داشته و برای هر نوع دندانی مناسب اند. نانو کامپوزیت ها بسیار مقاوم بوده و دارای ذرات 20 نانومتری هستند، این نوع کامپوزیت ها برای حل مشکلات کامپوزیت های ترکیبی یعنی هیبریدی ها ساخته شده اند و می توانند تمام ایرادهای آن ها را نیز به خوبی برطرف کنند.

نانو کامپوزیت بهترین نوع کامپوزیت

نانو کامپوزیت بهترین نوع کامپوزیت است

بهترین نوع کامپوزیت دندان کدام است؟

اگر قرار باشد تنها یک نوع کامپوزیت به عنوان بهترین کامپوزیت دندان در نظر گرفته شود باید از نانوکامپوزیت نام ببریم، این نوع کامپوزیت به دلیل تجمع ذرات ریزی که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند دارای مقاومت بسیار زیادی است و می تواند برای هرنوع دندانی مناسب باشد. از جمله دیگر فواید نانوکامپوزیت ها موارد زیر است:

• یکی از مهم ترین مزیت های نانوکامپوزیت ها نسبت به دیگر کامپوزیت ها این است که فرایند درمانی بسیار آسان تری دارد و به این صورت کار دندان پزشکان و بیماران راحت تر خواهد شد.

• نانو کامپوزیت ها می توانند متناسب با رنگ دندان های بیمار انتخاب شوند، این موضوع کمک بسیار زیادی به بیماران خواهد کرد زیرا می توانند با وجود کامپوزیت کردن، دندان هایی طبیعی تر داشته باشند و حق انتخاب آن ها برای تعیین رنگ دندان هایشان بیشتر است.

• نانو کامپوزیت ها بسیار روان بوده و حالت چسبندگی ندارند؛ این موضوع به پرکردن دندان های عقبی که در دسترس نیستند کمک بزرگی می کند.

سخن آخر:

با توجه به معرفی کامپوزیت ها باید متوجه شده باشید که کامپوزیت دندان یک عمل زیبایی و درمانی محسوب می شود و می تواند تاثیر بسیار زیادی بر چهره ی شما داشته باشد. کلینیک دندان پزشکی مبین در خدمت شما است تا کلیه خدمات دندان پزشکی را با بهترین شرایط برایتان انجام دهد.

تاریخ انتشار : 13 آذر 1400 نویسنده : تعداد نظرات : 0 دسته بندی : وبلاگ,سرویس ها,ترمیم دندان,

ارسال نظر

شماره همراه شما منتشر نمی شود.
نظر حاوی تبلیغ یا توهین تایید نمی‌شود.
برای اطلاع از پاسخ نظر خود، شماره همراه واقعی خود را درج کنید.



پزشکان ما در تلویزیون

رزرو وقت

شما می توانید بدون مراجعه به مطلب به صورت کاملا آنلاین نوبت خود را رزرو کنید. کافی است فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما نوبت شما را رزرو کنند.

رزرو وقت رایگان

رزرو وقت

انتخاب بخش مربوطه

نام و نام خانوادگی

شماره تماس

انتخاب بازه تاریخ از

انتخاب بازه تاریخ تا