پیش از کامپوزیت دندان باید به چه نکاتی توجه کرد؟

آخرین بروزرسانی : 14 آبان 1401

قبل از کامپوزیت دندان باید به چه نکاتی توجه کرد؟

کسانی که قصد دارند روش زیبایی کامپوزیت دندان را انتخاب کنند باید قبل از آن به چند نکته مهم توجه کنند.

کامپوزیت به ساختار دندان های فرد آسیبی وارد نمی کند.

کامپوزیت به ساختار دندان های فرد آسیبی وارد نمی کند.

به یاد داشته باشید برای انجام کامپوزیت حتما به یک کلینیک دندانپزشکی معتبر مراجعه نمایید. یک دندانپزشک ماهر می تواند دندان های شما را یکدست و براق کند. همچنین او کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام خواهد داد. برای اینکه از کار دندانپزشک خود مطمئن شوید، باید نمونه کارهای قبلی او را مشاهده نمایید.

یک نکته مهم که باید به یاد داشته باشید این است که پیش از کامپوزیت حتما باید در جلسات مشاوره شرکت نمایید. توجه داشته باشید پیش از کامپوزیت دندان حتما باید به صورت روزانه و منظم از نخ دندان استفاده نمایید. علاوه بر این باید حتما روزی دو بار مسواک بزنید.

برای انجام کامپوزیت به یک کلینیک دندانپزشکی معتبر مراجعه کنید

برای انجام کامپوزیت به یک کلینیک دندانپزشکی معتبر مراجعه کنید

بیشتر افراد قبل از کامپوزیت دندان این سوال را در ذهن دارند که آیا این روش درد دارد یا خیر؟ پاسخ این سوال منفی است. کامپوزیت هیچگونه دردی ندارد. افرادی که از دندانپزشکی می ترسند باید بدانند این روش به هیچ عنوان دردی برای فرد ایجاد نخواهد کرد. برای اینکه کامپوزیت روی دندان هایتان قرار بگیرد، ابتدا باید دندان هایتان تمیز شوند. پس از آن روی دندان هایتان، رزین قرار می گیرد. پس از این مرحله متخصص با ظرافت خاص رزین ها را روی دندان های شما مرتب می کند. این جمله به این معناست که رزین ها روی دندان های شما توسط متخصص شکل خواهد گرفت. کامپوزیت به هیچ عنوان دردی ندارد و دندان های شما نیز سوراخ نمی شود. شما می توانید با اطمینان کامل این روش را انتخاب کنید. زیرا با انتخاب این روش دندان های شما مرتب و زیبا خواهد شد.

کامپوزیت هیچگونه دردی برای فرد ایجاد نخواهد کرد

کامپوزیت هیچگونه دردی برای فرد ایجاد نخواهد کرد

آیا کامپوزیت به مینای دندان آسیب می زند ؟

در روش زیبایی کامپوزیت دندان مینای دندان شما هیچگونه آسیبی نمی بیند. علاوه بر این دندان هایتان سوراخ نمی شود و رنگ آن شفاف و سفید می شود. کامپوزیت معمولا در یک جلسه تمام می شود و قیمت و هزینه آن مقرون به صرفه است. این مورد جزو مزیت های مهم کامپوزیت به حساب می آید. افرادی که دندان های نامرتبی دارند، خواستار لبخند زیباتری هستند. به همین خاطر به این افراد روشی به نام کامپوزیت پیشنهاد می شود. کامپوزیت مانند یک معجزه عمل می کند. همانطور که گفته شد دندانپزشک با اندکی رزین دندان های شما را مرتب می کند. در حقیقت کامپوزیت به کمی ظرافت نیز احتیاج دارد.

آیا دندان قروچه می تواند به کامپوزیت دندان آسیب بزند؟

بهتر است بدانید دندان قروچه همیشه قاتل کامپوزیت دندان محسوب می شود. در اکثر افراد دندان قروچه دندان های فک پایین را کمتر درگیر می کند. اما ممکن است دندان های فک بالا در برخی افراد مرتب از دندان های فک پایین باشند. رزین های خوش رنگ به آسانی مشکلات فک شما را اصلاح خواهند کرد. یکی از عواملی که موجب می شود شما کاندیدای مناسبی برای کامپوزیت نباشید، مسئله مهمی به نام دندان قروچه است.

دندان قروچه همیشه قاتل کامپوزیت به شمار می رود

دندان قروچه همیشه قاتل کامپوزیت به شمار می رود

کامپوزیت دندان در افرادی که درگیر دندان قروچه هستند، به آسانی صدمه می بیند. زیرا رزین نمی تواند نیروی وارده بر دندان را تحمل کند. به همین خاطر به آسانی آسیب می بیند. به یاد داشته باشید هنگامی که درگیر دندان قروچه می شوید، به دندان هایتان فشار فراوانی وارد می شود. تمام فشارها موجب می شود که کامپوزیت بشکند. به همین دلیل به کسانی که درگیر دندان قروچه هستند، پیشنهاد می شود که کامپوزیت را دریافت نکنند.

چطور فاصله های بین دندان ها را با کامپوزیت درمان کنیم؟

لازم به ذکر است بدانید فاصله بین دندان ها اگر اندک باشد به راحتی با کامپوزیت دندان درمان می شود. گاهی شکاف های بسیار ریزی میان دندان ها وجود دارند که روی لبخند فرد تاثیر زیادی می گذارند. اکثر کسانی که دندان هایشان از یکدیگر فاصله دارد، از خرابی و گیر کردن غذا شکایت می کنند. این مشکل مهم در طولانی مدت موجب می شود که دندان ها خراب شوند. به همین خاطر باید این فاصله ها را پر کرد. همانطور که گفته شد فاصله های کم با کامپوزیت درمان می شود. دندانپزشک رزین ها را به خوبی روی دندان هایتان قرار می دهد تا شکاف ها بین دندان هایتان کم شوند. علاوه بر این با درمان صحیح زمانی که شکاف های کم شوند و فاصله مناسب ایجاد شود شما می توانید از نخ دندان نیز استفاده نمایید.

اگر فاصله میان دندان هایتان زیاد است، سعی کنید از کامپوزیت استفاده نکنید

اگر فاصله میان دندان هایتان زیاد است، سعی کنید از کامپوزیت استفاده نکنید

توجه داشته باشید اگر فاصله میان دندان های شما زیاد باشد، بهتر است کامپوزیت دندان را دریافت نکنید. زیرا ظاهر دندان های شما نامناسب می شود و دندان های شما بسیار بزرگ به نظر می رسد. به همین علت متخصص در این شرایط به شما پیشنهاد می دهد که از ارتودنسی برای اصلاح دندان های خود استفاده کنید. پس از آن می توانید با دریافت کامپوزیت رنگ دندان های خود را به آسانی تغییر دهید. هنگامی که از ارتودنسی و کامپوزیت در کنار یکدیگر استفاده می کنید، دندان های شما بسیار طبیعی تر و زیباتر به نظر می رسند.

تاریخ انتشار : 14 آبان 1401 نویسنده : تعداد نظرات : 0 دسته بندی : وبلاگ,سرویس ها,ترمیم دندان,

ارسال نظر

شماره همراه شما منتشر نمی شود.
نظر حاوی تبلیغ یا توهین تایید نمی‌شود.
برای اطلاع از پاسخ نظر خود، شماره همراه واقعی خود را درج کنید.



پزشکان ما در تلویزیون

رزرو وقت

شما می توانید بدون مراجعه به مطلب به صورت کاملا آنلاین نوبت خود را رزرو کنید. کافی است فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما نوبت شما را رزرو کنند.

رزرو وقت رایگان

رزرو وقت

انتخاب بخش مربوطه

نام و نام خانوادگی

شماره تماس

انتخاب بازه تاریخ از

انتخاب بازه تاریخ تا